- Ble medlem
- 17.05.2012
- Antall liker
- 353
For de som ikke er så gode i fransk.
Har du søkt på "Europa", "Norge", "Islam" eller "ytringsfrihet" den siste uken?Google-annonse på nettavisen i dag. Hvordan algoritmen deres virker er jeg usikker på; jeg har ikke søkt på gravrelaterte temaer, ei heller på sykdommer med dødelig utfall innen kort tid.
Vis vedlegget 374764
Kona har fått den samme annonsen i flere dager. Bør jeg begynne å bli bekymret?Google-annonse på nettavisen i dag. Hvordan algoritmen deres virker er jeg usikker på; jeg har ikke søkt på gravrelaterte temaer, ei heller på sykdommer med dødelig utfall innen kort tid.
Vis vedlegget 374764
Google-annonse på nettavisen i dag. Hvordan algoritmen deres virker er jeg usikker på; jeg har ikke søkt på gravrelaterte temaer, ei heller på sykdommer med dødelig utfall innen kort tid.
Vis vedlegget 374764
Jeg føler vi vet for lite om kona til å svare adekvat på det spørsmålet...Kona har fått den samme annonsen i flere dager. Bør jeg begynne å bli bekymret?
Det kan da vitterlig også sees på som produktinformasjon som skal hjelpe forbrukeren til å velge korrekt produkt. Jeg tviler på at du går tomhendt ut fra utsalget fordi det ikke var noen flasker med utmerkelser der, så argumentet om at dette er for å selge mer, er med respekt å melde det rene sprøyt. Dette er informasjon rettet mot de som allerede er i sjappa, presumptivt fordi de har bestemt seg for å plukke med seg ei flaske vin, og er noe helt annet enn reklame i media,hvorfor tar de med informasjon om utmerkelser, premier, medaljer og terningkast på etiketten til produktet sitt? jo, for å selge mer. Altså markedsføring.
Enn så tullete jeg synest reglene og praksis er så er jeg uenig med deg her. Jeg ser ikke den prinsipielle forskjellen på å ha noe slikt på flaska kontra å sette opp en plakat med samme info i butikken for eksempel (jeg skjønner den praktiske forskjellen, men ikke den prinsipielle). Det finnes vel sånn ca like mange vinpriser man kan vinne som det finnes priser innen media (ca 1000 pr år siste DN hadde en sak om den) så informasjonsverdien er uansett såder. Produsenten putter det selvsagt på etiketten for å indikere kvalitet og følgelig for at noen skal velge akkurat den vinen fremfor en annen.Det kan da vitterlig også sees på som produktinformasjon som skal hjelpe forbrukeren til å velge korrekt produkt. Jeg tviler på at du går tomhendt ut fra utsalget fordi det ikke var noen flasker med utmerkelser der, så argumentet om at dette er for å selge mer, er med respekt å melde det rene sprøyt. Dette er informasjon rettet mot de som allerede er i sjappa, presumptivt fordi de har bestemt seg for å plukke med seg ei flaske vin, og er noe helt annet enn reklame i media,hvorfor tar de med informasjon om utmerkelser, premier, medaljer og terningkast på etiketten til produktet sitt? jo, for å selge mer. Altså markedsføring.
Idioti av "Sjefen". Burde han ikke ta hensyn til sine fans? Dette er like tullete som når Prince avlyste i Paris. Superstjerne my ass.Og siden vi er i Dilldall-tråden, vil jeg også nevne en annen liten artighet fra Likestillingsombudets barndom. En stillingsannonse lød noe slikt som "Stillingen kan søkes av begge kjønn, men vi gjør oppmerksom på at arbeidsantrekket er bluse og skjørt".
I dag ville det vel måttet stå "Stillingen kan søkes av alle kjønn", jfr denne artikkelen:
The Boss avlyser konsert i politisk protest - Bruce Springsteen - VG
Nja, springsteen har ganske mye cred som person. Angivelig den eneste som deler turneinntektene likt med bandet. Da han spillte i Bergen for noen år siden måtte de krangle ganske hardt med managementet hans for å få lov til å sette billettprisen høyt nok til at arrangementet var økonomisk forsvarlig. Da plateselskaper saksøkte en pubeier for å ha spillt musikken hans uten nødvendige tillatelser dekte han selv boten. Enhver rockeartist som har bikket 60 og spiller 3-4 timer uten pause har min respekt i alle fall. Om denne saken er noe han personlig er opptatt av ser jeg ikke helt problemet. Det må være lov å ta et standpunkt og vise det selv om man er verdensstjerne.Idioti av "Sjefen". Burde han ikke ta hensyn til sine fans? Dette er like tullete som når Prince avlyste i Paris. Superstjerne my ass.Og siden vi er i Dilldall-tråden, vil jeg også nevne en annen liten artighet fra Likestillingsombudets barndom. En stillingsannonse lød noe slikt som "Stillingen kan søkes av begge kjønn, men vi gjør oppmerksom på at arbeidsantrekket er bluse og skjørt".
I dag ville det vel måttet stå "Stillingen kan søkes av alle kjønn", jfr denne artikkelen:
The Boss avlyser konsert i politisk protest - Bruce Springsteen - VG
Jeg savner View-Masteren som jeg fikk på fødselsdagen min....i 1963.
Hva med en app for de som vil dele tannbørste?Skal starte firma nå. Kaller oss Tannbørstegutta, og kommer hjem til deg å pusser tennene dine de dagene du ikke gidder selv.
150,- pr.puss (valgfri tannkrem).
TANNBØRSTEGUTTA
Kanskje et marked for Uber?Hva med en app for de som vil dele tannbørste?Skal starte firma nå. Kaller oss Tannbørstegutta, og kommer hjem til deg å pusser tennene dine de dagene du ikke gidder selv.
150,- pr.puss (valgfri tannkrem).
TANNBØRSTEGUTTA