Hvis man tager Odin Nordost kan der læses følgende data
9.2pF pr ft
0.15uH pr ft
Og en udbredelses hastighed på 98% af lyset hastighed det er ganske tæt på det maksimalt opnåelige, både kapacitets fejl og induktion fejl er lave.
Derudover har de opnået lav ohmsk modstand uden ulemper ved at bruge 24 lederer i Litze konfiguration hvilket igen forbedre kablets elektriske egenskaber ved at nedsætte lederens samlede induktion ,hver enkelt leder har er fremstillet med dimissioner som sikre at den leder bedst muligt og ens ved alle audio-frekvenser. godt isoleringsmateriale er benyttet. Og helt rent kobber. Terminaler ser også fornuftige ud.
Ps. jeg kunne næsten blive ansat i deres reklameafdeling.
Det eneste som ikke ser så fornuftigt ud er prisen.
Ved ikke om alt dette er tilfældigt men jeg tror det næppe, måske på nær prisen , det virker faktisk som om de ved hvad de gør, for mig virker det mere som en konstant fremadskridende forædlings process mod det perfekte kabel med hensyn til elektriske egenskaber.
Der hvor jeg måske savner noget er ved vibrationsdæmpning, men det er et tveægget svær, fordi tiltag mod vibrationer typisk i praksis ikke vil kunne undgår at påvirker de elektriske egenskaber på en eller anden måde.
Og så lige et gratis tip , medlever eller monter en modstand med kablets karakteristiske impedans i den ende som tilsluttes højtaleren.
Men stadigvæk ville jeg ikke bruge kablet om så jeg fik det forærende, jeg bryder mig ikke om den lyd de afgiver, men at påstår at de ikke ved hvad de laver er simpelthen ikke retfærdigt.
Men det er jo nemt at råbe og skrige i et forum at alle fabrikanter er nogle idioter, så for man ligesom også bekræftet sig selv lidt samtidigt . Som regel er det reklameafdelingerne som er lidt for smarte og lidt for hurtige.