Kul tråd!
Det mest lærerike var min første skikkelige LAAOH* opplevelse som virkelig rocket båten med hifi-fordommer.
Soundcheck sin Touch Toolbox 3.0. Vanvittig forbedring etter å ha fulgt alle trinn i forbedringsprosessen og blitt halvveis Linux-professor.
Inkludert support-telefoner til Steinar_Lund og rabiat spontantelefon til Baard etter å ha hørt de gigantiske forbedringene etter egen installasjon.
soundcheck's - audio@vise: Touch Toolbox 3.0
Selve opplevelsen med den første LAAOH* kom senere. Det var da Baard og jeg gjennomførte en all else equal blind sammenligning av en fabrikk-innstilt Squeezebox Touch og en med hardware mods, full pakke Touch Toolbox og kablet tilkobling til router. Fem blinde runder med 5-0 til den fabrikkoppsatte, selv om den både var koblet til wi-fi og hadde displayet på (!!!), gjorde at jeg ble nødt til å gå en runde med mine egne seende inntrykk og hvor mye vekt jeg egentlig kan legge på dem.....
TT 3.0 var jo en klar forbedring da jeg satte det opp hjemme......
Resultatet er at jeg ikke lengre tror like mye på at alle forskjellene vi hører er forankret til reelle lydmessige forandringer utenfor hodet.
Trist? Nja, mer realist....
Det skal sies at vi begge hørte forbedring med Teddy Pardo sin eksterne PSU kontra originalveggvorta og at 3 av 3 blindlyttere her hjemme foretrekker elektrisk coax kontra optisk toslink mellom Squeezebox og DAC. Sier ikke at alle forskjellene er i hodet, men at det er lov til å være skeptisk.
* -
Lukk
Att
Auan
Og
Hør!
Mvh