Det Verminske hjem

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    ;) Tror jeg kler meg ut som okse og tar en tur...! Misunner deg den store plassen innomhus, må være deilig å ha alle slags sager og verktøy permanent tilgjengelig. Ang. den andre bondebassen så er det bare å forlange å få den levert av Gutty, han trenger den allikevel ikke nå.
    Så flott å høre Slukfar. Da setter jeg av helgen til montering av Slobs så kan Vermin bare komme og hente:D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Et jævla tempo på gutta i Okka by :D

Skal vel inn med litt "møblemang" også Verm ?

/jan

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Klar til stofftrekk, se om jeg finner noe kult ;)
    Noen kunstnere her?
    kunster er eg ei, men designer er jeg
    (ikkje poet heller)

send gjerne ein PM om du vil ha noko som du kan levere til print.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    To av dem skulle være helt svarte, til frontveggen.
    Da hadde man jo en ca 30m igjen av barkduken som ble brukt i taket. Strålende til og kle akustikkplatene, lett og jobbe med og helt lydtransparent!

T

tce-teams

Gjest
    Må beundre arbeidet ditt vermin og det tempoet som det har gått i , blir sikkert litt av et lytte rom kan jeg tenke meg.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo bare helt råbra! Helsike for et tempo da mann. Har ikke fått damsperra taket mitt før du var ferdig med teppe! Ser ut som Duoene har gode betingelser...må jo bli Trio etterhvert her :rolleyes: Den barduken...har du noen link til den?

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Takk folkens :)

SannaX: Barduken er en vanlig barkduk 2mx50m kr 699,- :) (på plantasjen)

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fyttihælvete, her går det unna!

fantastisk.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    blir grisebra her etter hvert, både billedlig, bokstavelig og åndelig talt. :eek:

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Takk folkens :)

SannaX: Barduken er en vanlig barkduk 2mx50m kr 699,- :) (på plantasjen)
    Aah! Barkduk...tenkte på barduk...sikkert preget av all denna whiskey praten her inne om dagen. Har du noe sammenligningsgrunnlag mot molton..tenker da på lysabsorbsjon? Takker!

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Molton er jo mye tjukkere, tyngre og garantert ett helvete og jobbe med. Skal du få det opp i taket krever det nok spraylim og fagfolk :O
    Barkduken demper kanskje bare 1/4 av hva molton kan gjøre. Men det er dritbillig og resultatet blir ganske så ok :)
    Har molton som gardiner, 120x300cm er JÆVLIG tunge greier :D

J

J.J

Gjest
    Rekker jo ikke å trykke F5 før rommet er dønn ferdig .. veldig imprignert her :rolleyes:

Ser strøkent ut!!

slainte mhath

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Molton MÅ ikke være tungt. Molton, bare på denne siden, selges i 5 ulike "vektklasser": Norsk Sceneteknikk AS

Litt husflid på en fredagskveld: Et sett gardiner (2x200cmx130cm) med den letteste veier da under 1kg, men over 4kg dersom man velger det tykkeste.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Fett Verminski......jævli fett!! :)
    Tipper produksjon i fjøset øker om du får ett par tuter ut til dem og.:cool:

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Hvor i landet ligger fjøs-lytterommet? Impoenerende greier du har fått til... Blir satt ut av hvordan enkelte finner energien til å gjennomføre slike prosjekter. Nå gjelder det bare å pleie kona, slik at dette ikke ender opp som en kuriositet i et samlivsoppgjør. :)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hvor i landet ligger fjøs-lytterommet? Impoenerende greier du har fått til... Blir satt ut av hvordan enkelte finner energien til å gjennomføre slike prosjekter. Nå gjelder det bare å pleie kona, slik at dette ikke ender opp som en kuriositet i et samlivsoppgjør. :)
    Det ligger på Tengesdal, Bjerkreim. En snau times kjøretur sør for Stavanger. Så om du er på disse traktene, hvem som helst egentlig, så er du hjertelig velkommen innom :)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Drev og herja ett par timer etter fjøstid i gårkveld med plassering osv, det er vanvittig vanskelig og vite hvor man skal starte og hvordan man skal gripe det ann når rommet er nytt og ukjent og såpass stort at det gir utallige plasseringsmuligheter.
    Dessuten er det fortsatt litt nakent og det vil komme opp litt flere akustikkplater på veggene med tiden. Må bare få noe tøft og trekke dem med. Skal være trivelig her også ;)
    Så mangler fortsatt døra, pokker for ei tid! Forsvinner nok litt bass ut der, skal bli morro og høre hva som skjer når rommet blir helt tett.

Anyhow, da jeg satte det opp ble det slengt inn og plassert der det så best ut på øyemål.
    Det var ca 120 fra bakvegg og 20cm fra sidevegg, subben ble satt i midten og med ca 20cm til bakvegg. Låt jo meget lovende ut da!
    I går starta jeg med subben, dro den frem og tilbake og til sidene. Og har vel kommet frem til at den trives svært godt bittelitt dratt over til høyre side og med sine ca 20cm til bakvegg. Er jo masse muligheter som skal prøves, og med tia blir det jo to og da vil det kanskje bli stabel.

Duoene prøvde jeg mye med, det er ingen tvil om at de er mer kilne på plasseringen i dette rommet enn i gamlestua. Der satt jeg såpass nær og hadde såpass lite muligheter at det lille de ble flyttet på ikke utgjorde allverden.
    Da er det morro når de her forandrer ekstremt karakter alt etter hvor de står.
    Jeg prøvde Cardas regnestykket, for det første så det helt jævlig ut her da, og for det andre så låt det hoppetau (™impulse).
    Men en ting hadde Cardas regnestykket rett i, og det var lengden fra bakvegg til midt på basselementet. Der er det nå 224cm. Og det er foreløbig det som låter best.

Mye jobb igjen, men nå får det holde for denne uka. Halve kosen det, veien er målet osv.
    Idag skal frøkna stikka innom IKEA og få hjem en sjenk til mine kjære maltede venner, og lørdag blir det Treff/Julebord/Party med besøk fra fjern og nær.

Dessuten er Thor blokkene lagt ut for salg i håp om og kunne oppgradere en smule til noe jeg har sikla på lenge :D

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Endelig kom døra, monterte den i halvsvima i går ettermiddag. Syns det ble bra, døra veier godt over 100kg. Ett blodslit og få løfta på hengslene, men det gikk :)

Så har jeg fått inn en sjenk, til ymse drikkevarer og rør og kabler etc.

Racket fylles også opp

Litt oversikt

Projektor kommer til uka satser jeg på, da blir det nok enklere og få med frøkna også opp på fjøsloftet :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Blitt utrolig flott på "fjøsrommet"
    Til og med kjerringa er imponert her, mye over tempoet men også at det ble så bra :)

Litt overrasket over at du skal selge Thor blokkene, kraftigere saker på gang ? ;)

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.939
    Torget vurderinger
    23
    Nå kan du spille "'till the Cows come home", Vermin!

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.912
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Utrolig bra, kudos! What happens in the barn, stays in the barn:)

OU812

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    Endelig kom døra, monterte den i halvsvima i går ettermiddag. Syns det ble bra, døra veier godt over 100kg. Ett blodslit og få løfta på hengslene, men det gikk :)

Så har jeg fått inn en sjenk, til ymse drikkevarer og rør og kabler etc.

Racket fylles også opp

Litt oversikt

Projektor kommer til uka satser jeg på, da blir det nok enklere og få med frøkna også opp på fjøsloftet :)
    Dette ble bra vermin , må si meg imponert over tempoet ditt og vor bra rommet ble. Tenker det blir mange fine lytte timer i dette dedikerte rommet , er meir og meir folk som satser på dedikerte rom og jeg skal bli ein av di. Man for så mye meir ut av et didikert rom når det kommer til akustik , plassbehov , man kommer seg vekk når man vil bare sitte aleine og slappe av og nyte ein god film og musik.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Blitt utrolig flott på "fjøsrommet"
    Til og med kjerringa er imponert her, mye over tempoet men også at det ble så bra :)

Litt overrasket over at du skal selge Thor blokkene, kraftigere saker på gang ? ;)

/jan

Hilse kjerringa Jan :)

Thor skal kun ut dersom noe bedre skal inn ja, venter på noen priser fra vår indiske hifi pusher. Mye flott i det sortimentet :D

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Dette ble bra vermin , må si meg imponert over tempoet ditt og vor bra rommet ble. Tenker det blir mange fine lytte timer i dette dedikerte rommet , er meir og meir folk som satser på dedikerte rom og jeg skal bli ein av di. Man for så mye meir ut av et didikert rom når det kommer til akustik , plassbehov , man kommer seg vekk når man vil bare sitte aleine og slappe av og nyte ein god film og musik.

Takk for det tcteam!
    Dedikert rom har jeg lengtet lenge etter, spesielt med tanke på sistnevnte. Og kunne trekke seg tilbake i eget rom, sette på ei plate og stenge hele verden ute en og to ganger i uka er en nødvendighet spør du meg.
    Akustikk, plassering og kunne olstre som man vil er en pur bonus.

Blir nok litt mer fyllmasse på veggene etterhvert. Har noen planer om iallefall 4 RockFon plater som står her utafor og venter på trekk :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn