............som sjeldent brukesFor en tid siden ble jeg fortalt, at om jeg syntes jobben var traurig og arbeidet lite verdsatt, så burde jeg tenke seriøst over at et eller annet sted i Tyskland står det noen og monterer blinklys på Audi-biler..
POINT TAKEN................som sjeldent brukesFor en tid siden ble jeg fortalt, at om jeg syntes jobben var traurig og arbeidet lite verdsatt, så burde jeg tenke seriøst over at et eller annet sted i Tyskland står det noen og monterer blinklys på Audi-biler..
Ser det helt motsatt. Fjerning av kontanter gjør det mulig med en altomfattende overvåking fra den "Femisosialistiske svenske islamstaten"!Kontanter er som sosialismen, anakronisk og litt pussig for unge i dag. Vi må tillate det, men det kommer til å dø en naturlig død etterhvert.
En byrde jeg tror jeg skal kunne bære! Så hvos noen "plages" av pengene sine så bare send en PM!For den som drømmer om å være veldig rik så er denne artikkelen fra the Atlantic et fint korrektiv (evt kan man se TV-serien "Succession" på HBO). Artikkelen er noen år gammel - fra 2011 - men problemstillingen og fenomenet er nok fortsatt akkurat det samme.
https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2011/04/secret-fears-of-the-super-rich/308419/
The lesson that Mammon is a false or inadequate god goes back a long way, and a glossy spread in SuperYacht World is just one place to relearn it. Another is Boston College’s Center on Wealth and Philanthropy, which since 1970 has minted a diverse array of studies of the wealthy. For four years, the Gates Foundation has supported an effort by the center to determine exactly how the American wealthy think and live—and in particular how, when, and to what degree they make the shift from accumulating fortunes to giving them away philanthropically. (The John Templeton Foundation, which is concerned with spiritual matters, kicked in additional funding to study correlations between wealth, philanthropy, and religion.) The project has produced one of the most remarkable documents in the center’s history: a survey that invited the very rich to write freely about how prosperity has shaped their lives and those of their children. From the anonymity of their home computers, the respondents wrote anything from a few words to a few pages, volunteering not only their net worth and sources of wealth but also their innermost hopes, fears, and anxieties.
...
The respondents turn out to be a generally dissatisfied lot, whose money has contributed to deep anxieties involving love, work, and family. Indeed, they are frequently dissatisfied even with their sizable fortunes. Most of them still do not consider themselves financially secure; for that, they say, they would require on average one-quarter more wealth than they currently possess. (Remember: this is a population with assets in the tens of millions of dollars and above.) One respondent, the heir to an enormous fortune, says that what matters most to him is his Christianity, and that his greatest aspiration is “to love the Lord, my family, and my friends.” He also reports that he wouldn’t feel financially secure until he had $1 billion in the bank.
Nei. Totte døde 16. mai i fjor. Ivar Grøneng ble bøtelagt først i fjor høst.
Hadde tidligere god kontakt med Totte, før det ble stille fra ham. Tør jeg spørre hva som tok knekken på ham?Nei. Totte døde 16. mai i fjor. Ivar Grøneng ble bøtelagt først i fjor høst.
Han ble påkjørt mens han syklet langs en vei...Hadde tidligere god kontakt med Totte, før det ble stille fra ham. Tør jeg spørre hva som tok knekken på ham?Nei. Totte døde 16. mai i fjor. Ivar Grøneng ble bøtelagt først i fjor høst.
Dette er slikt som skjer når vi oppererer på et slik anonymt forum. Jeg var heller ikke klar over dette.Au, det visste jeg ikke. Beklager innlegget.
Seriøst?!!Han ble påkjørt mens han syklet langs en vei...Hadde tidligere god kontakt med Totte, før det ble stille fra ham. Tør jeg spørre hva som tok knekken på ham?Nei. Totte døde 16. mai i fjor. Ivar Grøneng ble bøtelagt først i fjor høst.
Jeg kjenner ikke detaljene, men han ble funnet omkommet i en grøft langs landeveien. Så vidt jeg har forstått ble han påkjørt eller presset av veien, men det kan ha vært en ren ulykke også. Her kan nok andre som kjenner saken være mer utfyllende.Seriøst?!!Han ble påkjørt mens han syklet langs en vei...Hadde tidligere god kontakt med Totte, før det ble stille fra ham. Tør jeg spørre hva som tok knekken på ham?
Det kan det vel være. Han residerte i hvert fall delvis på Vestlandet i Bergenstraktene.Jeg kjenner ikke detaljene, men han ble funnet omkommet i en grøft langs landeveien. Så vidt jeg har forstått ble han påkjørt eller presset av veien, men det kan ha vært en ren ulykke også. Her kan nok andre som kjenner saken være mer utfyllende.Seriøst?!!Han ble påkjørt mens han syklet langs en vei...Hadde tidligere god kontakt med Totte, før det ble stille fra ham. Tør jeg spørre hva som tok knekken på ham?
Jeg tror det er denne saken: (korriger meg om jeg tar feil)
https://www.firda.no/nyheiter/masfjorden/ulukke/to-arresterte-etter-dodsulykke/s/5-15-592021