Det Verminske hjem

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Shadow skrev:
    Helleuen.

Takk for lytten igår.
    Kjempebra balanse du har fått til med suben og Horna.
    Trenger ikke bytte ut noe på en stund ivertfall.
    Spiller rett og slett kjempe bra.Kan man ønske seg mere ;)

Raymond.
    Takk for det, hyggelig :)
    Man kan alltids ønske seg mere ;D

Gago skrev:
    vermin ønsker seg alltid mer.

han er jo en vaskekte haifai-nevrotiker, ffs!
    med-nevrotiker, you know how it goes :)

argh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Antall liker
    0
    Jeg satte kaffen i vragstupen etter og ha kikket meg inn på bruktbørsen....
    Hva skal dette bety vermin?

Er det Game over for det vermiske hjem, eller blir det bare et nytt kapittel?

Her Føler jeg at du må komme med en forklaring, Har traktoren brutt sammen mitt
    i slåtten? Du har vel ikke sniffet silo og fått et illebefinnene?

*LOL, det ble mye tull nå ;D ;D ;D ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hørte at han skulle flytte til Bangladesh for å drive med storfe.
    Er visst non ledige kvinnfolk der også ;D ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    folk har vel sine grunner for å bytte, trappe opp eller ned, eller kutte ut hafai for en stund, eller forever.

jeg har alltid tenkt at skulle jeg en dag bestemme meg for å å forlate hi-fi'en som hobby, så blir det å forklare årsaken overfor audiobuddies det meste slitsomme med det. ;D

good luck, verminski, uansett hva du har pønsket på. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lykke til Vermin :) om det er nye innkjøp eller andre prioriteringer

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Mezzo, Mezzo, Mezzo ;D ;D ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kjenner til hvordan det der fungerer ja! En liten kunstpause er ikke så dumt som de audiofile "buddyene" skal ha det til.
    Trenger ikke noen forklaring her i gården, men jeg ble overasket når jeg så alle godsakene på børsen ;)
    Lykke til i Bangladesh Vermin! 8)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.659
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Vi får håpe Vermin får det som han ønsker seg, ellers så selger han det nok ikke, at det låter bra hos han er det ikke noe tvil om. Men om anlegget er skapt til det rommet det står i er jo en annen sak.

Du ka få låne iPoden min i mens hvis du vil.. ;D

Den VTL'n kunne jeg godt ha likt.. du har jo selv hørt hvordan de gjorde seg på strykebrettene mine.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hehe, fra og sniffe silo og illebefinnende traktorer til mezzo og kjønnskifte.
    Her går det unna ;D
    Er egentlig blitt litt lei hele hifi styret, har gått rakt oppover i det siste og jeg har fått god lyd.
    Men jeg har lyst og reise litt, kvinnekreket er ute av huset for godt og jeg vil ut og få lodda pluggen litt.
    Chill, jeg skal fortsatt spille musikk. Bare på andre saker ;)
    Sitter bare med følelsen av at det er ikke verdt det i forholdet tid vs. penger lenger. Da høna bodde her så spillte jeg/vi musikk hele tiden og koste ræva av oss. Men nå som jeg er fri og frank så løper jeg heller på byen i de ledige stundene jeg har. Evt. laxer med kompiser. Lite tid til hifi og unødvendig og la det stå og samle støv. Dessuten har jeg alltid kost meg mest når jeg er på vei mot godlyden, og kjeder meg fort når jeg føler at det meste av potensiale er på plass og neste skritt vil bli så kostbart at det ikke vil være forsvarlig. DIY kitene ligger klar så det ikke blir helt tørt med det første.

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Og du som var så forelska på Opeth konserten... ;D
    Annlegget kan vel bare stå vel? Det samler ikke mer støv nå enn tidligere.
    Tenk å komme hjem fra byen i godt humør en kveld, og bli nødt til å skru på reiseradioen for å lytte til musikk. :eek:
    Men lykke til med event. salg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Vermin skrev:
    Hehe, fra og sniffe silo og illebefinnende traktorer til mezzo og kjønnskifte.
    Her går det unna ;D
    Er egentlig blitt litt lei hele hifi styret, har gått rakt oppover i det siste og jeg har fått god lyd.
    Men jeg har lyst og reise litt, kvinnekreket er ute av huset for godt og jeg vil ut og få lodda pluggen litt.
    Chill, jeg skal fortsatt spille musikk. Bare på andre saker ;)
    Sitter bare med følelsen av at det er ikke verdt det i forholdet tid vs. penger lenger. Da høna bodde her så spillte jeg/vi musikk hele tiden og koste ræva av oss. Men nå som jeg er fri og frank så løper jeg heller på byen i de ledige stundene jeg har. Evt. laxer med kompiser. Lite tid til hifi og unødvendig og la det stå og samle støv. Dessuten har jeg alltid kost meg mest når jeg er på vei mot godlyden, og kjeder meg fort når jeg føler at det meste av potensiale er på plass og neste skritt vil bli så kostbart at det ikke vil være forsvarlig. DIY kitene ligger klar så det ikke blir helt tørt med det første.
    Det er fort gjort å sprekke å havne på HIFIvogna igjen. Nyt friheten! Lykke til med salget (det bør gå i en fei med de kremkomponentene 8)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    FallenA skrev:
    Kjenner til hvordan det der fungerer ja! En liten kunstpause er ikke så dumt som de audiofile "buddyene" skal ha det til.
    Trenger ikke noen forklaring her i gården, men jeg ble overasket når jeg så alle godsakene på børsen ;)
    Lykke til i Bangladesh Vermin! 8)

Sikkert ikke dumt det Fallen.....tenker du slik som du har gjort.?

i SÅFALL er vel dine pauser nærmest som kafferast å regne... ;D ;D
    Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kos deg du gutten min :)
    Nyd livet, bruk penger på øl og kvinnfolk ;D

/jan

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.961
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    lykke til
    den dagen jeg kutter ut denne lidenskapen, blir enten fordi jeg ikke har råd til stor nok båt ;D,eller at jeg forlater huset med beina først ut av døren ::)
    mvh
    Leif

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    lykke til
    den dagen jeg kutter ut denne lidenskapen, blir enten fordi jeg ikke har råd til stor nok båt ;D,eller at jeg forlater huset med beina først ut av døren ::)
    mvh
    Leif

me 2!
    bortsett fra det med båten.
    er mer hypp på hytte, jeg.

jeg har møtt veggen på hi-fi noen ganger og tenkt at det var like greit å kutte, men etter en kort stund kommer hungeren tilbake.
    trenger rett og slett hi-fi og musikk som en avkobling i hverdagen.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Kos deg Vermin mens du er ung, musikken og hifien er ikke alt her i livet. ;)
    Du har jo et laaaaangt liv foran deg, forstår deg godt. :D

Inductivius

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    74
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    12
    Jau.
    Hva skal man si.Du har fått smaken på det frie liv.
    Og det finnes nok av fisk i havet.Ut og spre glede og kroppsveske med kvinnfolka. ;D
    GO GO GO VERMIN. :D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Slutter meg til veteran entusiastene LMC og Gago, og har vel slått meg til ro med at denna lidelsen har jeg fått, og den forsvinner ikke av seg selv håkke som. Singel eller gift, hobbyen gir meg stadig nye gleder. Ikke alltid like hett, men anlegget står lydig og trofast og venter på sin herre og mester :)
    At andre ønsker å prioritere anderledes i perioder av livet sitt, har jeg full respekt og forståelse for. Og Vermin kommer nok tilbake som tungt belastet entusiast når han har fått frest fra seg :) Kjenner jeg ham rett :) I mellomtiden, er du hjertelig velkommen hit for en dose rør og hønn når abstinensene melder seg! Anytime... Lykke til, og god tur 8)

Geir_O

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    19
    La HiFien stå og samle støv. Ut og bestøv deg. Men ikke selg!!! Du kommer til å angre når basillen finner deg igjen. Da blir det dyrt!!! :(

Mvh
    Geir

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Må takke for mye hyggelige kommentarer. :)
    Kanskje har jeg flaks, og får ikke solgt en dritt. ;D
    Lar det stå til, så får vi se.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Geir_O skrev:
    Men ikke selg!!! Du kommer til å angre når basillen finner deg igjen. Da blir det dyrt!!! :(

Mvh
    Geir

kommer jo an på hvor mye han får når han selger ut nå.
    tror verminski er fornuftig nok til å ikke dumpe ting til silly prices.
    husk også at han er bondesønn, en nøktern kar som sikkert sylter ned noe av pengene med tanke på comeback. ;)

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Ja, av og til kan det bare være godt å la ting seile sin egen sjø....
    Er man lei og savner den ekte "gløden" for det og ikke bare den fra rørene, så...

Hvis så skjer lurer jeg på hva...
    Cerwin Vega? ::)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kom over ett par veldig pent brukte Dali 104 heromdagen og slo til. Hadde hørt mye skryt av de men aldri hørt de selv, så jeg skulle alikvel den veien på fest på lørdag så jeg droppet innom og tok de med meg ;)
    Fytte grisen for en prestasjon, det er helt sjukt at en så liten og billig høytaler kan prestere på det nivået bare de fores med kvalitetselektronikk. Og de er pene også, en fot under og de er prikk like Living Voice jo ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Dali 104 eller Dali 104 Jubilee? -sistnevnte er en versjon jeg mener kom i 1998 som enslags Limited Edition jubileumshøyttaler. Fikk aldri hørt den, noe som er litt trist. Jeg kjøpte i 1994 et nytt sett Dali 104 på Hi-Fi Klubben. Byttet ut med Dali 850.

Mvh. Bjørn

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    bjornh skrev:
    Dali 104 eller Dali 104 Jubilee? -sistnevnte er en versjon jeg mener kom i 1998 som enslags Limited Edition jubileumshøyttaler. Fikk aldri hørt den, noe som er litt trist. Jeg kjøpte i 1994 et nytt sett Dali 104 på Hi-Fi Klubben. Byttet ut med Dali 850.

Mvh. Bjørn
    Det er sikkert den vanlige, ingen Jubilee merke her.
    Likte du de bjornh?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    De kostet vel rundt 3000,- paret på den tiden +/- og de var helt klart de beste høyttalerne i "Blå" serien og var allsidige og langt mer "Hi-Fi" enn sine større brødre Dali 107 og 109 (med samme diskant, men med 5" mellomton og 1x10" eller2x10" bass) -som helt klart var rettet mot pop/rock folket uten å være kresen. 104 kunne man få frem gode resultater med gjennom bytte av ulikt utstyr, mens 107 og 109 tenderte til å spille likedan uavhengig av hva man koblet de opp med.

Da jeg var på demo med 104 den gangen jeg kjøpte dem, så ble alternativet til samme pris fra Celestion som også var gulvstående 2-veis (med 1x6" mellomtone/bass og 1" eller 3/4" diskant) satt opp for å gi meg et valg. Dog var Celestionen mer raffinert og hadde en noe drere lyd, men 104 hadde mye mer dynamikk, trykk og var mer allsidig.

Mvh. Bjørn

R

RoDa

Gjest
    Rega platespiller (tror jeg det var), NAD3100PE (tror jeg også det var) og Dali 104 i "Gumpen" som spilte Dirty Diana med MJ var en av de virkelige overraskelsene og noe som jeg husker med glede!

Mener å huske det var noruego her på hfs som dengang var ansvarlig for å fikse det anlegget.

R

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.001
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vermin skrev:
    Kom over ett par veldig pent brukte Dali 104 heromdagen og slo til. Hadde hørt mye skryt av de men aldri hørt de selv, så jeg skulle alikvel den veien på fest på lørdag så jeg droppet innom og tok de med meg ;)
    Fytte grisen for en prestasjon, det er helt sjukt at en så liten og billig høytaler kan prestere på det nivået bare de fores med kvalitetselektronikk. Og de er pene også, en fot under og de er prikk like Living Voice jo ;D
    ikke altid prisen som er avgjørende ;) dali 104 kan spille bra det.

mvh

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har gode minner med Toto og Stuart Hamm på 104, morsomme høyttalere.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk for sist og lykke til med salg, nyinnkjøp, uteliv, kvinner og hva det måtte være, Vermin. Da forholdet gikk åt helvete her i gården , søkte jeg tilflukt i musikken og oppgraderte. Det funka for meg. ;D
    Blir savnet etter godlyd stort, og du skulle slumpe til å befinne deg på min kant av verden, er du velkommen innom!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.774
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sad to say, men Dali 104 har jeg kun mudderminner om. Zilch mellomtonedefinisjon.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det går nok bra med Vermin.
    Nå skal jeg servere ham en dose Harbeth og Living Voice i dag, som opplading, før jeg slipper ham ut på kvinnedate.
    Han er framdeles med, både når det gjelder hifi og som forfører ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn