Sterkeste på lenge. Går sin seiersgang hos flere generasjoner her. Glimrende matblogg , hoho !Vil gjøre forumet oppmerksom på matbloggen til en bekjent; jeg tror den passer her.
Mat er Mat - Franks kulinariske dagbok
Fremmelig unge!
Enkelt og greit forklart...NSB lanserer nå tog for buss for tog. De lover at de fortsatt vil kjøre Buss for Tog som normalt på store deler av togstrekningen, og lover at det nye Tog for Buss for Tog-tilbudet ikke vil gå ut over forsinkelsene som vil gå som normalt. NSB lanserer nytt konsept: Tog for buss-for-tog
Det hører med til denne utrolige historien at dommeren hadde knivstukket og drept en av spillerne. Han hadde nok sluppet opp for røde kort.Vertsland for fotball-VM.
Dommers hode plasseres på påle. Midt på banen.
South American Football - Referee beheaded by fans for killing player - Yahoo! Eurosport UK
Som nevnt i mattråden, ingen ting som har vært i Kina kommer i nærheten av mitt kjøkken. Det gjelder også alt i frysedisken i norske butikker.
Ja, jeg begynner å få en gryende mistanke om at kassen med nudler i spisskammerset vil falle utenfor en streng klassifisering som helsekost.Som nevnt i mattråden, ingen ting som har vært i Kina kommer i nærheten av mitt kjøkken. Det gjelder også alt i frysedisken i norske butikker.
Justin Bieber: Send Me a Pirate Copy of UFC Event | TorrentFreak
Sjelden har vel en slik vært mer på sin plass...
Viktig å lære seg respekt for kommunalt byråkrati allerede i ung alder!Barndom er ikke hva det en gang var.
Kommunen krever at Kristoffer (11) skal rive lekehytta | nordlys.no
Eller Velkommen til DLF! | Det Liberale FolkepartietViktig å lære seg respekt for kommunalt byråkrati allerede i ung alder!Barndom er ikke hva det en gang var.
Montro om det i denne saken ikke er skapt en framtidig FrP velger!
Man kan selvsagt - med rette - okke og oie seg over at noe slikt blir en sak, men foreldrenes utsagn om at "vi tar ansvaret osv" er ganske tomt, selv om det nok er sagt i beste mening. Så lenge det er kommunal grunn er det nok kommunens ansvar uansett hva foreldrene måtte ønske eller påta seg. Saksbehandleren i kommunen er også feil person å skyte på, det er de som har utformet regelverket og gjeldende praksis som bør henges for slikt. Det sitter høyst sannsynlig svært mange byråkrater rundtomkring i landet som personlig er svært uenige i regelverket de forvalter og avgjørelser som tas basert på det samme regelverket, men det er nå en gang byråkratiets oppgave.Viktig å lære seg respekt for kommunalt byråkrati allerede i ung alder!Barndom er ikke hva det en gang var.
Eller Velkommen til DLF! | Det Liberale FolkepartietViktig å lære seg respekt for kommunalt byråkrati allerede i ung alder!Barndom er ikke hva det en gang var.
Om du skulle være noen tvil mener også jeg at det er håpløst av kommunen, men jeg synest det er mer relevant hvorfor det har blitt slik enn at en eller annen stakkar i kommunen må forsvare et slikt vedtak. Det burde heller ikke være slik at kommunal saksbehandling er avhengig av om man får et oppslag i avisen eller ikke. Det må også et tullevedtak til slik at byråkratiet fortsatt har dekt rompa si ved at han får kjøpe en liten festetomt for 1 krone til han er 16 år. Forsåvidt kreativt håndtverk for å omgås regelverket, men det burde tyde på at det er regelverket selv det er noe galt med.Mens vi mindre byråkratiske anlagte av oss trekker på smilebåndet, lar oss "blende" av populisme og roper et lite hurra!
Se, så glad Kristoffer er! | nordlys.no
ingenting er som gladsaker på sommerstid.
Er mye rart slikt. Eksempelvis på en skole/barnehage er det slik at hvis barna klatrer i et tre og faller ned på brostein eller annet så er det ok, men setter de opp et nytt klatrestativ på halve høyden må det kjøpes inn EU-godkjente matter de kan falle på.Om du skulle være noen tvil mener også jeg at det er håpløst av kommunen, men jeg synest det er mer relevant hvorfor det har blitt slik enn at en eller annen stakkar i kommunen må forsvare et slikt vedtak. Det burde heller ikke være slik at kommunal saksbehandling er avhengig av om man får et oppslag i avisen eller ikke. Det må også et tullevedtak til slik at byråkratiet fortsatt har dekt rompa si ved at han får kjøpe en liten festetomt for 1 krone til han er 16 år. Forsåvidt kreativt håndtverk for å omgås regelverket, men det burde tyde på at det er regelverket selv det er noe galt med.Mens vi mindre byråkratiske anlagte av oss trekker på smilebåndet, lar oss "blende" av populisme og roper et lite hurra!
Når de har vedtatt såpass idiotiske regler så får de ta følgene og stå for konsekvensene av regelverket, eller så får de endre regelverket fremfor å gi dispensasjoner når det begynner å bli ubehagelig for de ansvarlige å vise seg blant folk i lokalmiljøet.
Siden dette er dilldalltråden så er det jo festelig at det åpenbart er enorm forskjell på følgende to scenarier:
- klatre opp i en hytte på kommunal eiendom, falle ned og skade seg
- klatre opp i et tre på kommunal eiendom, falle ned og skade seg.
Jeg har store problemer med å se den prinsipielle forskjellen.
Jeg synes dette var en elegant måte å løse denne saken på.Om du skulle være noen tvil mener også jeg at det er håpløst av kommunen, men jeg synest det er mer relevant hvorfor det har blitt slik enn at en eller annen stakkar i kommunen må forsvare et slikt vedtak. Det burde heller ikke være slik at kommunal saksbehandling er avhengig av om man får et oppslag i avisen eller ikke. Det må også et tullevedtak til slik at byråkratiet fortsatt har dekt rompa si ved at han får kjøpe en liten festetomt for 1 krone til han er 16 år. Forsåvidt kreativt håndtverk for å omgås regelverket, men det burde tyde på at det er regelverket selv det er noe galt med.Mens vi mindre byråkratiske anlagte av oss trekker på smilebåndet, lar oss "blende" av populisme og roper et lite hurra!
Når de har vedtatt såpass idiotiske regler så får de ta følgene og stå for konsekvensene av regelverket, eller så får de endre regelverket fremfor å gi dispensasjoner når det begynner å bli ubehagelig for de ansvarlige å vise seg blant folk i lokalmiljøet.
Siden dette er dilldalltråden så er det jo festelig at det åpenbart er enorm forskjell på følgende to scenarier:
- klatre opp i en hytte på kommunal eiendom, falle ned og skade seg
- klatre opp i et tre på kommunal eiendom, falle ned og skade seg.
Jeg har store problemer med å se den prinsipielle forskjellen.