Sofaproblemet - om det noen gang var ett problem. Synker man ned i den nye sofaen er man solgt. Der blir man sittende til kjerringa skriker eller man sluker ei flue!
Lyden endret seg noe da denne kom inn, som jeg skrev tidligere. Vel, det viste seg og være svært enkelt. Den gamle sofaen "ljomet"! Den tilføyde en festpukkel som kunne være morro på mye, men til besvær på noe. Med den nye sofaen er dette borte og hele lydbildet er slankere. Det jeg gjorde var og skru opp bassen ett bittelite hakk og vips der satt det igjen. Og noen timers lytting senere nå med ymse musikk synes jeg bare det låter riktig. Det er MYE strammere, renere og tørrere nedenfor midjen og jeg tror jeg liker det.
Ellers er det morro og lese enkelte tråder for tiden, noen spør om annbefaling av en ny høytaler. Selvsagt svært nyttig og bruke forumet til tips og råd. Men gjennom snart ett titalls sider regelrett hagler det inn med svar, alle forskjellige. Det bekrefter jo TYDELIG at denne hobbyen her, ja den er pokker så subjektiv. Det er slett ikke måte på heller. Egentlig er svært god ting syns jeg, jeg skulle bare ønske det var ett større miljø her nå. Hvor vi kunne ha treff, samlinger som i "gamle dager" med pizza, brus, øl og kanskje en knert. Ting var bedre før, det sier min farmor også.