PederP
Hi-Fi freak
Er du myk i leddene? Det kan si noe om hvor lenge du kan leve
Fleksible folk hadde lavere risiko for å dø gjennom syv års oppfølging.
www.forskning.no
So det var Edwin Satan kalte seg då han var på ferie
Interessant. Veldig britisk, med plenvalse og det hele.Litt historie.
It was described as an “application of machinery for the purpose of cropping or shearing the surfaces of lawns”. Budding said that “country gentlemen” may find mowing a “useful and healthy exercise”.
The lawn mower was pushed from behind, with the rear roller driving the gears and the knives on the cutting cylinder. Another roller, in between the cutting cylinder and the land roller, could be adjusted to alter the height of the cut.
Så er det som er i den skuffen!
Hva heter boka?Ja, min britiske svigersønn (og sønn av en britisk gartner) er ikke synlig imponert over sikksakk-mønsteret med random spiraler og gresstuster som en Husqvarna robot legger etter seg.
Personlig anekdote: Guttens mor er engelsklærer og ga ham et litt obskurt fornavn med litterær referanse i. Da han første gang presenterte seg for min datter svarte hun noe slikt som «oh yes, the gardener’s son». Han ble lettere sjokkert, siden hun var (ifølge ham) ca den andre personen noensinne som tok den referansen, men den aktuelle boken hadde tross alt vært en av min datters favorittbøker i ungdommen. Det samme gjentok seg da han omsider fikk presentere seg for hennes mor, som også svarte «of course, the gardener’s son». Hvilket tydeligvis brakte tellingen til tre. Det jevnet seg litt ut da han forsto at jeg ikke skjønte bæret.
Om jeg sier det vil det jo doxe ham, så jeg passet på å ikke nevne det. Utgitt i 1911, om jeg skal gi et lite hint.Hva heter boka?
Det vil dem nok på sikt gjøre uansett nå som alle biler har påbud om sorte bokser.Kjenner jeg visse forsikringsselskap rett kommer de til å bruke det at du kjørte 63 km/t i en 60-sone dagen før som bevis mot deg i en sak om erstatning for en parkeringsskade.
CoverMe har hatt dette siden 2021, men forutsetter godkjennelse fra kunden. I tilfeller der det oppstår politisak vil data bli gjort tilgjengelig for politiet, og dermed også forsikringsselskapene som er involvert.^Også i Norge?