Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Er det noen som har tips ang wifi og Devialet? I går byttet jeg nettverksleverandør. Sonos går greit og telefoner og nettbrett likeså, men Devialet finner nettverket, men klarer ikke å koble seg på. Noen tips?
    Synes det er leit å lese rundt på flere forum at folk sliter med Wifi på sine Devialet produkter , det er rett og slett for dårlig for produkter i denne prisklassen! Regner med du finner ut av det Griff , men at det (wifi) kommer til å virke knirkefritt , er jeg sikker på at det ikke gjør. Jeg kommer til å bruke kabel på min 240 når den kommer.....ja, jeg går enda og venter ...
    Heldigvis har jeg gode erstattere å spille på mens jeg venter :)

    Mvh
     

    Vedlegg

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Jeg regner med at SSID og passphrase er korrekt lagt inn.
    Hvis du har satt kryptering til WPA2 bør du sjekke om Devialet støtter dette.
    Står Devialet til DHCP (ruteren tilordner IP)?
    Er du på rett nett (hvis du bruker dual band)?
    Last opp Fing app til nettbrettet og sjekk om den registrerer mac adressen til Devialet'en (evt. sjekk i ruteren).
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Nå har jeg lastet opp Fing og har fått bekreftet at den ikke finner mac adressen.

    Hva nå?

    ps hos meg står software på 6.06 ?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Nå har jeg lastet opp Fing og har fått bekreftet at den ikke finner mac adressen.

    Hva nå?

    ps hos meg står software på 6.06 ?
    Mine råd var generelle for wifi. Jeg eier ikke Devialet m/wifi.
    Regner med at du først prøvde å koble den til kablet til ruter og brukte default IP i webleseren for å komme inn?
    Finnes ikke et oppsett program?
    Vet du mac adressen (er den stemplet på enheten)?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ja, jeg har mac adressen. Den står i settingen under "my devialet" på AIR programmet på pc'en.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Du har selvfølgelig lagt nytt nettverk og passord i configurator .
    Prøv evntl uten passord på ruteren .
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Du har selvfølgelig lagt nytt nettverk og passord i configurator .
    Prøv evntl uten passord på ruteren .
    Ja, det har jeg gjort.
    prøvde også uten passord. Da sto den og pendlet mellom kjenne igjen og koble til. Frem og tilbake.

    Ang nyeste softwaren. Det står 6.0.9 på zip filen, men det står 6.0.7 i displayet på Devialet'en.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Føler virkelig med deg, slike uidentifinerbare problemer er noe herk !
    Den stopper på "joining" og blir stående slik?? Har lest det meste som er debattert på de fora Petter linka til for et par sider siden, men har ikke sett akkurat dette tidligere .
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg finner nok ut av det en vakker dag, men inntil da så spiller jeg via Usb, Sonos og via drivverk.

    Tok en programvare oppdatering i dag og fulgte med etterhvert som det skred frem og merklig nok står det at den innstalerer 6.0.9, men i vinduet står det 6.0.7 etterpå.

    Iogmed at det har "fungert" med det andre nettverket/ruteren så regner jeg med at det går seg til etter mye hodekløing.
    "fungert" =dropouts
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Tror muligens jeg har funnet en feil som gjør at nettverket ikke finner Devialet. Mac adressen som står i devialet sin meny stemmer ikke overens med mac sifferet jeg fikk opp når jeg koblet Devialet via Ethernet. Jeg får gå inn på routermenyen en dag jeg får anledning for å se om jeg får endret på det. Mulig det endrer ett og annet. I tillegg så lurer jeg faktisk på å skifte routeren til en som bruker 5000mhz båndet istedenfor 2400 for å unngå konflikter med naboen sitt nettverk.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Tror muligens jeg har funnet en feil som gjør at nettverket ikke finner Devialet. Mac adressen som står i devialet sin meny stemmer ikke overens med mac sifferet jeg fikk opp når jeg koblet Devialet via Ethernet. Jeg får gå inn på routermenyen en dag jeg får anledning for å se om jeg får endret på det. Mulig det endrer ett og annet. I tillegg så lurer jeg faktisk på å skifte routeren til en som bruker 5000mhz båndet istedenfor 2400 for å unngå konflikter med naboen sitt nettverk.
    Smart dette.
    Jeg bruker selv Asus sin AC dual band ruter og er fornøyd med denne.
    Mac adressen skal ikke ha noe å si hvis du har satt Devialet til å motta IP adresse via DHCP serveren (dvs. ruteren).
    Da skal den uansett koble seg opp, så lenge nettverk settinger er korrekte.
    Kobler du opp Devialet trådbundet via Laptop eller kan du sette den opp via et lokalt display?
    Jeg regner med at du ikke har en ruter til som er satt i Bridge mode.
    Sistnevnte kan ikke settes som DHCP server også (konflikt).
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Dhcp står på "on" på Devialet, men plutselig hopper den av. Har forsøkt å sette fast i.p uten at det hjalp noe.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    811
    Antall liker
    357
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har folket kjørt oppgradering av strømkabel? Eller kjører dere bare den som kom med?
    Hvis ja, hvilke går under dekslet man har over kontaktene?
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det har jeg ikke oversikt over akkurat nå da jeg har byttet sofa ( jeg er på "jobb" dvs at jeg ikke er hjemme )
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    811
    Antall liker
    357
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Benytter alle strømkabelen som følger med? Ingen oppgraderinger?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg bruker Fat kabel. Den er terminert med tilsvarende flatt støpsel som Supra kabelen har. Da passer den bak samtidig som lokket passer.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Bruker selv Naim Powerline siden jeg hadde disse liggende,lokket passer da ikke helt på men ellers storfornøyd
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Bruker Nordost Frey 2 uten lokk.
    Det blir midlertidig fordi den ser ikke bra ut uten lokk .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du skal ha en kabel "deroppe" på Devialetn er det ikke mulig og ha på lokket,det man kan gjøre er og ha den inne i racket eller skapet,da syntes det ikke uansett :)

    Den Kabel merke som får "best" eller mest oppmerksomhet av brukere rundt omkring er Lessloss

    Videre er det en fransk produsent som har spesial laget en for D Premier
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Får ikke phono inngangen til å spille noe særlig , det låter dødt og inneklemt .
    Har nå Rega Rp6 og Exact pu , men hadde samme problem med en Clearaudio Concept .
    Spiller mye bedre koblet til innebygd riia i McIntosh C48 .
    Hvordan stiller dere inn phono inngangen på Devialet ?
    Phono1 har ikke noen innstillinger på mm, men Phono2 har .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Trenger du innstillinger på mm pickup annet enn å sette last til 47Kohm?
    Det står at det ikke kan justeres når pu settes til mm, men det går .Merkelig nok kan ikke 47 velges, den hopper fra 37 til 60 ???
    Lyden er helt på tryne og veldig lav , noe er definitivt feil . Sender en Mail til Devialet .

    dev1.jpg
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Noen som får Air 2.1 til å virke på Pc med Windows 7?
    Har prøvd en times tid nå , men Devialet Air 2,1 bare slår seg av automatisk og må restartes .
    Eller starter og finner ikke Devialet på nettverket, må restartes Devialet for å finne den , deretter slår det seg av igjen....herregud jeg liker ikke når ting fungerer så dårlig . Trodde allt skulle bli så bra med den nye Ethernett tilkoblingen på 240 .
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg antar at hvis du setter den på high så bør det låte bedre. Det er 47kohm. dvs 4700.
     

    corton

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    E.I.A., jeg sliter med tilsvarende problemer. Mektig irriterende. Jeg har gitt opp AIR for nå, før eller siden blir dette rettet med ny mykvare. For tiden spiller jeg derfor via CD eller LP.

    Et annet problem jeg har etter sommerens oppdaterte mykvare er konfigureringen. Før gikk dette lett, men nå godtar den ikke den konfigurasjonen jeg hadde lagret klart på kortet. Dvs, jeg får ikke lastet opp den gamle varianten i den nye konfigureringsmoduset. Det klarer jeg å leve med, men nok en sak som er litt irriterende.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    E.I.A., jeg sliter med tilsvarende problemer. Mektig irriterende. Jeg har gitt opp AIR for nå, før eller siden blir dette rettet med ny mykvare. For tiden spiller jeg derfor via CD eller LP.

    Et annet problem jeg har etter sommerens oppdaterte mykvare er konfigureringen. Før gikk dette lett, men nå godtar den ikke den konfigurasjonen jeg hadde lagret klart på kortet. Dvs, jeg får ikke lastet opp den gamle varianten i den nye konfigureringsmoduset. Det klarer jeg å leve med, men nok en sak som er litt irriterende.
    Regner også med at de jobber for fullt på Devialet for å rette opp en god del småproblemer som irriterer brukerne , regner med at ting sakte men sikkert blir bedre .
    Hadde også gitt opp Air etter de siste oppgraderingene, men hadde et håp om at Ethernett ville løse allt .

    Jeg har faktisk fått det til å virke nå etter et par restarter på Pc og Devialet . Har spillt endel låter fra JRiver på Pc med JRemote på IPad . Hvis dette fungerer 100% etterhvert ,kommer det nok til å bli min foretrukne måte å spille på, JRemote er veldig bra :)

    JRemote på IPad .
     

    Vedlegg

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    811
    Antall liker
    357
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Kjørt air og windows 7 uten de store problene på ethernet. Av og til så får jeg bare skurr, må da restarte air så funker det igjen. Benytter foobar2000 og kjører monkeymotehd på ipad, funker som bare det. Andre som har opplevd å få skurr? Høres ut som en god gammel tv uten innstilt kanal.
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    En par kommentarer vedr air-2.1 og windows-7. Kjører selv windows-7 over bootcamp (mac mini) og har ikke fått det til å virke stabilt med air.

    a) ref skurr: hadde en episode der det ble mye skurr og allt gikk veeelig treigt, Diana Krall hørtes ut som Leonhard Cohen på en dårlig dag. Etter en restart av PC ble allt ok igjen. Har også hatt noen runder med klikk og skurr innimellom, men det er relativt skjelden (hver halvtime kanskje)

    b) har hatt en del drop-out, det faller typisk ut en gang i timen og jeg må restarte Devialet for å få den igang igjen. Devialet mener jeg kanskje bør bytte ruter, mulig min gamle Linksys ruter ikke er 100% stabil. Signalstyrker er iallefall bra (-19db) der den står bare 1m fra Devialet D-Premier.

    c) Størst plage har jeg imidlertid med at jeg får "blue screen" om jeg spiller over air, stopper avspilling og setter PC i hybernate/ suspend. Jeg ønsker ikke ha PC på 24x7 og ønsker heller ikke å reconfigurere hvilket playback device jeg bruker hver gang jeg skal slå av PC'n. Noen andre som sliter med dette problemet?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Trodde allt skulle bli så bra med den nye Ethernett tilkoblingen på 240
    for og spørre dumt,på hvilken måte er du avhengig av air ved bruk av ethernet kabel ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn