Det er heller ikke jord på inngangen. Midtpunktet på trepol-kontaktene er en utgang for common mode bootstrapen til et ev kort til inngangsvelger.Hei
Håper det ordner seg med reisen på Fredag. Tvi,tvi
Når det gjelder pcb, konnektor J2 og J5 (sign. ut), skal ikke disse ha med seg gnd. og være tre-pins ?
Mvh.
Johnny
God ide! Det er nok den eneste muligheten for meg til å evt. få testet dette i min pre.amp. .Det er en god grunn til å tegne datterkort til volum chipene, så kan en rimelig enkelt tegne et nytt kort til 72320 eller noe annet som kan passe.
Første skisse av datterkort J.R. SpesialHei
God ide! Det er nok den eneste muligheten for meg til å evt. få testet dette i min pre.amp. .
Mvh.
Johnny
Ja, det burde være plass til kontrolleren + en kontakt på datterkortet.. Kontrolleren er en STC15W408AS.Kontrolleren fra volumkontrollen din mangler. Den får vel plass midt på der det nå er en fem polet MTA kontakt, og så må det inn en ny grensesnitt kontakt til kontrolleren.
Man glemmer fort hva man har bestilt av deler, men jeg tok en liten gjennomgang nå i kveld, på hva jeg har på lager. ADA4625-2: O.K, OPA1656: O.K, OPA1612: O.K, LM4562: O.KSimulert med OP1656 i inngangen/instrumentforsterkeren, OPA1612 i differanseforsterkeren og LM4562 i common mode loopen, har kretsen et støynivå på utgangen i området -107,5 dBV med +6 dB forsterking, -112,5 dBV med -6 dB demping og -116,0 dBV med 0 dB forsterking/demping. Dette er med 20k ohm i tilbakekoblingen på OPA1656 båndbredde 20 - 20k Hz og uvektet.
I tråden til ine123 antydet jeg at ADA4625-2 var en aktuell kandidat på inngangen (den har ca 0,2-0,5 dB bedre støynivå enn OPA1656), men den simulerer dårligere på CMRR over ca 100 Hz enn OPA1656 og OPA1612. Med OPA1612 på inngangen er støy nivået ca 1,3 dB bedre med 0 dB, men 1,5 dB dårligere ved både -6 dB og +6 dB, den har BJT inngang og er er mindre aktuelle å bruke på inngangstrinnet i kombinasjon med muses-chipene da den krever ekstra AC-kobling for å unngå bias-spenning over de digitale potmetrene.
mvh
KJ