Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rr30629

    Gjest
    Årets verste film kåret

    Dagen før den store Oscar-festen blir prisene for de dårligste filmprestasjonene i 2018 – The Golden Raspberry Awards delt ut i Los Angeles. Razzie-prisen for dårligste film går til «Holmes & Watson». Etan Cohen får prisen for dårligste regi av samme film. Prisen for dårligste mannlige skuespiller går til Donald Trump for rollen som seg selv i «Death of a Nation» og «Fahrenheit 11/9».
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.583
    Antall liker
    7.118
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Må være "Programming from Hell" pakken, dette -- dessverre typisk for kanalen.
    Desverre ikke unikt for TV2 i disse dager.

    Hvis en surfer igjennom programguiden på de fleste dagene, så vil en se at det er stort sett repriser av diverse realityshow som går igjen, rund baut.

    Etter at Discovery network fikk nye eiere og dro på oppkjøpsrunde er det blitt riktig ille.

    Det er oppussingsprogrammer, pantelånere og et og annet bilfikseprogram som går igjen over alt.

    57 channels and nothing on.

    Og hvis ikke dette viser at jeg har blitt gammel, så vet ikke jeg...

    Johan-Kr
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.518
    Antall liker
    12.112
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Velkommen i klubben, gutter.... det er et tydelig tegn i tiden at huet skal brukes absolutt minst mulig, - helst avslått...
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Nå faller vel seertallene for lineær tv som en stein, så huene brukes nok til noe annet.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.281
    Antall liker
    13.791
    TV blir mindre og mindre interessant. Det er vel stort sett bare NRK som er verdt å se på etter hvert.
    Som så mye annet er det høy kvalitet å finne innimellom. Eksempelvis Netflix og HBO produserer mye materiale som holder svært høy kvalitet. Men om man har som utgangspunkt at det skal konsumeres TV i en viss mengde hver eneste dag på autopilot eksponener man seg nødvendigvis for en hel del skit. Om målet er å bli underholdt på en eller annen måte så kan det meste funke alt etter hvem som ser.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.546
    Antall liker
    785
    Nå plukker jo disse streamingtjenestene ut forslag, basert på hva du har sett på før ;)

    Er vel stort sett bare Top Gear som er innafor i den lista :)

    Johan-Kr
    Nei, da må man være logget på.
    Nå tok jeg bare www.netflix.no - har aldri vært logget på Netflix her fra denne jobb-terminal-klienten.
    Jeg gjorde det ekstra "ille" ved å velge reality i øverste linje :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.145
    Antall liker
    10.080
    Sted
    Trondheim
    TV blir mindre og mindre interessant. Det er vel stort sett bare NRK som er verdt å se på etter hvert.
    Som så mye annet er det høy kvalitet å finne innimellom. Eksempelvis Netflix og HBO produserer mye materiale som holder svært høy kvalitet. Men om man har som utgangspunkt at det skal konsumeres TV i en viss mengde hver eneste dag på autopilot eksponener man seg nødvendigvis for en hel del skit. Om målet er å bli underholdt på en eller annen måte så kan det meste funke alt etter hvem som ser.
    Jeg snakket vel om lineærTV. Jeg har RiksTV-pakken. Jeg fikk 5 mnd gratis, HBO inkludert og en AppleTV 4K gratis. Tenkte jeg skulle se hva som finnes i pakken, og det er lite. Jeg har endt opp med å se på NRK, norsk fotball (utenlandsk fotball er uspennende) og Formel 1. De andre kanalene inneholder så godt som ingen ting som er severdig. Har sluttet å scanne for jeg vet at det ikke er noe som er verdt å bruke tid på. Vurderer å si opp RiksTV, men det er greit å ha HBO.

    Når det gjelder TV-on-demand er det jo litt anderledes. Både Netflix og HBO har en del gode ting. I tillegg er jo egentlig også NRK TV-on-demand nå.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.546
    Antall liker
    785
    TV blir mindre og mindre interessant. Det er vel stort sett bare NRK som er verdt å se på etter hvert.
    Som så mye annet er det høy kvalitet å finne innimellom. Eksempelvis Netflix og HBO produserer mye materiale som holder svært høy kvalitet. Men om man har som utgangspunkt at det skal konsumeres TV i en viss mengde hver eneste dag på autopilot eksponener man seg nødvendigvis for en hel del skit. Om målet er å bli underholdt på en eller annen måte så kan det meste funke alt etter hvem som ser.
    Jeg snakket vel om lineærTV. Jeg har RiksTV-pakken. Jeg fikk 5 mnd gratis, HBO inkludert og en AppleTV 4K gratis. Tenkte jeg skulle se hva som finnes i pakken, og det er lite. Jeg har endt opp med å se på NRK, norsk fotball (utenlandsk fotball er uspennende) og Formel 1. De andre kanalene inneholder så godt som ingen ting som er severdig. Har sluttet å scanne for jeg vet at det ikke er noe som er verdt å bruke tid på. Vurderer å si opp RiksTV, men det er greit å ha HBO.

    Når det gjelder TV-on-demand er det jo litt anderledes. Både Netflix og HBO har en del gode ting. I tillegg er jo egentlig også NRK TV-on-demand nå.
    RiksTV > BBC Brit med QI og Pointless - helt grei underholdning :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.281
    Antall liker
    13.791
    norsk fotball (utenlandsk fotball er uspennende) og Formel 1. De andre kanalene inneholder så godt som ingen ting som er severdig.
    Kan med ca samme tyngde hevde at norsk fotball og Formel 1 ikke er severdig. Eller at internasjonal fotball er mer severdig enn norsk fotball. Smaken er som baken osv.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.145
    Antall liker
    10.080
    Sted
    Trondheim
    Utenlandsk fotball er uspennende for meg fordi jeg må ha et forhold til laget/området laget kommer fra. ManU, PSG whatever - hvorfor skulle jeg bry meg om et lag fra Manchester eller et lag fra Paris? Jeg har litt forhold til Slavia Praha, da de har stadion 4 trikkeholdeplasser fra meg (var der og så dem slå Zenith St. Petersburg i november).
    Formel 1 er sært og jeg skjønner godt at mange synes det er kjedelig, men det er noe med teknologien som fascinerer meg.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.281
    Antall liker
    13.791
    Avlevering av unger på barneskole, US of A style (det er visstnok en stor skole i et landlig område med til dels store avstander for elevene. Men uansett er det ganske komisk)

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.281
    Antall liker
    13.791
    Fra dokumentar på Netflix om flatjordfolket.
    "
    Forsøk på å bevise at Jorden er flat får et uventet utfall:

    https://www.iflscience.com/physics/...-that-the-earth-is-round-in-new-documentary/?
    Takk for den - har akkurat sett hele filmen. Scary shit. På dette forum finnes nok av skoleeksempler på alle mekanismene som beskrives i filmen. Om hvordan slike oppfatninger dannes og hvorfor noen forsvarer de hardere jo mer beviser de får på at de tar feil. Det er en kul sekvens i filmen der noen har kjøpt et ekstremt nøyaktig instrument til 20000 dollar og skal bevise at jorden ikke roterer. Uansett hva de gjør er selvsagt svaret at instrumentet viser at jorden roterer 15 grader pr time. Da blir den nye teorien at instrumentet egentlig måler himmelens rotasjon.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.281
    Antall liker
    13.791
    Jordklodens desidert ypperste sportsutøver kommenterer klatrescener fra film.

    Alle må for øvrig se filmen "free solo" om da Alex honnold klatret el capitan uten tau. Trenger ikke være interessert i klatring i det hele, men det blir umulig å hevde at noen annen er mer hardcore etterpå. Han klatrer i fire timer (de fleste bruker et par-tre dager, hans egen rekord med tau er på to timer) og på ethvert tidspunkt bortsett fra kanskje det første minuttet betyr en feil at han dør. Ikke at stafettgullet glipper eller at man får en sur andre- eller fjerdeplass, men at man dør. Garantert.

    Deretter (eller før) kan man se "dawn wall" da Tommy cladwell og kevin jorgenson klatret den eneste til da ubeseirede delen av el capitan. For øvrig samme Tommy som har fartrekorden sammen med Alex (og som er en mye bedre klatrer, bare ikke dum/gal nok til å klatre uten sikring).
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ikke sett filmen, men skal se om jeg får tak i den. (Edit. Fant den) Her er forøvrig en Ted Talk av Honnold om den opplevelsen.



    How I climbed a 3,000-foot vertical cliff -- without ropes | Alex Honnold

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.506
    Antall liker
    17.377
    Torget vurderinger
    2
    Litt morsomt. TechReview kjører en artikkel om hvorfor folk som søker å skille seg ut ender opp med å se like ut.
    Person tar kontakt og klager over å ha blitt brukt til å illustrere reportasjen. Det skal han ha seg frabedt.
    TechReview sjekker med Getty, som de har kjøpt bildet av.
    Modellen er ikke den som klagde.
    Hvilket beviser artikkelens påstand.

    https://twitter.com/glichfield/status/1103040147405312005?

    Skjermbilde 2019-03-06 kl. 18.14.05.jpg
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.429
    Antall liker
    5.214
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Trevor Noah gjør seg noen tanker om hvordan en Indisk-Pakistansk krig vil arte seg. Det falt ikke helt i smak hos hårsåre indere. :D

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn