Diverse Dilldalltråden 1.5

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.002
    Sted
    Trondheim
    Joda, jeg leste saken. Og Budweiser har all grunn til å føle seg snytt. Men egentlig burde vel alle sponsorer ha trukket seg fra mesterskapet for lenge siden - det vet jo hva de er med på.

Og jeg vet selvfølgelig at det er ølservering på idrettsarrangementer andre steder. "Man kan ikke glede seg over gode sportsprestasjoner uten å drikke øl" - høres ikke det litt sprøtt ut? Men at man trenger å innta væske i områder med høye temperaturer er jo helt greit. I det klassiske "øl-landet" Tsjekkia selges det øl på kamper, men det er stort sett 10°, noe som gir en alkoholprosent på ca 3,2 - 3,5. Når det er 30° merker man ikke dette i særlig grad etter 20 minutter.

PederP

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    22.860
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel omtrent som i Norge? Det er ikke lov med alkohol på stadion her heller?
    Jeg har forøvrig aldri skjønt hvorfor alkohol og fotball skulle ha noe med hverandre å gjøre.
    Var på motogp i Barcelona. Same der; Ingen alkohol på idrettsarrangement i Spania.
    Null problem. Kan jo ta litt øl eller vin til maten etterpå.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.891
    Torget vurderinger
    2
    Så eksepsjonelt i USA at NYT sender ut et eget nyhetsbrev om det, til min postkasse.

Skjermbilde 2022-11-18 kl. 14.14.00.png

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.040
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Var på motogp i Barcelona. Same der; Ingen alkohol på idrettsarrangement i Spania.
    Null problem. Kan jo ta litt øl eller vin til maten etterpå.
    Interessant. I Assen er det aldri mer enn ca. 100 m mellom hvert vannhull inne på banen. Selv med 100 000 tilskuere er det sjeldent å se noen som er stupfulle. Da er det av en eller annen grunn som regel en engelskmann...

• Liker
    Reaksjoner: SAL

PederP

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    22.860
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    4
    Interessant. I Assen er det aldri mer enn ca. 100 m mellom hvert vannhull inne på banen. Selv med 100 000 tilskuere er det sjeldent å se noen som er stupfulle. Da er det av en eller annen grunn som regel en engelskmann...
    Det er det same på Silverstone. Sikkert ennå tettare mellom vannhulla, men det er lite fyll (og her er det mykje engelskmenn).
    Det kjem kanskje av avstandane til dei ulike severdighetane rundt omkring - det blir mykje gåing.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.702
    Joda, jeg leste saken. Og Budweiser har all grunn til å føle seg snytt. Men egentlig burde vel alle sponsorer ha trukket seg fra mesterskapet for lenge siden - det vet jo hva de er med på.

Og jeg vet selvfølgelig at det er ølservering på idrettsarrangementer andre steder. "Man kan ikke glede seg over gode sportsprestasjoner uten å drikke øl" - høres ikke det litt sprøtt ut? Men at man trenger å innta væske i områder med høye temperaturer er jo helt greit. I det klassiske "øl-landet" Tsjekkia selges det øl på kamper, men det er stort sett 10°, noe som gir en alkoholprosent på ca 3,2 - 3,5. Når det er 30° merker man ikke dette i særlig grad etter 20 minutter.
    Siden Budweiser har betalt en stor neve dollar for eksklusive rettigheter så må man anta at det i årevis har vært planen å skjenke utenfor stadion. Når kongen nå snur et par dager før det hele sparkes i gang så kan man jo undres hva som har skjedd. Men når FIFA (og IOC) har lagt seg på en tradisjon ved å legge store mesterskap til møkkaland så er det forsåvidt fascinerende at de som er med på leken blir skrudd i siste øyeblikk. Begge organisasjonene er gjennomkorrupe og det hele er finansiert av folk som synes det er fælt men gladelig betaler masse penger for å få tilgang til å se arrangementene. At folk, som av en eller annen merkelig grunn klarer å få et lidenskapelig forhold til et fotballag på den britisk øy der laget er proppfullt av importerte spillere selv om man selv er født f.eks langt inne i skogen på Hedmarken klager over pengegaloppen i engelsk fotball er i samme sjanger.

Sport er som kjent det viktigste i livet så da får det heller være som det er med resten. Så lenge fansen har ryggrad omtrent som ihelkokt spaghetti så kan de som sitter på toppen av pyramiden fortsette som før.

I Norge var det (og er fortsatt) mennesker med stemmerett, førerkort og det hele som i fullt alvor mente at det burde arrangeres Vinter-OL i Norge og at staten versågod måtte bla opp et par-tre titalls milliarder for gildet. Det skulle liksom selges inn som et moderat arrangement osv men alle skjønner jo at det ville gått til helvete. Heldigvis hadde Oslos befolkning tilstrekkelig fungerende hjernemasse til å stemme nei og følgelig effektivt legge den ballen død. Det eneste som ville vært teitere er å legge det til Trondheim. Eller Tromsø for å gjøre galskapen total.

Siste sjokk her på berget er at det er et problem med slanking innen vår bittelille nasjonalidrett (kvinne)langrenn. Jeg jogger en del og møter innimellom kvinner som er ute å trener hvor bekledningen greit avslører at vedkommende driver med langrenn. En del av de ser ut som beinrangler. Det er ikke slik at dette har vært umulig å oppdage, det er bare at ingen bryr seg så lenge noen går fort på ski.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Jeg personlig kunne tenke meg roping, hoiing, glede, skuffelser og engasjement uten foppall!

Men merk: Jeg nekter ikke andre å være engasjert i galskapen! Whatever floats your boat.

• Haha
    Reaksjoner: tkr
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.871
    De andre kjører som neper, da er det fint at man kan dokumentere det.

Slapp bilrattet for å ta bilde med mobilen – fratatt lappen

En 21-åring er i Telemark tingrett dømt til å betale 7450 kroner i bot for å ha kjørt gjennom Storgata i Porsgrunn uten hendene på rattet. Han blir også fratatt førerkortet i et halvt år, skriver Varden.

Bilen var på autopilot og mannen skulle ta bilde av skiltet til bilen foran, som han mente hadde brutt vikeplikten.

Likevel landet tingretten på at bruken av mobiltelefon var uberettiget.

Wishmaster

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Antall liker
    3.637
    Torget vurderinger
    1
    ^ Da er det bare å vente til det kommer litt snø i tillegg...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Der var det brått mange sjåfører som fikk stygge skader på sine ego!

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.040
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Er nok ikke selve sneen som er / var problemet. Bakken der var underkjølt, så når den klissvåte sneen kom ned, så frøys den til is med engang. Som så ble polert av flere biler. Snakket såvidt med en som havnet i køen på E18 i går. Han sa at han holdt på å gå rett ned når han forsøkte å gå ut av bilen.
    Når det er sagt, slik pleier det å være hvert år her på palmekysten. Det skal sies at den glatta på E18 i går var veldig lokal, så den kom overasskende på alle. Men det er litt snedig at ikke vegvesenet hadde fått ut saltbøssa, dette var meldt...

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    6.000
    Piggfritt & underkjølt regn er en fæl kombo. Husker jeg tredde fangeren over hengefestet på bilen foran under denne komboen for en del år siden. Det var skøytebane.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.378

Forrige uke gikk rettssaken etter at komiker Frank Arne Olsen ble anmeldt av politiet for å ha brukt en politiuniform i en Facebook-video.

Nå er han frikjent i Nord-Troms og Senja tingrett.

– Det var jo det eneste fornuftige. Dommeren har tatt poengene våre, og skriver i dommen at det fremstår helt åpenbart både i figur og innhold at dette er en revyfigur, sier Ulf Hansen, som har vært Olsens forsvarer i saken.
    Politiet selv, derimot, synes tydeligvis at revyfigurer kan være såpass vanskelige å skille fra ekte politimenn at de har gått til anmeldelse..

Jaja, sånn går nu dagan.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.056
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    " Politiet selv, derimot, synes tydeligvis at revyfigurer kan være såpass vanskelige å skille fra ekte politimenn at de har gått til anmeldelse.. "....

- dessverre er likheten også med rette.... jeg har kjent et par av den sorten...

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.324
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Er nok ikke selve sneen som er / var problemet. Bakken der var underkjølt, så når den klissvåte sneen kom ned, så frøys den til is med engang. Som så ble polert av flere biler.
    Bare et par medisiner som hjelper på sånt - pigger eller kjetting og så lav fart.

For mange år siden kom jeg over et stykke vei som er sent ute på brøyteroden, så det er oftest godt nedkjørt snø før brøytebilen kommer. Det var da en svært tykk såle, og det hadde vært svært kaldt i noen uker. På bortoverturen snødde det, og på returen var det slått over til mildvær og regn. Med Geländewagen og gode piggdekk var det 10km/t, og selv da var festet ikke helt bra.Tok sin tid å komme hjem…

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    0
    Bare et par medisiner som hjelper på sånt - pigger eller kjetting og så lav fart.

For mange år siden kom jeg over et stykke vei som er sent ute på brøyteroden, så det er oftest godt nedkjørt snø før brøytebilen kommer. Det var da en svært tykk såle, og det hadde vært svært kaldt i noen uker. På bortoverturen snødde det, og på returen var det slått over til mildvær og regn. Med Geländewagen og gode piggdekk var det 10km/t, og selv da var festet ikke helt bra.Tok sin tid å komme hjem…

Johan-Kr
    Det er en grunn til at Vårherre ( eller hvem det var? ) skapte kjøredoninger med belter!
    Men jeg kan ikke forstå at Vårherre ( eller han andre? ) har fortalt har fortalt Husvaranen at vi på død og pine ikke skal ha en slik!!?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.725
    Jeg tok taxi fra Kjøpsvik til Kjeldebotn en gang i tiden. Veien var dekket med hardpakket is og sjåføren kjørte som om det var sommerføre, jeg kjente bilen seile fra side til side. Dette mens sjåføren hele tiden brummet over "søringan og det hælsikes saltet"
    Når bilen stoppet ved skyssbåten var jeg en lykkelig mann for å ha overlevd turen.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.547
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det er en grunn til at Vårherre ( eller hvem det var? ) skapte kjøredoninger med belter!
    Men jeg kan ikke forstå at Vårherre ( eller han andre? ) har fortalt har fortalt Husvaranen at vi på død og pine ikke skal ha en slik!!?
    Døh! Har du sett en Leo I på tverra på glatta har du sett en for mange!

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.324
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tok taxi fra Kjøpsvik til Kjeldebotn en gang i tiden. Veien var dekket med hardpakket is og sjåføren kjørte som om det var sommerføre, jeg kjente bilen seile fra side til side. Dette mens sjåføren hele tiden brummet over "søringan og det hælsikes saltet"
    Når bilen stoppet ved skyssbåten var jeg en lykkelig mann for å ha overlevd turen.
    En viss sjanse for at det var svigersen sin bil, det. Det er han som har Taxien i Kjøpsvik…

Johan-Kr

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn