Elkjøp hadde ikke optisk i min ønskede lengde 4-5 meter.
Merke Belkin og de hadde kun 1 og 1,5 meter, og det var også tilfelle på Lefdal.
Blue Jeans skriver dette:
For these applications, we build our optical cables using the finest high-performance Plastic Optical Fiber (POF), Mitsubishi's ESKA Fiber. While POF is in general rather lossy stuff compared to glass optical fiber, we prefer it for optical digital audio use because it's much more physically durable and because its aperture matches the spec for optical digital audio use, unlike glass fiber which is too small and must be used in bundles.
De bruker altså plastikk, men så langt jeg kan se så skriver de ikke på pakka (belkin) hvorvidt de bruker plast eller plast, ikke lett da.
Den dyrere fra belkin virket mer solid (i pluggen) og hadde strømpe, det første bryr jeg meg om det siste ikke, uansett så virket belkin mer tillitsvekkende enn den de har på Clasern.
Er det ikke slik at den optiske helst ikke skal være særlig mer enn 5 meter, eller blander jeg noen drops her.
Fyren hos Elkjøp sa at den gjerne kunne være hundrevis av meter :
uten problem.
Dette haster ikke, så jeg venter heller på en 5 meter hos Elkjøp, med mindre noen har andre forslag.
Mvh.KW