Kan kludre ned noen lytteintrykk med kombinasjonen dCS P8i --> Thor TA-1000 --> VTL ST85 før det blir nytt forsterkeri tilkobla da.
Har fått spillt masse denne helgen, frihelg og sene kvelder og borgner for mye morro og det har jeg jammen hatt også.
Det P8i presterer er lett gjenkjennelig fra min tidligere stack bestående av Delius&Purcell, lettflytende....sømløst....stramt og kotrollert.
Grunnen til at valget nok en gang falt på en spiller fra dCS var meget enkel, jeg digger deres lydideal. Det spiller med en vanvittig autoritet og kontroll sammelignet med andre digitalavspillere. Det er tørt og stramt gjennom hele frekvensområdet og lite stikker seg ut og viser seg frem på noe flinkis vis.
Er P8i perfekt? Nei på ingen måte, den er bare veldig nær og prestere perfekt sammen med oppsettet mitt som det er nå. Aberet er at den kan virke kjedelig og lytte til, det er en slik autoritær ro over spillestilen at med en gang virker det tamt sammenlignet med andre som har ekstra trykk på enkelte frekvensområder. dCS er inget råskinn av en spiller som man sitter og fråder over ved første toneanslag, langt i fra. Men den imponerer i lendgden ved og holde seg dannet og levere musikk som den er mastret på plata.
Dette var inget sjangsespill, jeg visste hva jeg fikk og er kjempefornøyd