Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.379
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    @DEVIALET: New : Firmware 6.0.10 and Devialet AIR 2.1.1 Now available: AIR 2.1.1

    ute og reiser så får ikke testet selv nå,men interesert i erfaringer med denne
    Nye firmware fungerer bra.
    Det som var stilig, og som kommer til å se bra ut på din sorte Devialet , er at displayet nå er likt som på Ipad appen, sort med hvite tall.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    jepp funker bra :) får se om jeg beholder den i sort etter oppgradering ?

    vet du noe om digitalt inn,er det noe forskjell på de forskjellige innganger i lydkvalitet,i dag crosser jeg over ?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.379
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    jepp funker bra :) får se om jeg beholder den i sort etter oppgradering ?

    vet du noe om digitalt inn,er det noe forskjell på de forskjellige innganger i lydkvalitet,i dag crosser jeg over ?
    Er den på vei til oppgradering ?
    Det er i såfall kult :)

    Har ikke testet inngangene opp mot hverandre, så det må noen andre svare på .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ikke ennå, har bare kommunisert med de på mail,tror vi i Norge er langt ute i køen enda

    ellers er jeg fornøyd med oppgradering av programmvare,virker ok her hjemme nå
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    296
    Antall liker
    155
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Så var 6.0.10 på plass . Har brukt kablet forbindelse til aes/ebu lenge nå( mac og eksterne discer) , men etter siste oppdatering har jeg sittet og svitsjet mellom Air og kablet for å høre evt forskjeller...klarer ikke å høre særlig forskjel etter noen korte lytteøkter. Hva opplever dere som den største forbedringen ved å bruke AIR ?

    Edit 20.45 : Har skurret noen ganger før den " tar seg inn igjen" , nei tilbake til kabel!! Uff:(
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.379
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    Jeg holder meg også til kablet, det funker fjell :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hmm air virker bra her via iTunes , en dropp out på 2 kvelder :)

    men ser på noen forum att de sier ethernett kabel låter gull,noen sier til og med bedre enn air,så da så

    Men la oss ikke starte en kabeldebatt ….haha ,når det er sakt har jeg en Vodka ethernett kabel på prøve ,den blir hvis den funker og vil bli med etter oppgradering med ethernett
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Kjørt kabla Ethernett siden jeg fikk 170, fungerer nå uten problemer. Forrige versjon måtte jeg sette opp buffer til 2 sekunder for å kjøre uten dropp. Har satt dette tilbake til default på siste versjon og kjørt uten en eneste dropp.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.379
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    Det er gode nyheter for de som har mye musikk lagret og ikke ønsker PC/Mac i nærheten av stereoanlegget :)
    Har mye musikk lagret, men ikke hatt tid (gidda ) til å sette opp en god løsning for streaming enda.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Men lurer meg på en halv løsning der jeg sender trådløst fra Timecapsule som står ved Imac,en til Airport Express som står i hifi benken og utvider nettverket,men vil da kobla da Airport Express med en kort ethernet kabel in til Devialetn

    Burde gå og bli bra,best av begge deler,ingen kabel gjennom rommet og god forbindelse inn til Forsterker
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    296
    Antall liker
    155
    Sted
    Sogn & Fjordane
    ..jaja , uannsett så er jo ikke dette godt nok iom at kabel blir valgt, gang på gang på gang....:confused:
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Er det et problem å kjøre kabla nett?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.379
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    Ifølge Devialet er jo den beste kabel, ingen kabel ;)
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Stereophile liker tydeligvis også Devaliet D-Premier; ble kåret til vinner av Joint Amplification Components Of 2013 (sammen med blant andre Dan D’Agostino Momentum monotrinn), og Editors' Choice Of 2013 (John Atkinson).
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Er det noen som har lekt med tone controll?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    I configurator kan du sett bass og treble "
    The tone control is unique in the sense that you can define the exact bass or treble frequencies where you want the correction to operate
    "
    Lurte på om noen hadde testet dette ut?
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Jag använder tonkontrollen. Tyckte att rösterna lät lite platt och saknade den kropp som jag var van vid från mina Mark Levinson/APL DAC-S. Jag konfigurerade brytpunkten för basen vid 200hz och det räcker att jag lägger på 1,5db så blir det mkt bättre.
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Jag har hört ryktas om att det skall komma en rumskorrigeringsprogramvara (långt ord 27bokstäver) :rolleyes:
    Ser fram emot det!
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Jag använder tonkontrollen. Tyckte att rösterna lät lite platt och saknade den kropp som jag var van vid från mina Mark Levinson/APL DAC-S. Jag konfigurerade brytpunkten för basen vid 200hz och det räcker att jag lägger på 1,5db så blir det mkt bättre.
    Hvor legger du på db? Har ikke forsøkt dette før og skjønner at kompetansen ikke er på topp... Hvis man legger brytpunktet på bassen på 200hz (mot 100hz default) hva innebærer det?
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Tonkontrollen ligger i fjärrkontrollen. Genom att trycka på knappen Tone så får man följande funktioner. Ett tryck = balans, två tryck = bas, tre tryck = diskant. Man kan se i det runda kontrollfönstret på förstärkaren vilken funktion man har aktiverat. Sen är det bara att vrida på volymratten så ser man hur många db man ändrat. Brytpunkten 200hz innebär att du påverkar allt under 200hz när du höjer/sänker med tonkontrollen.
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Är det någon som jämfört om det är någon kvalitets skillnad mellan USB och Ethernet ingången? Jag använder nu USB men skall snart installera en NAS och skall då börja använda Ethernet (kabel). Har Cat5 nät i huset och det var ett skäl att jag köpte Devialet. Vore kul att höra om någon har erfarenhet om detta. Är för övrigt grymt nöjd med denna fantastiska maskin. Den låter bara bättre och bättre efter inspelning.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Du trenger en pc, men det er du sikkert klar over?
    Har kun spilt fra trådbasert Ethernet, så har ikke testet dette opp mot usb (vil ikke ha en pc/mac i stua)
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Ok, jag tänker använda min MacMini och JRiver. Måste man installera AIR 2.1.1 även om man använder trådbaserat Ethernet?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Kjører foobar2000 og styrer musikken fra ipad med monkeymote
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Njae....men jag har inget idealt rum för mina Quad. De skall stå lååångt ifrån bakre vägg och jag kan inte få till mer en 1,5 m. En ny utmaning bli det med dipoler. Svårt att få till men digitalteknik ger nya möjligheter. Det har inte med Devialet att göra men den tillsammans med övrig digital utrustning/programvara skapar nya intressanta tweaks. Det låter helt fantastiskt nu och en kombination jag kan rekommendera men man vill ju alltid testa allt för att uppnå ljudnirvana ;)
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Jag har idag testat Ethernet via Air 2.1.1. Devialet är kabelansluten medan MacMinin kör WiFi.
    Skall snarast köpa en switch så det blir kabel även till Macen.
    Fram till nu har jag bara använt USB.
    Jag upplever att det låter ännu mer upplöst och med en stramare bas och bättre timing.
    Någon som har liknande erfarenhet?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Toys for Boys ,er ganske så fornøyd,spiller knirkefritt på air 16/44 så langt,til og med kjøpekabel som passer :)

    Syntes air fungerer bra,litt overasket over alle problemene som er rapportert ila ulike fora
     

    Vedlegg

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Wireless du kjører?
    Air benyttes jo om du kjører usb eller kabla ethernet også
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.365
    Antall liker
    35.661
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Toys for Boys ,er ganske så fornøyd,spiller knirkefritt på air 16/44 så langt,til og med kjøpekabel som passer :)

    Syntes air fungerer bra,litt overasket over alle problemene som er rapportert ila ulike fora
    Flotte høytalere:)

    gismo
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Kjøre wireless med eget nettverk/apple

    Ja høytalerne er jeg glad i selv om jeg har vel kommet til en konklusjon om att stativ høytalere hadde vert kronen på verket i min stue :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Så i dag på air att ETH nettverk hadde dukket opp ? litt overasket da jeg kjører på fabrikkløsning siden spilleren kon for noen dager siden,var ikke der i går ?

    Testa litt ut med en hybrid løsning,har en time capsule som er koblet opp mot ruter og satt opp som ett eget nettverk,denne sender mot en airport express som står i racket og forlenger nettverket trådlost mot devialetn

    Tok nå og koblet airporten kablet mot devialetn med en liten stump og kjører da ETH hybrid nettverk
    Lydmessig kan jeg ikke høre noen forskjell men ser ut til og virke stabilt og slipper kabler rundt hele stuen

    Noen andre som har prøvd dette ?

    Eller ut av boksen virker det for meg som denne utgaven trenger noen timers spilling kontra den gamle i lydsignatur
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Petterone, hva slags stativhøytalere er det du har sett på? Er litt i samme prosessen selv, og ettersom du har SF så ser vi vel etter det samme i en høytaler (hadde SF Cremona Auditor tidligere).

    Ellers, er det noen som har gjort "input only" oppgradering av DP og har erfaringer å dele? Etter at jeg fikk IR remote til å fungere (Harmony) så ønsker jeg ikke miste IR støtte og derfor er 240 oppgraderingen mindre interesant, men "USB og DSP oppgradering" er interesant selv om prisen er litt stiv.
     

    Rusken

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Gøy med Devialet

    Hei! Gøy med Devialet. Plutselig var alt jeg ønsket meg tilgjengelig i en vakker innpakning. Tatt steget fra multikanal (Marantz SR 7005, KEF 3005 SE) til stereo. Lyder veldig bra, men så har ikke jeg rare referanserammen. Lagt med et bilde som viser at funksjon kanskje er satt litt foran lyd, men det funker overraskende bra fra hvor det er behagelig å sitte. Lyden er i "midten" og "bak". Bildet viser anlegget, samt et bilde malt av min onkel og en slapp julestjerne. Jula varer helt til påske:) Tar gjerne imot tips på utstyr, musikk, høytaler plassering, kabelskjulere etc. Noe info om hva vi kan forvente oss fra neste firmware? Har gjenoppdaget Radka Toneff. Fryser litt på ryggen og blir glad og trist på en gang!

    God helg til alle!
     

    Vedlegg

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Gratulerar till en investering du inte kommer att ångra. Hos mig låter den fantastiskt och möjliggör dessutom data HiFi fullt ut.
    Jag bytte ut 60 kg Amerikansk kraftelekronik (Mark Levinson och APL) mot den Franska badrumsvågen och ångrar mig inte en sekund.
    välkommen till Devialet fan club!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn