I følge Acoustic Tuning spiller Devialet 400 bedre enn 250.
Gratulerer med D200. Om en ukes tid er det min tur til å teste D200 på Marten Django. Gleder meg. Må også berømme Morten hos NAT som låner ut forsterker for hjemlån.Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
..uffda for en tabbe å ha kjøpt en 250 ???!!!Hei E.I.A
Det stemmer godt det Acoustic Tuning sier. D400 spiller bedre enn 250. Eneste grunnen til å kjøpe D250 er for å utvide senere til D800.
D400 og D250 koster det sammen.
Mvh
Morten N.A.T
..uffda for en tabbe å ha kjøpt en 250 ???!!!
..uffda for en tabbe å ha kjøpt en 250 ???!!!Hei E.I.A
Det stemmer godt det Acoustic Tuning sier. D400 spiller bedre enn 250. Eneste grunnen til å kjøpe D250 er for å utvide senere til D800.
D400 og D250 koster det sammen.
Mvh
Morten N.A.T
SF er tydeligvis en god match med Devialet; han skriver bl.a.:Hyggelig at folk er fornøyde. Kanskje noen blir enda mer fornøyde dersom de leser denne reviewen av Sf Amati Futura som etter hvert også blir en hyllest til Devialet 200:
The Sonus Faber Amati Futura Speaker Review | STEVE HUFF PHOTOS
Gratulerer med D200! Spennende med Auralic også, mener du det vil være en lydmessig gevinst ved å spille Wimp Hifi derfra, fremfor vanlig streaming over AIR direkte til D200?
Dette var ment som svar til Torew....
Ja, jeg er fortsatt ikke kommet så langt som til å prøvehøre Devialet hjemme, men jeg har lovet Morten å stikke innom for et lån. Når det gjelder anmeldelsen har jeg en følelse at anmelderen ikke har hørt all verdens kombinasjoner, og f eks ikke prøvd å koble en 1000 watter eller et sett Ypsilon-komponenter til Futuraene. Men uansett er det spennende at han var så ubetinget fornøyd. Jeg har i alle fall sjekket ut at Futura har SAM, og det samme gjelder vel dine?SF er tydeligvis en god match med Devialet; han skriver bl.a.:Hyggelig at folk er fornøyde. Kanskje noen blir enda mer fornøyde dersom de leser denne reviewen av Sf Amati Futura som etter hvert også blir en hyllest til Devialet 200:
The Sonus Faber Amati Futura Speaker Review | STEVE HUFF PHOTOS
"I feel the combo of the Devialet 200, Nordost Cables and Power products along with the Sonus Faber sound is just about a perfect match up."
Gratulerer med Devialet. Super lækkertDa har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?Gratulerer med Devialet. Super lækkertDa har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
Lige et spørgsmål. Hvorfor købe en Auralic Aeris? Mener Devialet kan streame WIMP? Eller er der noget jeg har misforstået?
Ja.Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?Gratulerer med Devialet. Super lækkertDa har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
Lige et spørgsmål. Hvorfor købe en Auralic Aeris? Mener Devialet kan streame WIMP? Eller er der noget jeg har misforstået?
Man kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.Ja.Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?Gratulerer med Devialet. Super lækkertDa har jeg bestemt meg for å kjøpe Devialet 200 da den spiller fantastisk bra med mine Kharma CRM 3.2 FE. Har også investert i en Auralic Aeris som skal benyttes til å streame Wimp HiFi.
Ok, det er med andre ord Apple iPod, iPhone samt iPad der ikke er kompatibel AIR. Derimod er AIR kompatibel med Apple MacBook. That make sense me. Tak for informationMan kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.Ja.Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?
Devialet AIR er et eget system som innstalleres på PC eller Mac, alså ikke det samme som Apple AIRPLAY.Ok, det er med andre ord Apple iPod, iPhone samt iPad der ikke er kompatibel AIR. Derimod er AIR kompatibel med Apple MacBook. That make sense me. Tak for informationMan kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.Ja.Hov, bemærkede at der er blevet spurgt tidligere i tråden. Men er det nu korrekt at Apple og AIR ikke er kompatibel?
Det er jeg klar overDevialet AIR er et eget system som innstalleres på PC eller Mac, alså ikke det samme som Apple AIRPLAY.Ok, det er med andre ord Apple iPod, iPhone samt iPad der ikke er kompatibel AIR. Derimod er AIR kompatibel med Apple MacBook. That make sense me. Tak for informationMan kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.
Det er korrekt. Ellers kan man jo også alternativt streame wimp osv fra pad/phone via airport express eller apple tv. Airport Express har ihvertfall optisk utgang som kan kjøres rett inn i Devialet forsterkeren.Det er jeg klar overDevialet AIR er et eget system som innstalleres på PC eller Mac, alså ikke det samme som Apple AIRPLAY.Ok, det er med andre ord Apple iPod, iPhone samt iPad der ikke er kompatibel AIR. Derimod er AIR kompatibel med Apple MacBook. That make sense me. Tak for informationMan kan fint streame wimp med AIR til Devialet, mun kun fra pc/mac. Altså ikke fra nettbrett/mobil osv.
Som jeg forstår det installeres Devialet AIR på MacBook som herefter fungerer som mediaserver. Herefter forbindes Devialet 120/200/250 etc. til netværket via ethernet og fungerer som klient. Er det korrekt?
Det var det som jeg tænkte. Har en SOtM sMS-100 netværksafspiller idag. Samme fremgangsmåde som med Devialet, hvor SOtM er klient i mit nuværende setup. Netop med min MacBook som server og LMS. Det var blandt derfor jeg spurgte ind til anskaffelsen af Aeris, da jeg personligt ville sælge min SOtM hvis jeg havde Devialet. Da jeg har en MacBook vil der ret beset ikke være grund til at have to ting der kan det samme.Det er korrekt. Ellers kan man jo også alternativt streame wimp osv fra pad/phone via airport express eller apple tv. Airport Express har ihvertfall optisk utgang som kan kjøres rett inn i Devialet forsterkeren.
Mitt oppsett består blant annet av Apple MacBook Pro, med jRiver mediacenter. Det fungerer meget bra, både via USB, Ethernet og WiFi. Med Devialet Air bestemmer man selv om man ønsker Ethernet eller Wifi (erfaringen er dog at lyden er best med USB/Ethernet).
Ser jo fett ut og er det nok óg. 3 kW guffe på den dyreste til 2000 Euro. Kan kobles og kobles og kobles ........ som de andre.Det skjer ting hos Devialet.
Devialet
En alt i ett løsning? Ser rimelig spesiell ut, men hvis den leverer slik alt annet de har gjør...
Sikkert Zigbee delen av 802.15.4 som brukes her - Interessant.DIALOG creates the most robust mesh network on the market today, by combining 3 dual-band
Wi-Fi connexions
Da vet du hva du må gjøre: Ta bilder og skrive om første, andre og tredjeinntrykket osv. osv.To stk Silver Phantom i bestilling
Tålmodighetssalven er tatt fram igjen!
Definitivt!Da vet du hva du må gjøre: Ta bilder og skrive om første, andre og tredjeinntrykket osv. osv.To stk Silver Phantom i bestilling
Tålmodighetssalven er tatt fram igjen!