Blir nok ingen ekstrem nerdete kino på AV-Forum vis det her er jeg redd, tida er for knapp til og legge så mye i det. Og jeg synes kanskje det kan være like koselig med ett lyst enkelt og ryddig rom. Forhåpentligvis vil det bli duganes akustikk også. Oppbygningen blir enkel men solid, med gips hele veien og furupanel (lasert hvit) utenpå det igjen på veggene, taket er som sagt ikke bestemt sålangt men muligens molton. Gulvet blir furugulv oppå spon og varmematter for gulvarme. Så ett vegg til vegg teppe på toppen.
Planen er og plassere komponentene på den ene sideveggen med lange signalkabler til monoblokkene for og kjøre korte høytalerkabler. Støy burde dermed minimeres. Monostands med tiden mao
Rommet blir klargjort til projektor og lerret men ikke prioritert, musikk er viktigst.
Dessuten får rommet dedikert sikringskap!
Med kurser oppnedogimente og solid 4kvmm grøftekabel opplagt.
Alt gjøres av meg selv, med unntak av koblinga av det elektriske i skapet.
Men det forbanna taket altså, lite lyst på panel der. Og AV gutta sverger til sort og annbefaler molton, det kan jo bli bra men det ser ut som en helvetes jobb. Noen som har gjort det før? Betaler godt
Sparkle og male det er en mulighet, men også en hodepine.
Huntonit plater er uaktuelt pga av akustikken men garantert det enkleste.
Systemtak, som de bruker på skoler osv med svarte T profiler og sorte akustikkplater? Kanskje, men igjen en viss fare for overdemping. Isåfall måtte hele platene trekkes med høytalerstoff og i tillegg trekke mdf plater med samme stoffet for så og kjøre en 50-50 og jobbe seg utifra det.
Andre tips? Og gjerne også en pris på at det kommer en og bare mekker ett tak ferdig og sender regning