Bra timing...Har i det siste vært mistenkelig stille fra MDG om hvor mye dyerere det bør bli med energi.
MDG i september 2021:
MDG:Økt elavgift og nye strømkabler
Miljøpartiet De Grønne vil øke elavgiften for å få ned strømforbruket til folk flest. Partiet mener Norge behøver høyere strømpriser enn det som har vært normen de senere årene. – Vi ønsker ikke å bruke strømprisen aktivt for å utjevne sosiale forskjeller i samfunnet. Vi vil heller ha et mye mer omfordelende skattesystem, sier MDGs energipolitiske talsperson Ask Ibsen Lindal til Nationen.
MDG vil også bygge nye strømkabler til utlandet. – Vi er forkjempere for å få utbygging av kraftutveksling for å muliggjøre overgangen til et nullutslipps energisystem, sier Lindal.
Det var poenget til en kollega av meg her om dagen. Bare kalle en spade for en spade. Kanskje for syns skyld ha et par fremtidige utbygginger med forbindelse til Norge.Ser egentlig ikke problemet her, er det ikke bare å droppe kabel til fastlandet og bare terminer hele parken til UK, det vil jo potensielt gi store inntekter å være en fin geskjeft
Det må de bare gjøre, men da skal ikke norske skattebetalere betale for utbyggingen. La det bygges, og så skattlegges det som kraftverk.Ser egentlig ikke problemet her, er det ikke bare å droppe kabel til fastlandet og bare terminer hele parken til UK, det vil jo potensielt gi store inntekter å være en fin geskjeft
Med de strømprisene det er i UK så vil et slik prosjekt bli lønnsomt og norske subsidier ikke nødvendig. Med dagens "vedtatte" opplegg vil anlegget bli subsidiert, strømmen ført til Norge og ut igjen på en eksportkabel med store inntekter til Statnett finansiert av skattebetalerneDet må de bare gjøre, men da skal ikke norske skattebetalere betale for utbyggingen. La det bygges, og så skattlegges det som kraftverk.
Johan-Kr
Så den samme og innså i samme øyeblikk at sikkerhetstjenester tenker på ting jeg aldri ville tenkt på...
Bare minner om hva en i Spencer familien sa da Diana gifta seg:Heldigvis har mama penger
Prins Andrew kan ikke betale forliket selv, men han har en velstående mor
LONDON: Ifølge The Telegraph skal dronning Elizabeth II hjelpe sønnen med å betale millionregningen for forliket om påståtte overgrep mot mindreårige.www.aftenbladet.no
Merka meg den jeg også
Godt døme på "Fuck around and find out"Fikk Lamborghinien konfiskert etter råkjøring
– Jeg er veldig skuffet og sjokkert. Det er greit nok at jeg er utvist, men det er helt drøyt at de har konfiskert Lamborghinien min, sier mannen som er dømt for å ha blitt målt i 228 km/t på dansk motorvei.www.vg.no
Fyr angivelig tatt i 228 km/t i Danmark og bilen blir etter dansk lov beslaglagt. Skal ikke mene noe om sakens faktum, som er bestridt, men dette var litt av et gullkorn
Ameen forteller at de søkte om å få saken behandlet utenfor Danmark, men det fikk han ikke retten med på.
I hvilket univers vil en dansk domstol mene at det er rimelig å behandle en sak der dansk politi mener å ha tatt noen i 228 km/t på danske veier behandlet i et annet land?? Hvilket land skulle eventuelt en slik sak gått for? Om man ikke har noen tillit til dansk rettsvesen så er kanskje det smarteste å holde seg langt unna landet. I alle fall ikke kjøre i 170 km/t der (vedkommendes påstand) eller 228 km/t (politiets påstand).
Og man må skal kjøre jævlig fort i et land så er det kanskje greit å sjekke hva som skjer om man så gjør før man faktisk gjør det og ikke etterpå være sjokkert over hvordan ting funker.
I Norge er det vel bare ruskjøring som har inntektsbasert bot, men strengt tatt kunne det vært innført for andre trafikkforhold også. For en kar i en dårlig betalt jobb som sliter med å få endene til å møtes, er 10000 spenn forferdelig mye penger. For en direktør eller en på oljå er det tilnærmet småpenger.Og det er mange nordmenn som er uvitende om finske bøtesatser. De er vanvittig brutale når du passerer 20kmt over.
Unødvendig å forklare....gjelder kun menn, kvinner derimot....
Ikke nødvendigvis. Jeg jobbet før i tida i et trykkeri som hadde lokaler i en hall under en park, der det var store vinduer ut mot en liten sidevei langs et jernbanespor og ingen bygninger på andre siden av jernbanesporet. Der kom det vandrende en kvinnemenneske på sommern, som bretta ned buksa og satte seg på huk og tømte blæra, rett utenfor trykkerihallen...Unødvendig å forklare....gjelder kun menn, kvinner derimot....