Dikemark, en byggetråd til....

Blaaberg

Fersking
Ble medlem
23.03.2005
Innlegg
3
Antall liker
0
Hej,

Spændende med dette kabel projekt, jeg må hellere prøve at lave mig et par :)
Hvad med ballanceret drift, har I prøvet noget her?

Venlig hilsen Jan Jensen
 
R

RODA

Gjest
Hei Jan

Lag den lik "original" og dra jordlederen separat på utsiden av kabelen.

Mvh
Rolf
 

Joker

Medlem
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Hei Jan

Lag den lik "original" og dra jordlederen separat på utsiden av kabelen.

Mvh
Rolf
Ikke å anbefale,låter ikke bra i det hele tatt!Lag heller en "hybrid",hvis du av en eller annen grunn ikke kan bruke vanlige RCA,denne låter i hvertfall bedre... :'(

Balansert Dikemark har ikke jeg fått til å ligne den "orginale" i det hele tatt,prøvd mye forskjellig nå,men uten hell :p

Konklusjonen min er att Dikemarken ikke fungerer i balansert drift,der misster den mange av sine fordeler,desverre.

Bare en ting anngående Dikemarken,jeg opplever denne mye mere støyende og susende enn noen av de andre kablene jeg har prøvd,har det noe med skjerming å gjøre...?I forhold til mine Silker,så blir Dikemarken merklig full av støy/sus :mad:

Ehh,jada,de er lagd etter "oppskriften",mine er nemelig lagd av RODA selv,jeg har bare loddet på Bulletene ;)

Synd,for ellers kunne den jo vært nesten perfekt :'(
 
R

RODA

Gjest
Ikke å anbefale,låter ikke bra i det hele tatt!Lag heller en "hybrid",hvis du av en eller annen grunn ikke kan bruke vanlige RCA,denne låter i hvertfall bedre...  :'(

Balansert Dikemark har ikke jeg fått til å ligne den "orginale" i det hele tatt,prøvd mye forskjellig nå,men uten hell  :p

Konklusjonen min er att Dikemarken ikke fungerer i balansert drift,der misster den mange av sine fordeler,desverre.

Bare en ting anngående Dikemarken,jeg opplever denne mye mere støyende og susende enn noen av de andre kablene jeg har prøvd,har det noe med skjerming å gjøre...?I forhold til mine Silker,så blir Dikemarken merklig full av støy/sus  :mad:

Ehh,jada,de er lagd etter "oppskriften",mine er nemelig lagd av RODA selv,jeg har bare loddet på Bulletene  ;)

Synd,for ellers kunne den jo vært nesten perfekt  :'(
Ojda!

Det var jo dumt at det ikke fungerte.
Har du prøvd den mellom pre og effekt både som balansert og "vanlig", med resultat at vanlig RCA er best? Det er jo ikke noe krise i så tilfelle, bortsett fra at du mister noe nivå (6 dB?).

Det som høres verre ut er støyen/susingen.
Du bruker jo skjermede nettkabler, så det burde ikke ha noe å si hvis de ligger nært signalkablene.

Har ikke merket noe til det hjemme, men jeg er jo vant til "Ole Brum" Doxa'en min. Det er litt sus og brum fra den, uten at jeg la merke til om det ble verre med dikemarkene.
Var det ikke en til i den andre dikemark-tråden som nevnte noe om sus?

Silk er jo skjermet, så den er sannsynligvis "lysår" bedre mot støy.

Det du kan prøve er å ta noen meter CAT6 STP på jobben, og prøve å tre jordstrømpen på dem over dikemarken. Kanskje det virker?

Hybrid, da "stropper" du bein 2 og 3 inni XLR-pluggen?

Mvh
Rolf
 

Joker

Medlem
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Ojda!

Det var jo dumt at det ikke fungerte.
Har du prøvd den mellom pre og effekt både som balansert og "vanlig", med resultat at vanlig RCA er best? Det er jo ikke noe krise i så tilfelle, bortsett fra at du mister noe nivå (6 dB?).

Jepp,prøvd begge,RCA er det eneste som fungerer tilfredstillende,for å si det sånn.. Neida,ingen krise å miste 6 dB,kan bare "fyre" på med mere med knappen på basiden (+9 dB),hvis det skulle behøvs,men det behøvs ikke nå...

Det som høres verre ut er støyen/susingen.
Du bruker jo skjermede nettkabler, så det burde ikke ha noe å si hvis de ligger nært signalkablene.

De er ganske langt fra hverandre,nettkablene er lagt lengst mulig bort fra Dikemarkene,men støyen ble ikke redusert av den grunn,desverre...

Har ikke merket noe til det hjemme, men jeg er jo vant til "Ole Brum" Doxa'en min. Det er litt sus og brum fra den, uten at jeg la merke til om det ble verre med dikemarkene.
Var det ikke en til i den andre dikemark-tråden som nevnte noe om sus?

Hehe,brummer ikke så rent lite av 250 heller.. ;) Men dette var ikke noe problem før!

Silk er jo skjermet, så den er sannsynligvis "lysår" bedre mot støy.

Nja,blir ikke helt stille med Silk heller,men det var en helt annen type "sus",en gjevn sus uten "brum" og "dur" kan du si.

Det du kan prøve er å ta noen meter CAT6 STP på jobben, og prøve å tre jordstrømpen på dem over dikemarken. Kanskje det virker?

Hmm,ja kanskje det,det har jeg ikke tenkt på..

Hybrid, da "stropper" du bein 2 og 3 inni XLR-pluggen?

Nei,1 og 3,Gnd og -,men ellers riktig ;)

Mvh
Rolf
 
R

RODA

Gjest
Jeg har lovt EN kar at jeg skulle sende deler, men slettet PM'en...... :-[

Du kalte meg en engel ;) ;D ;D

Send en ny PM, så ordner det seg.

Mvh
Rolf
 
H

hvor_er

Gjest
Faktist har Dikemarken mange fellestrekk med NLEs nye kabel. Anbefaler dere å lese den meget detaljerte artikkelen i High Fidelity som kommer i disse dager.

Konseptet er spesielt bra for høyttalerkabler.

Et eventuelt forsøk på finsliping av Dikemark synes å være:
- Edelmetall (fingull) i lederen, homogent materiale, både i legering og herdingsgrad
(NLE forklerer at ytterste elektronskall skal ha ett hull, touch and go)
Grov dimensjon ikke nødvendig for lav-signal.
- Polert overflate
- Tynnest mulig isolasjon i lederstrømpen, må sitte tight
(iflg NLE vil mer energi gå tapt jo mer plastmasse magnetfeltet rundt lederen vender polariseringen på. Dette stemmer jo overens med Duelunds antiplast og Audioquests batteri-forspenning av isolasjonen)
- Ytterkappe (tynn !) krympes på for mekanisk stabilitet
 
R

RODA

Gjest
Det bor folk i husan............husan treng folk, og folk treng å bygge DIKEMARK ;) (Bremnes-inspirert...)

Her er Peters "Diker" :
Ble virkelig flotte og "proffe" :)








R
 

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
165
Antall liker
74
De var jo nydelige!
Hva slags strømpe er de kledd med?

-erib
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Bare en ting anngående Dikemarken,jeg opplever denne mye mere støyende og susende enn noen av de andre kablene jeg har prøvd,har det noe med skjerming å gjøre...?I forhold til mine Silker,så blir Dikemarken merklig full av støy/sus  :mad:

Ehh,jada,de er lagd etter "oppskriften",mine er nemelig lagd av RODA selv,jeg har bare loddet på Bulletene  ;)

Synd,for ellers kunne den jo vært nesten perfekt  :'(
Dette beviser vel at Dikemark (som alle andre signalkabler som tar mål av seg å være bedre enn standard lakrislisser) krever matching med utstyret og ikke virker like bra overalt.
Kan du si hvilke komponenter du koblet sammen med Dikemark-kabelen? Greit å vite hva Dikemark evt. passer dårlig sammen med.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
995
Antall liker
528
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
De var jo nydelige!
Hva slags strømpe er de kledd med?

-erib

Takker! Fornøyd selv jeg ;)

Kjøpte de på www.elfa.se/no artikkelnummer 55-057-63.

Hadde dette liggende fra et tidligere prosjekt og fant det hensiktsmessig å bruke noen rester. Resultatet er jeg som sagt fornøyd med :D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Dette så gøy ut. Tror jammen jeg vil lage en dikemark jeg også.
 

Grumz

Medlem
Ble medlem
23.08.2004
Innlegg
39
Antall liker
16
Torget vurderinger
5
Ufattelig moro å se slike bildereportasjer!
Inspirerende!
 

Joker

Medlem
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Dette beviser vel at Dikemark (som alle andre signalkabler som tar mål av seg å være bedre enn standard lakrislisser) krever matching med utstyret og ikke virker like bra overalt.
Kan du si hvilke komponenter du koblet sammen med Dikemark-kabelen?  Greit å vite hva Dikemark evt. passer dårlig sammen med.
Pre I- EC 4.7, Pre II - MF Nu-Vista, Amp - EC AW250, CD I- Sony XA50ES, CD II- Denon2900, HT- Usher CP730
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Da har jeg fått tak i alt unntatt "blåsnora". Skaffer den i morgen håper jeg, og forhåpentligvis kan jeg komme med en tilbakemelding i morgen kveld. Blir spennende.

Finnes det en dikemark høyttalerkabel også? Og i såfall hvordan vil dere beskrive denne?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Da ble dikemarken ferdig. Men var bare den ene som virket :'( Får lodde litt på ny i morgen. Jøss å kjipt.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.764
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Da ble dikemarken ferdig. Men var bare den ene som virket :'( Får lodde litt på ny i morgen. Jøss å kjipt.
kansje bare pluss og minus traff hverandre? det gjorde de vist til meg ble lite lyd da gitt.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Er nok et brudd en plass, for nå prøvde jeg å vri litt på den, og da kom lyden. Førsteinntrykket er virkelig bra, og det tiltross for en svak plass inni der. Var rikelig med dynamikk og meget fin i toppen, men en antydning til litt ssss, pluss noe nede i mellomtonen som jeg ikke får helt tak i. Får teste videre når den er 100% i orden.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Nei desverre. Må vente til han som hjalp meg å lodde har tid. Tør ikke begynne selv da loddebolten hater meg og nekter å samarbeide :)
Håper å få fikset den i løpet av helgen
 

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
165
Antall liker
74
Jeg bestilte, og betalte, Bullets fra Audiofoni fredag forrige uke, men har ikke fått dem ennå.
Resten er ferdig, med tvinning, plastrør og det hele.
Er utålmodig nå.. :)

-erib
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Snakket med audiofoni. De har vært bortreist i noen dager. (helga) Bare ta en telefon og spør om de er sendt.
 
R

RODA

Gjest
thomand:

Dikemark i stand nå?
Fått lyttet noe mer?

Husk at denne også (selv om vi ikke trodde det først) trenger et par hundre timer "innspilling".

Mvh
Rolf
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Har ikke fått lyttet noe særlig mer nei. Du har fått en pm forresten.

Håper å få fikset den i løpet av uka. Da kommer det tilbakemeldinger her. Tror den blir bra jeg :)
 

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
165
Antall liker
74
Okay, da har Diken hengt bak der en stund. Bruker den mellom cd og pre. Er veldig fornøyd, selv om forskjellen mellom "ekte" Dikemark, og "erstatningsleder" Dikemark :) ikke er enorm. Men den er der.
Først og fremst synes jeg den er snill. Diskant låter mindre "diskant", og den er litt varm i karakteren. Det passer meg utmerket. Har en følelse av at den er veldig jevn, på en måte, ingenting som skriker etter oppmerksomhet.
Altså; mer enn verdt utlegget og innsatsen! Nå ble jo ikke utlegget særlig stort heller, siden jeg fikk ledere og isolasjon av RoDa.. ;-)
Tusen takk igjen til deg!


-erib
 
R

RODA

Gjest
Bare hyggelig, erib! :)

Hyggelig at den fungerer for deg også.
Planlegger en test i et hi-end anlegg etterhvert.
Der får diken prøve seg mot Harmonic Technology Pro Silway MkII.
Har ikke tro på at den er like bra, men det skal da bare mangle når Harm'en koster flere tusenlapper.
Blir spennende å prøve.
 
C

cpc

Gjest
Kan bekrefte at Dikemark tar seg kraftig opp etter lang innspilling. Kraftig.
 

Joker

Medlem
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Planlegger en test i et hi-end anlegg etterhvert.
Der får diken prøve seg mot Harmonic Technology Pro Silway MkII.
Har ikke tro på at den er like bra, men det skal da bare mangle når Harm'en koster flere tusenlapper.
Blir spennende å prøve.
Hmm,nå er vel ikke akuratt Harmonic`n "Hi-end" ...?
Med "Hi-end" tenker jeg først og fremst på Valhalla og andre på det nivået..... :p

Men "Top klasse" er det nok ja!
Pro Silway Mk 3 koster faktisk "bare" i overkant av 3 tusen,i USA....

Tror heller ikke nevnte eier av "Hi-End" anlegget blir fornermet om jeg sier att det heller ikke er ett "Hi-end" anlegg,"bare" ett "Top klasse" anlegg... ;)

Du vet,det skal litt mere til enn en rør-pre og en 300watt`s forsterker til for å kalle det "Hi-End" :-X

Ikke missforstå,men nevnte anlegg låter jævlig bra,det er bare det att du kaller det "Hi-End",og det er det ikke!

Noen ganger lurer jeg litt på hvor du skal hen med alle de "testene" dine med Dikemarken ???

Er poenget å rakke ned på alle de dyrere kablene,som du mener Dikemarken er like god som,eller bedre,eller er det bare for å bevise hvor gode kabler man kan lage selv for "små" penger?
Lurer litt innimellom,da du høres ut som en "predikant" noen ganger ;)
Kunne vært fint om noen som ikke har,eller har hatt noe med "produksjonen" å gjøre,feks en hifi skribent,kunne teste disse ut i fra ett "nøytralt" punkt.

Å la Roda teste disse opp i mot en masse andre,blir liksom ikke helt troverdig,han kan jo umulig forholde seg heeeelt "nøytral" i slike tester :-/

For å sitere en annen her,på ett annet innlegg:

"Blir nesten som å se ei nonne holde i kukken til en sjømann." ;D ;D


Må bare få nevne att de fremdeles ikke har "danket" ut mine Silk`r,til det er de for støyette,desverre :-[

Men helt klart meeeget gode kabler,til prisen,men som sagt,de STØYER!
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.764
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Hmm,nå er vel ikke akuratt Harmonic`n "Hi-end" ...?
Med "Hi-end" tenker jeg først og fremst på Valhalla  og andre på det nivået.....  :p

Men "Top klasse" er det nok ja!
Pro Silway Mk 3 koster faktisk "bare" i overkant av 3 tusen,i USA....

Tror heller ikke nevnte eier av "Hi-End" anlegget blir fornermet om jeg sier att det heller ikke er ett "Hi-end" anlegg,"bare" ett "Top klasse" anlegg...  ;)

Er poenget å rakke ned på alle de dyrere kablene,som du mener Dikemarken er like god som,eller bedre,eller er det bare for å bevise hvor gode kabler man kan lage selv for "små" penger?
var da veldig for klaging da. hva mener du egentlig skal til for at noe skal være high end? har det ingenting med egenskapene til kabelen eller har det kunn med pris å gjøre? nordost valhalla er high end ford i den koster tja omtrent 20000- 30000 men pro silvayen er det ikke fordi den koster " bare" 3000 for en stump. hvis det kunner prisen som teller for att det skal være high end, så driter iværtfall jeg i å få noe highend annlegg.

dikemarken er jo bedre enn mange andre og mye dyrere kabler, men nå koster dem jo bare ca 300 kroner å lage så de fleste blir jo dyrere. det att man rakker ned på de dyrere kablene som ikke låter noe bedre skulle nå bare mangle spør du mei, ganske morsomt når "kjøkkenbenk" produkter slår de fantastiske kablene som er dynket i hemmelige vesker og annet små dall-tull

mvh Jørgen
 
C

cpc

Gjest
Oppdatering i forhold til Air2?
Den er referansen min ja.
Har nå spilt med Air i en del uker, så byttet jeg til Dikemark for ca to uker siden. Har ikke byttet tilbake enda... Låter nok litt mindre imponerende Dikemarken, men det er vel et matche-spørsmål.
Den har uansett nermet seg Air-kabelen i stor grad i løpet av den tiden jeg har hatt den, men dog ikke helt der opp enda.
 
R

RODA

Gjest
BugleBoy

Hmm,nå er vel ikke akuratt Harmonic`n "Hi-end" ...?
Med "Hi-end" tenker jeg først og fremst på Valhalla  og andre på det nivået.....  :p
Men "Top klasse" er det nok ja!
Pro Silway Mk 3 koster faktisk "bare" i overkant av 3 tusen,i USA....
Tror heller ikke nevnte eier av "Hi-End" anlegget blir fornermet om jeg sier att det heller ikke er ett "Hi-end" anlegg,"bare" ett "Top klasse" anlegg...  ;)
Du vet,det skal litt mere til enn en rør-pre og en 300watt`s forsterker til for å kalle det "Hi-End"  :-X
Ikke missforstå,men nevnte anlegg låter jævlig bra,det er bare det att du kaller det "Hi-End",og det er det ikke!
He-He For meg med anlegg til 15000,- så er 160 000,- ++ "Hi-End" ;D ;D

Noen ganger lurer jeg litt på hvor du skal hen med alle de "testene" dine med Dikemarken  ???
Er poenget å rakke ned på alle de dyrere kablene,som du mener Dikemarken er like god som,eller bedre,eller er det bare for å bevise hvor gode kabler man kan lage selv for "små" penger?
Lurer litt innimellom,da du høres ut som en "predikant" noen ganger  ;)
Kunne vært fint om noen som ikke har,eller har hatt noe med "produksjonen" å gjøre,feks en hifi skribent,kunne teste disse ut i fra ett "nøytralt" punkt.
Mitt utgangspunkt er at dette er gøy!
BHO har snublet over, og ja, det ER snubling.
Ikke grunnet kunnskap eller forskning, bare rasket sammen noe og hadde jævlig flaks at det låt bra.
Jeg tror IKKE disse kablene er like bra som dyre produserte kabler. Mitt håp er at flere KLAGER på dikemarken!! Jeg tror ikke at den kan være helt topp for alle.
De foreløpige klagene jeg har registrert er du angående støy, og cpc med at den legger en slags grøt rundt instrumenter i lydbildet.
Jeg ønsker ikke å predikere, men innrømmer at jeg nok blir litt vel entusiastisk angående denne kabelen. :-[
Har selv et stort ønske, og det er at Anders Rosnes tester dikemarken i sitt budsjett-anlegg. Ingen som har e-mail adressen hans?


Å la Roda teste disse opp i mot en masse andre,blir liksom ikke helt troverdig,han kan jo umulig forholde seg heeeelt "nøytral" i slike tester  :-/
Nei, nøytral er nok ikke rette ordet................
Tror selv diken er litt for "tykk" og håper å avsløre dette mot HarmTech.


For å sitere en annen her,på ett annet innlegg:
"Blir nesten som å se ei nonne holde i kukken til en sjømann."  ;D ;D
Så, så! Jeg er da ikke i DEN kategorien :mad:

Må bare få nevne att de fremdeles ikke har "danket" ut mine Silk`r,til det er de for støyette,desverre  :-[
Men helt klart meeeget gode kabler,til prisen,men som sagt,de STØYER!
Bra!! La oss håpe flere "tør" å komme med negative bemerkninger. Hvordan oppfatter du lyden, bortsett fra støy-problemet?
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Men helt klart meeeget gode kabler,til prisen,men som sagt,de STØYER!
Det er vel neppe kablene som STØYER ? ;)
Det er vel ett eller annet i nærheten som generer støy de fanger opp ?
Regner selvfølgelig med at du har god orden bak anlegget. ;)
Synes det er litt rart, jeg har strømforsyning og forsterker med trafoer og rør, ja rør i riaa og cd og, men mot ht med 97db følsomhet er det stille som i graven ::)
Mellom platespiller og riaa går det ikke bra uten skjerm, men det er vel ingen bombe ;)

NB: har silk jeg og, men de er ikke i bruk ;)
 

Joker

Medlem
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Hehe,ante meg att det å sette spørsmål tegn rundt ordet "Hi-End" ville skape bråk ;)
Var litt med vilje det ;D

Noen biter jo ALLTID på da :'(

RODA kjenner meg for godt til å tro ALT jeg skriver,ikke sant ;)

Men til spørsmålet ditt RODA:

Som jeg alltid har sagt her,jeg syntes Dikemarken låter helt KONGE,med untak av att jeg får desverre for mye STØY :'( :'(

Får se om det hjelper når jeg får tredd på det skjermingen jeg fikk på jobben.
 

Joker

Medlem
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Det er vel neppe kablene som STØYER ? ;)
Det er vel ett eller annet i nærheten som generer støy de fanger opp ?
Regner selvfølgelig med at du har god orden bak anlegget. ;)
Synes det er litt rart, jeg har strømforsyning og forsterker med trafoer og rør, ja rør i riaa og cd og, men mot ht med 97db følsomhet er det stille som i graven ::)
Mellom platespiller og riaa går det ikke bra uten skjerm, men det er vel ingen bombe ;)

NB: har silk jeg og, men de er ikke i bruk ;)
Merkelig att de IKKE støyer med Silkene mine da :mad: :p

Så vidt meg bekjent,så er vel du opphavsmannen til Dikemarken,så de er vel best hos deg UANSETT ???
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Merkelig att de IKKE støyer med Silkene mine da  :mad: :p



Så vidt meg bekjent,så er vel du opphavsmannen til Dikemarken,så de er vel best hos deg UANSETT  ???
Regner med at du mener DET ikke støyer, og jeg går ut fra at du er klar over at silk er en skjermet kabel, hvilket dikemarken ikke er ;)

NEI, de er ikke best uansett hos meg heller, MEN jeg har ikke hørt noen kabler på denne siden av 3K jeg hadde brukt penger på i mitt anlegg ;D

Ellers er det helg og det kan da ikke være nødvendig å være så sur/hårsår ?

Ha en fortreffelig Søndag ;D
 
R

RODA

Gjest
Men til spørsmålet ditt RODA:
Som jeg alltid har sagt her,jeg syntes Dikemarken låter helt KONGE,med untak av att jeg får desverre for mye STØY  :'( :'(Får se om det hjelper når jeg får tredd på det skjermingen jeg fikk på jobben.
Ja, det blir spennende med den skjermings-testen.
Før du lodder, så skal jeg sjekke den strømpen jeg har liggende om den er stor nok til å tre over bulletpluggene.

R
 
Topp Bunn