Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Heisann!

    Jeg er eier av en D400 og har hatt D440 for et par år siden. Den solgte jeg fordi var ble så jævlig forbanna på alle bugsene. D400 lå ute for salg en stund, men fikk ikke noe napp, så den ble beholdt. I grunn en fin sak, men i likhet med hva andre har opplevd takler den ikke hi-ref filer uten å sprak og tjas. Bruker Roon og kablet nettverk.
    Kan noen si noe om hvordan firmware fungerer om dagen på Expert pro-serien? Da jeg solgte var det bugs med AirPlay, den lagret ikke innstillinger, og plutselig kom det bare hvit støy... Jeg tenker å benytte sjansen til å oppgradere til D440 for å få fornyet garanti og sørge for lenger levetid. Ser ikke ut til at Expert-serien er mulig å selge, så da er det like greit å oppgradere. Eller??
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Godt fornøyd med min Expert 220 Pro. Ikke så ofte jeg bruker Airplay, men de gangene jeg har gjort det har det vært uten problemer. Bruker Roon (Rock på Nuc) problemfritt (dvs, har ikke fått testet ennå med nyeste Roon oppdateringen, men håper og tror at det går greit). Spotify connect funger også helt knall.
    Kablet nettverk.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Aldri hatt problemer med mine D440Pro Ci på noen måter. Hadde som deg D400 før, og solgte dem etter 1 måned på Finn. D440 er blant de aller beste forsterkere jeg har hørt, uansett pris
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Har en D200 med 10.1.0 firmware og air 3.0.4. Kjører trådløs fra pc og ethernet fra router(nighthawk ac2600) til D200. Fungere stabilt og fint her.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har fått testet Gemini?

    Ikke supre kommentarer over hele fjøla ute på nettveven..... skuff egentlig. Hadde sett for meg at NÅ skulle det handles.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som har fått testet Gemini?

    Ikke supre kommentarer over hele fjøla ute på nettveven..... skuff egentlig. Hadde sett for meg at NÅ skulle det handles.
    Ikke fått testet men har som deg lest at ikke alt er helt topp. Skryt for lydkvalitet og stryk for software. Devialet i kjente stil altså. Kunne tenkt meg å prøve Gemini men ikke før de fikser programvaren. Det kan ta sin tid.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Har en D200 med 10.1.0 firmware og air 3.0.4. Kjører trådløs fra pc og ethernet fra router(nighthawk ac2600) til D200. Fungere stabilt og fint her.
    Også høyoppløste filer? Det klikker hos meg når jeg spiller mqa eller 192/24 med Roon. Ikke noe problem når jeg spiller samme type filer med Linn-oppsettet mitt.
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ingen problem med 192/24 og mqa. Har brukt jriver til upsampling til dsd64 også uten problem.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ikke fått testet men har som deg lest at ikke alt er helt topp. Skryt for lydkvalitet og stryk for software. Devialet i kjente stil altså. Kunne tenkt meg å prøve Gemini men ikke før de fikser programvaren. Det kan ta sin tid.
    Siterer meg selv. Har hatt Devialet Gemini i en måneds tid og har kommet fram til at de låter bra men langt fra lineært, ANC fungerer så der, batterikapasiteten kunne vært bedre og programvaren er good old Devialet, dvs ikke noe å skrive hjem om. Til 3500 kr finnes det garantert bedre alternativer, hvis de hadde barbert vekk en tusenlapp hadde det vært et bedre kjøp. Forhåpentligvis kommer programvaren til å bli forbedret, men jeg holder definitivt ikke pusten.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Devialet Phantom II 98 dB kommer nå i begrenset opplag i fargen Sage Green. Synes den tar seg godt ut.
    Lifestyle_Mono_PIIGreen_mobile.jpg


     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny teaser fra Frankrike
    Screenshot_20210920-223632.png

    Får vel fasit innen en uke eller to i god Devialetånd.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    I morgen formiddag kl 10 kommer katta ut av sekken.
    Screenshot_20210922-180953.png
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Og der har Le Figaro sluppet katta ut av sekken litt for tidlig.

    Hvis det kun er snakk om rakettlyder i 5.0 surround og jeg attpåtil må dra til Dubai for å oppleve det, blir jeg over middels skuffet. Trenger ikke dra til andre siden av kloden for det, er bare å dra liket bort i tv-kroken og finne et gammelt NASA-opptak. Hadde dog vært moro å se bilder av lydriggen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det ble rakettlyder. Devialet fornekter seg ikke.
    Screenshot_20210923-100041.png
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Her er franske priser etter 1. oktober.

    Hello

    In France :
    Phantom II 95 dB: 990€ -> 1090€
    Phantom II 98 dB Opéra de Paris: 1590€ -> 1690€
    Phantom I 103 dB: 1890€ -> 1990€
    Phantom I 108 dB: 2790€ -> 2990€
    Phantom I 108 dB Opéra de Paris: 3090€ -> 3390€

    Ca 10% oppgang her på berget?
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Ang subwoofer på Devialet D440. Har tildigere brukt en sub i høytinng, men vurderer en Klipsch SPL150 og den må kobles via rca, preout, eller trådløst via rca. Hvordan gjør jeg det på Deviale? Konfigureses den slik at 1 stk rca plugg går inn i hver sin digitaleinng som er konfigurert som preout og at hver Devialet da kjører monosignal? Noen som har erfaring med dem type oppsett på Devialet?
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Ang subwoofer på Devialet D440. Har tildigere brukt en sub i høytinng, men vurderer en Klipsch SPL150 og den må kobles via rca, preout, eller trådløst via rca. Hvordan gjør jeg det på Deviale? Konfigureses den slik at 1 stk rca plugg går inn i hver sin digitaleinng som er konfigurert som preout og at hver Devialet da kjører monosignal? Noen som har erfaring med dem type oppsett på Devialet?
    Ja det er riktig. Ut fra rca som er konfigurert som pre out. Du kan da også benytte delefilteret som er i Devialeten.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Glimrende, takker så mye for svar(y)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Prøvde igår med en Klipsch SPL150 med trådløst oppsett, der sender koblet til Devialet bruker en Jack to Phono rca, der hver RCA er koblet inn i konfigurert sub utgang. Samme med sender fra Klipsch, koblet med jack to phono. Får signal mellom dem, men ikke noe bass fra den. Tok et skjermbilde, er dette korrekt?
     

    Vedlegg

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    603
    Antall liker
    71
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Lenge siden jeg har drevet med dette. Har ikke lenger Devialet nå, men det virker riktig.
     

    Stalewinter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    112
    Antall liker
    157
    Torget vurderinger
    1
    Ser riktig ut. Men anbefaler bruk av deling på høyttalere og sub. Det gir ekstremt mye bedre resultat.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Ok. Mine hovedhøytalere går ned til 23hz+-3db, men opplever de går enda dypere, 18hz . Men skal jeg da sette Cut Off Frequency på 230 hz ? Er helt ny på suboppsett på denne måten, normalt har jeg hatt det via høyt.inng

    ( Crossover points 200HZ and 3 kHz @ 24dB Octave) - iflg høytalerspecs

    Har nå satt Cut Off på 200hz og filter order 4

    Stemmer det tror du?
     
    Sist redigert:

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg lurte på om noen har et råd å gi ang Dev440. Skulle forandre 2 lineinput inng til digital tildigere idag, og etter det, uten ha forandret noe annet, ville ikke optisk fungere lenger på begge høytalerne
    Ved bruk av optisk i Master enhet, får jeg lyd kun i 1 høytaler. Uansett hva jeg gjør, forblir det slik.
    Nå er oppsettet slik, er det noe som ser galt ut? Har også kysset av på chaining input tidligere, men samme resultat
     

    Vedlegg

    arneby

    Fersking
    Ble medlem
    29.07.2013
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Du kan prøve å aktivere en inngang på companion - da får du aktivert trig in i form av en svart sterk i konfigurator mellom master og companion.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Aktiverte den andre optiske, da kom den streken ja, men dessverre, bare lyd i 1 høytaler..Ser slik som dette ut nå
     

    Vedlegg

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Nei, jeg gir opp. Ved optisk kun lyd i høyre, ved phono bruk kun i venstre..Eneste jeg i utgangspunktet gjorde var å forandre 2 lineinng til digitale, etter det ville ikke noe funke. Satte tilbake slik det var til line, men nytter ikke. Tatt ut kabler, satt inn igjen, oppdatert på nytt..men samme resultat. Noen som har opplevd noe lignende ?
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Nei, jeg gir opp. Ved optisk kun lyd i høyre, ved phono bruk kun i venstre..Eneste jeg i utgangspunktet gjorde var å forandre 2 lineinng til digitale, etter det ville ikke noe funke. Satte tilbake slik det var til line, men nytter ikke. Tatt ut kabler, satt inn igjen, oppdatert på nytt..men samme resultat. Noen som har opplevd noe lignende ?
    Anbefaler deg å gjennomføre iht. til denne;
    Expert 440 ligger et stykke ned her:
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Takker for råd. Jeg har gått igjennom den linken og utført alt, men samme resultat. Ved optisk kun lyd i den høytaler som optisk er koblet til og samme ved phono eller digital for cdspiller. De starter likt, samme volumreaksjon på begge, men virker som de opererer som 1 separat
    enhet nærmest. Jeg oppdatere softwaren på nytt igår, og installerte den på både master og slave...så tenker jeg nå, kanskje det er feilen? Skulle kanskje bare oppdatert den med softwaren på masterminne og kun brukt den på begge?
     
    Sist redigert:

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Tror du kun bør bruke utgangene på master, og deaktivere utgangene på slaven - altså ikke svart strek mellom de på configurator. Jeg kjører tv på opt1 + har aktive analoge utganger samt en digital ut.

    Mine er satt opp som følger (ser veldig likt ut ift. det første bilde du la ut, bortsett fra at du også har aktivert opt1 på slave):
     

    Vedlegg

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Skal sette opp likt deg, så ser jeg. Når jeg oppdaterte software på nytt, er det kun Master som skal oppdateres, eller begge? Skal den nye den seneste software være installert på begge minnebrikker ..Ble bare usikker nå.. Men skal ta en ny config nå
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn