Jeg er klar over at watt langt fra er "alt"! Samtidig sier 175 vs 400 w "noe" om forskjeller i kraftreserver.... Men så skal det jo "tas ut" på en måte som treffer meg som lytter. Og det er helst her jeg har spørsmål jeg undres over. Jeg opplever Devialeten som riiiimelig tyst, og den klarer å gi meg den dosen av varme/kjøtt-og-blod som jeg liker og ønsker. Jeg er også nøgd med lydbildet D200 skaper, både i bredde, høyde og dybde.Jeg har en (noe mindre) Devialet, og er kjempefornøyd. Husk at Watt konverteres til dB på en logarimisk skala, og noe mindre enn en dobling vil ikke gjøre noe monn.
Det har vært sant helt siden Huldra 9 økte fra 15 til 25 W, og det var mindre enn en dobling. Fint lite å bry seg om!
Jeg bruker nå Icepower 2000AS fra Knedahl Audio og kan signere på at 1400 w i 8 ohm pr kanal setter fart på ting! Står ikke tilbake for noe som helst av dyre AB amper jegnhar hatt opp gjennom.Jeg er klar over at watt langt fra er "alt"! Samtidig sier 175 vs 400 w "noe" om forskjeller i kraftreserver.... Men så skal det jo "tas ut" på en måte som treffer meg som lytter. Og det er helst her jeg har spørsmål jeg undres over. Jeg opplever Devialeten som riiiimelig tyst, og den klarer å gi meg den dosen av varme/kjøtt-og-blod som jeg liker og ønsker. Jeg er også nøgd med lydbildet D200 skaper, både i bredde, høyde og dybde.
Føler meg av en eller annen grunn litt usikker på om jeg vil oppleve det samme via Gatoen, gitt erfaringene og opplevelsen jeg hadde med lillebror (dog med andre komponenter i oppsettet!)
Jeg er derfor på leit etter innspill og inntrykk av folk som har hørt både Devialet og Gato. Må ikke nødvendigvis være samme amp som jeg kjører med, men gjerne DIA400 fra Gato.
mvh
Proffen
Betviler ikke at kw setter fart på ting. Men lytteopplevelsen preges også av andre ting. For min del handler det om at der bør være en viss dose "varme" i lydbildet.....Jeg bruker nå Icepower 2000AS fra Knedahl Audio og kan signere på at 1400 w i 8 ohm pr kanal setter fart på ting! Står ikke tilbake for noe som helst av dyre AB amper jegnhar hatt opp gjennom.
Hehe....Joda, men den låter ikke kaldt altså. De dager litt forbi føler jeg med de nye klasse D modulene
Kombiner med en god rør pre så blir det veldig bra!
Det stemmer. 250 har vesentlig mer kjølekapasitet. Devialet oppgir effekten i 6 Ohm.ja 2x220 =440W og 2x250=1000w, tror det er p.g.a bedre kjølings kapasitet på kabinettet til 250 vs 220, ellers burde det jo blitt 880W på 2x220?
NB! Tror disse tallene er oppgitt for 6 ohm ikke 4 eller 8 som normalt.
Jeg har og siklet på 250'en til 70k en stund.Expert 220 Pro til 36k eller Expert 250 Pro til 70k
Fordeler/ulemper (bortsett fra pris da)
Skal drive et sett Vienna Acoustic The Music
Fikk kun et par timer i går:@pelsjeger
Gratulerer med snasen amp! Har du en noen førsteinntrykk?
Fikk kun et par timer i går:
- vanvittig med inputs og settings i configurator, og å sjalte mellom de på remote i blinde er en pain, så har deaktivert alt jeg ikke bruker. Men Ethernet må være aktiv for at app skal virke på volum/input.
-kjører high level ut fra htt-term til Rel, med sortkabel til jordskruen på chassis - funker bra!
- appen devialet Expert iOS er tåpelig treg, og må være åpen for å kunne brukes uten 10 sek reconnect. Skjerpings.
-vil ikke koble til 5Ghz nettet, usikker hvorfor. Har Ethernet kablet så overlever.
- SAM virker virkelig på mine Dynaudio Heritag Special
-fjernkontrollen er magisk, men skulle ønske den hadde displayet som er oppå boksen
-kona er sur fordi Apple remote ikke lengre kan styre volum på tv-lyd
-lyden på lavt nivå er veldig, veldig god - med gode innspillinger
-stemmer er utrolig artikulerye
-dybden jeg savnet litt med Moon er vesentlig forbedret
-mer hi-fi, mindre rock’n råll?
- kan skru eq både i Volumio streamer,
Vi får se hvordan det står seg over tid.
Jeg brukte high-level med REL på Devialet i flere år. Det var aldri noe problem.Mener det ikke er anbefalt å bruke high level med REL på Devialet , kanskje @nat kan bekrefte/avkrefte dette?
Man kan fint bruke høy nivå utgangen til sub på Devialet. Fordelen med å bruke LFE er at du kan bruke Devialet sitt delefilter.Appen virker også med wifi, men du må selvfølgelig vært tilkoblet nett for at den skal fungere.
Mener det ikke er anbefalt å bruke high level med REL på Devialet , kanskje @nat kan bekrefte/avkrefte dette?