Har dere prøvd det å bytte fra vanlige jumpere på et par Sytem Audio Explorer Master til Nordost Reference jumpere, eller er et par jumpere til 4000 kroner for dyrt for dere, å dere tørr ikke å ta sjansen på noe nytt?
Jeg synes prisen var helt grei, og at det ga et bra løft i lyden i forhold til mine orginale jumpere som satt på mine SA. Kjører Nordost i alle ledd inkl strømkabler og signalkabler, og er veldig fornøyd med Nordost som kabling. Men velger å stanse kablingen på Heimdall 2, da de dyreste Nordost kablene blir litt dyrt, så et sted må "galskapen" stoppe
Har dere prøvd diagonal koblingen slik den er ønsket fra Nordost på et par SA, og hørt forskjellen i lydbildet i diskant og mellomtone?
De fleste jeg kjenner som har System Audio Explorer Master kjører diagonal kobling oppsettet fra Nordost, og det med Nordost Reference jumpere, og de har ingen planer om å koble tilbake.
Jeg velger å bytte litt mellom diagonal kobling og vanlig kobling i begge bass portene, siden det bare tar 5 minutter ca å bytte om, forskjellen hos meg er litt mere bass i lyden med begge høytaler kablene i bass portene, og litt finere oppløsning i diskant og mellomtone med diagonal kobling, men da med litt mindre bass.
Men vil tru dette varierere med de ulike forsterkere og oppsett, men med mitt Hegel P30 / H20 oppsett, så blir det en forskjell i lydbildet med diagonal kobling.
Jeg sier ikke at diagonal kobling virker på alle høytalere, men at det kan fungere bra på noen typer høytalere, og SA er en av dem.
Ha en God Jul !
Morten