– Har vi 100 rørleggere på julebord, er det kanskje én med allergi. Og han er virkelig allergisk. Har vi 100 gjester med høyere utdanning, er det kanskje 30 med allergi. Men likevel kan de spise fløtepuddingen til dessert. Det virker noen ganger som om allergien forandrer seg underveis i selskapet, sier Inge Johnsen.
CAMBRIDGE, MA—Responding to consumer demand, Ivy League bellwether Harvard University announced Monday its new four-year Bachelor’s degree in Feeling Oppressed.
“For those lucky enough to be able to afford the quarter-million-dollar cost of attending our prestigious school, we are offering a comprehensive program that will prepare you for a lifetime of convincing yourself that you are a perpetual victim and nothing that happens in your life is your own fault,” Harvard president Drew Faust announced in an afternoon press conference.
“It doesn’t matter who you are, where you’re from, what your background is, whether or not you’re by far the most privileged people in the history of our planet—you should feel oppressed, and we will prove it to you.”
Pressed by a reporter about the feasibility of finding a successful career and contributing to society after attaining a degree in Feeling Oppressed, Faust suggested that this would be the generation to implement universal income, rendering productive careers obsolete and freeing citizens to “fight oppression even more.”
Asked by another reporter, “Doesn’t Harvard already pretty much include unofficial training in feeling oppressed in each one of your degrees?” Faust called the question “offensive” and abruptly wrapped up the press conference.
I dag har jeg lært meg at ikke alle plastkrus er like godt egnet til varm drikke. Ganske artig opplevelse da jeg fylte den, og den umiddelbart begynte å krympe så kaffen rant over....
Fra Wikipedia:
A book entitled ABBA: The Official Photo Book was published in early 2014 to mark the 40th anniversary of the band's Eurovision victory. The book reveals that part of the reason for the band's outrageous costumes was that Swedish tax laws at the time allowed the cost of garish outfits that were not suitable for daily wear to be tax deductible.
Vi har kjøpt togbilletter Oslo - Stockholm for en lett oval familieferie i pinsehelgen. Det kom på det pene sum 1200 SEK tur / retur for 2 voksne og to barn. Billettene ble kjøpt på nettsidene til SJ. Av nysjerrighet tenkte jeg å teste hva tilsvarende koster om vi skulle bestille hos NSB, unnskyld, Vy som har satt ut oppgaven til En Tur A/S så vidt jeg vet.
Noe så uhyre komplisert som en togtur mellom den norske og svenske hovestaden er åpenbart for vanskelig for En Tur A/S.
Regjeringa som har satt ut oppgaven til entur, ikke Vy. Liker entur egentlig, de har åpne api'r og mye er open source. Var veldig lett å integrere kollektivdata i vår hjemmeautomasjon
Samma faen, at det ikke er mulig å kjøpe en togbillett fra Oslo til Stockholm i en nettløsning i år 2020 er en skandale. Svenskene klarer det jo på ett eller annet mirakuløst vis. Om det er fordi de faktisk er de som kjører toget eller hva grunnen er driter jeg strengt tatt i. De klarer ikke en gang å gi ruteinformasjon på nettsiden til Vy. Det klarer eksempelvis Google som ikke en gang er i togbransjen i denne delen av verden.
Samma faen, at det ikke er mulig å kjøpe en togbillett fra Oslo til Stockholm i en nettløsning i år 2020 er en skandale. Svenskene klarer det jo på ett eller annet mirakuløst vis. Om det er fordi de faktisk er de som kjører toget eller hva grunnen er driter jeg strengt tatt i. De klarer ikke en gang å gi ruteinformasjon på nettsiden til Vy. Det klarer eksempelvis Google som ikke en gang er i togbransjen i denne delen av verden.
Google klarer ikke å finne togavganger langt frem i tid, per i dag (reise 29/5, søkt i dag): "Beklager, men vi kunne ikke beregne en veibeskrivelse for kollektivtrafikk fra «Oslo Sentralstasjon, Jernbanetorget 1, 0154 Oslo» til «Stockholm sentralstasjon, Centralplan 15, 111 20 Stockholm, Sverige»
Vy har ikke lagt ut togsalg for mai, ennå. "Vi setter opp togruter ca 90 dager frem i tid, datoer senere enn det er derfor ikke tilgjengelig."
SJ.se viser Vy-avganger innenlands i Norge på (del)strekninger de selv opererer, f.eks Oslo-Kongsvinger, men de vises som "ej valgbar"
"Sträckan trafikeras inte av SJ. Resan ger inga SJ Prio-poäng."
Det finnes et norskeid reisebyrå som faktisk har løsning for salg av billetter på både Vy og SJ i sine onlineløsninger og Go-Ahead er visstnok også rett rundt hjørnet.