Din verste plate i samlingen?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det har vært endel skriverier her om favorittmusikk, så jeg tenkte jeg skulle prøve å snu litt på flisa: Hva er den dårligste platen du har i samlingen din? Da tenker jeg ikke på lydkvalitet, men de dårligste låtene. For å gå foran med et godt - eller i dette tilfelle kanskje dårlig - eksempel, vil jeg nevne de Lillos (nå blir jeg vel hengt i nærmeste tre, men det får våge seg). Grunnen er at vokalisten ikke kan synge rent! Noen vil vel si at denne "skeive" måten å synge på nettopp ER de Lillos, men jeg er ikke å sikker på om jeg kjøper det argumentet. Jeg mener, når man blir sittende og vri seg i lyttestolen fordi vokalisten synger falsk, er det noe galt. Grunnen til at jeg overhodet punget ut med surt erhvervede kroner på en CD med dem, var en eneste låt: "Hjernen er alene". Men utover det? Neh.
Mvh

Joker

Medlem
Ble medlem
23.08.2005
Antall liker
0
Ahh!Den var ikke så vanskelig!
Michael Bolton med "Soul Provider" og låta "How am I supposed to live without you",MÅ være den værste plata jeg har i hus ;D
Så mye syting om hvor dårlig han hadde det,er jo nesten ikke mulig å si uten selvmordstanker!

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Jeg har en Shania Twain plate som er temmelig flat. "Come on over" tror jeg den het. Ellers har jeg noen kompilasjoner (av den tre cd-er for 99kroner på bensinstasjonen typen) som er skikkelig råtne. Jackson's "Blood on the dance floor" var en enorm nedtur en McMusic fra 1992 er heller ikke en cd jeg viser frem.

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Som IL sier 10 år gamle Total Dance stiller ikke akkurat i første rekke... :D

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
Jeg har bare en ting å si: "Jeg er flau over min musikksmak på 80-tallet".
Creation (Skrivs det sånn, har ikke nerver til å se etter?), med rosa cover, må være noe av det mest traumatiske jeg har i samlingen min.

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Antall liker
286
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
Hah, uten tvil Wedding Present - Bizzarro. Cd`en suger grisemøkk for å si det på godt norsk ;-)

Den platen har ikke en låt som er hverken marginalt interessant, orginal eller musikalsk på noen som helst måte.

Søppel, rett og slett. Men jeg betalt 20 kr for den så det var jo en grei måte å finne det ut på.

Og til dere som liker WP; Vi har j¤#!a ulik smak. Sånn er det bare.

/ Geir A

R

RODA

Gjest
Olsen Brothers - Wings of Love

Det blir ikke verre enn dette :-[

RODA

Oban

Medlem
Ble medlem
20.03.2002
Antall liker
0
I et ubevisst øyeblikk kjøpte jeg i 1987/88 en plate av noen som kaller/kalte seg "Hurrah!". Den vinner nok konkurransen om verste CD-plate, om enn i sterk konkurranse med flere andre.
Utrolig som preferanser i musikksmak endres med årene. Årsaken til de fleste av disse bom-kjøpene er nok søken etter å finne noe nytt og spennede som "ingen andre" hadde. ;)

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Den verste plata i samlingen akkurat nå er Faithless - Outrospective. Kjøpte den på grunn av We Come One, men resten var bare sorgen! Irreverence, deres første plate, er bra, og en medvirkende årsak til at jeg prøvde denne.

Ellers har jeg hatt nærmere 2000 plater innomhus i mitt liv. Jeg har lagt på meg en vane å selge unna en del etterhvert som jeg går lei av dem, så jeg har på langt nær så mye nå. Men den verste plata jeg noen gang har hatt er utvilsomt Rasa - Transparent Music (eller noe sånt). Svada New Age/World Music eller hva de forsøker å være. Verre enn kjedelig!

Salmacis, jeg digger Wedding Present - særlig Bizarro! Så akkurat der har nok vi forskjellig musikksmak, ja!
;D

Steinar Lund, hvis du har fått dette innlegget privat, beklager jeg det. Ettersom dette er mitt første innlegg på disse debattsider, rota jeg litt.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Den verste plata i samlingen akkurat nå er Faithless - Outrospective. Kjøpte den på grunn av We Come One, men resten var bare sorgen! Irreverence, deres første plate, er bra, og en medvirkende årsak til at jeg prøvde denne.

Ellers har jeg hatt nærmere 2000 plater innomhus i mitt liv. Jeg har lagt på meg en vane å selge unna en del etterhvert som jeg går lei av dem, så jeg har på langt nær så mye nå. Men den verste plata jeg noen gang har hatt er utvilsomt Rasa - Transparent Music (eller noe sånt). Svada New Age/World Music eller hva de forsøker å være. Verre enn kjedelig!

Salmacis, jeg digger Wedding Present - særlig Bizarro! Så akkurat der har nok vi forskjellig musikksmak, ja!
;D

Steinar Lund, hvis du har fått dette innlegget privat, beklager jeg det. Ettersom dette er mitt første innlegg på disse debattsider, rota jeg litt.
Joda, jeg fikk det privat. Et øyelikk var jeg helt i hundre - det kunne jo være Britney Spears! Men så var det Unplugged gitt. Men ikke noe problem!
Mvh

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
426
Sted
Bergen
Har ca 1500 plater i samlingen og føler hverken at jeg har et stort utvalg eller mange dårlige plater. Jo flere plater dessto mer innser man at man mangler. Noen tabbekjøp er det jo, det verste var da jeg trodde jeg gjorde er brukt kupp med noen Cocteou Twins (ca skrivemåte) plater rimelig, jeg husket selvfølgelig ikke navnet helt og godtok at the stod Thomson Twins på omslagene. Huff!!!

Ellers må jeg si at første innlegg viser at smaken er som baken. Eksempelet hans var at dobbelalbumet til De Lillos "Hjernen er alene" var en versting. For min del er det en av de aller beste norske pop/rock plater utgitt, om noen mente den var den aller beste så ville jeg ikke kranglet mye...

Stian_G

Medlem
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Det er mange, er jeg redd;

Knut Reiersrud - Sweet Showers of Rain
( periodisk støy )
Jefferson Airplane - Greatest Hits
Modern Talking - Back for Good

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Jeg klarer ikke dette, Steinar;- vet ikke hvordan man skal rangere;- så vil du også prøve vår humoristiske sans. Det blir vanskelig;- for jeg er ingen utpreget humørbombe,- og fryktelig tolerant. Selvfølgelig er det ting som er vanskelig å svelge;- musicals kan jeg f.eks. klare meg uten;- er ikke mye begistret for de mest obskure opptak av utdøende stammefolks musikkalske eksesser heller;- ikke noe problemer med World Music generelt. Som sagt tolerant;- jeg er helt blank når det gjelder Black Metal,- men har notert meg noen navn;- har intensjoner om en snarlig provokasjon av mine kultiverte sanser.

Oi;- jeg kom på noe;- fruen har en privat CD samling;- privat betyr at jeg ikke vil ha noe med denne å gjøre;- hun benytter selvsagt ikke hovedanlegget ved avspilling av sine CD´er. En av hennes favoritter er for tiden Paul Simon;- dette opplever jeg som plagsomt;- Simon har en vemmelig stemme;- det er liksom han har noen matrester i munnen,- eller en masse tyggegummi;- spytt ut da mann,- tenker jeg;- så langt toleranse!

Good Day!

AndersL

Medlem
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
0
En kamerat av meg, som også er mer enn normalt interessert i musikk og hifi, klarte å gi meg Helmut Lotti på bursdagen min! Desidert den verste jeg har, den har aldri blitt spilt mer enn for forsøket. Og den står ikke i hylla..

Men det interresante er at av samlingen min på ca 850 cd'er er det nok ikke mer enn 10 - 20 stk jeg ikke vedkjenner meg og hører på (hvor ofte får man uansett dem, med gjennomsnittlig to plater om dagen tar det jo mer enn et år å høre alle). Jeg er ganske stolt av at det er så få på denne listen! På LP-siden derimot.. der er nok antallet høyere.

Men jeg vil trekke frem godsaker som Carter USM og Peter Case. De kan jeg gi bort mot henting.. på cd.

Km

Medlem
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
6
Er ikkje heilt sikker på om den er den verste men i allikevel: Massive Attack vs Mad professor (eller noko slikt), remix av albumet Protection.
Massive Attack er normalt ei fantastisk bra gruppe derfor er denne cd`en ein stor skuffelse. Eg har ikkje høyrt gjennom den ein gang.
Ikkje anbefalt! :(

Mvh

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Vet ikke helt om jeg klarer å matche Roda med Olsen Brothers, men skal gjøre et forsøk.

Cd'en heter: Last Action Heroes, kjøpte den for 7-8 år siden til spottpris. Det er en samling med "filmmusikk", eller rettere sagt; jeg trodde det var det.
CD'en skulle bla annet inneholde Theme fra Rocky, T2, Indiana Jones, Lethal Weapon mm, samt låter som "You Could Be Mine" og "Big Gun". Moromusikk tenkte jeg.

Men alt var bare syntutgaver, ikke en originallåt. nærmest originalen var Theme fra T2.

Lydkvaliteten er dessuten, i særklasse, det dårligste jeg noensinne har hørt.

Gi bud hvis dere vil.... :)

TomParis

Medlem
Ble medlem
08.05.2002
Antall liker
0
Det har vært endel skriverier her om favorittmusikk, så jeg tenkte jeg skulle prøve å snu litt på flisa: Hva er den dårligste platen du har i samlingen din? Da tenker jeg ikke på lydkvalitet, men de dårligste låtene. For å gå foran med et godt - eller i dette tilfelle kanskje dårlig - eksempel, vil jeg nevne de Lillos (nå blir jeg vel hengt i nærmeste tre, men det får våge seg). Grunnen er at vokalisten ikke kan synge rent! Noen vil vel si at denne "skeive" måten å synge på nettopp ER de Lillos, men jeg er ikke å sikker på om jeg kjøper det argumentet. Jeg mener, når man blir sittende og vri seg i lyttestolen fordi vokalisten synger falsk, er det noe galt. Grunnen til at jeg overhodet punget ut med surt erhvervede kroner på en CD med dem, var en eneste låt: "Hjernen er alene".  Men utover det? Neh.
Mvh

Jeg slår glatt alle sammen. Garanterer at ingen har kjøpt ei verre plate enn meg. Det var plata prinsesse Stephanie av Monaco gav ut.

Er ikke spesielt stolt av det kjøpet.

Hei til alle her inne forresten, dette er mitt første innlegg på hifisentralen.

TP

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg slår glatt alle sammen. Garanterer at ingen har kjøpt ei verre plate enn meg. Det var plata prinsesse Stephanie av Monaco gav ut.

Er ikke spesielt stolt av det kjøpet.

Hei til alle her inne forresten, dette er mitt første innlegg på hifisentralen.

TP
Men coveret var kanskje ikke så verst?

Velkommen forresten! :)
Mvh

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg klarer ikke dette, Steinar;- vet ikke hvordan man skal rangere;- så vil du også prøve vår humoristiske sans. Det blir vanskelig;- for jeg er ingen utpreget humørbombe,- og fryktelig tolerant. Selvfølgelig er det ting som er vanskelig å svelge;- musicals kan jeg f.eks. klare meg uten;- er ikke mye begistret for de mest obskure opptak av utdøende stammefolks musikkalske eksesser heller;- ikke noe problemer med World Music generelt. Som sagt tolerant;- jeg er helt blank når det gjelder Black Metal,- men har notert meg noen navn;- har intensjoner om en snarlig provokasjon av mine kultiverte sanser.

Oi;- jeg kom på noe;- fruen har en privat CD samling;- privat betyr at jeg ikke vil ha noe med denne å gjøre;- hun benytter selvsagt ikke hovedanlegget ved avspilling av sine CD´er. En av hennes favoritter er for tiden Paul Simon;- dette opplever jeg som plagsomt;- Simon har en vemmelig stemme;- det er liksom han har noen matrester i munnen,- eller en masse tyggegummi;- spytt ut da mann,- tenker jeg;- så langt toleranse!

Good Day!
Hei Grace! Du har kommet lenger enn meg når det gjelder Black Metal. Jeg har ikke notert meg noe navn en gang. Ikke dermed sagt at jeg synes det er dårlig musikk; jeg har bare ikke fått somlet meg til å sette meg inn i det. Diskusjonen om god og dårlig musikk synes jeg forøvrig på mange måter er litt forgjeves. Det er jo så subjektivt. Jeg mener; hvor mange har under slike diskusjoner forandret oppfatning om hva man liker og ikke liker? Jeg kunne sitte i timevis og diskutere låtene til Sputnik, men jeg ville aldri komme til å like dem. En underholdende diskusjon kunne det nok bli, men forandre mening? Nei takk!
Mvh

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
338
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Jeg har flere dårlige plater. Jeg har 2 stk. Dark Side of the moon med Pink Floyd
1 stk. dårlig cd X 2 = meget dårlig

Km

Medlem
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
6
Eg trur eg hørt Black Metal på Petre ein gang. Ein vokalist skreik og mumla noko om "blood" og "power", det var i alle fall alt eg fekk med meg, mens trommisen slo så hardt og fort på trommene han klarte. Det var vel nokre gitarar inne i (lyd)bildet òg. Det tok ikkje lang tid før eg slo av...
:p

Mvh

larsmp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.05.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
5
Mega Dance 2 og singlene til Rednex: Cotton Eye Joe og Old Pop In An Oak! Det er skremmende, men det er noen av de første CDene jeg kjøpte. Akk så kult det var den gang!

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Om det er min verste, dvs. allerverste, vet jeg ikke, men av en eller annen grunn kjøpte jeg Crash Test Dummies, God shuffeld His Feet, da den var aktuell. Jeg har aldri hørt den etter første gangs lytting ....

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jeg har Joan Osbourne Relish..Var en ex.som kjøpte den..Hørte vel et par tre sanger på et tidspunkt..

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Jeg har Joan Osbourne Relish..Var en ex.som kjøpte den..Hørte vel et par tre sanger på et tidspunkt..
Lyden er i det minste utrolig bra på den plata.

Dere vet når folk etterlyser mindre fiksfakserieri studio etc. DETTE ER SLIK DET LÅTER.

Relish er faktisk et kremeksempel på hvordan ting låter når du bare putter kjemepbra musikere og kjempebra mikrofoner inn i et kjempebra rom, og deretter knapt nok rører kompressorer, klanger eller Eq'er.

4 mikker på trommene på denne plata.

Spesielt at denne plata kom opp......Det er nemlig slik det låter før all politisk korrekt/kommersielt korrekt miksing og mastering.

Mere lesing om denne:
http://gearslutz.com/board/showthread.php3?t=29057&page=1&pp=30&highlight=relish+drums

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
verre enn denne finner du ikke! :p Lemmie (min gamle helt fra motorhead) synger 50-talls rock med en Slim Jim. Folkens, dette er råttent!!!!

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Charlotte Church samt Andrea Bocelli er vel de verste.

Leif the second

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.368
Torget vurderinger
2
Skammer meg ikke over noe i min samling , og kan spille alt med glede ved riktig anledning.(b.l.a Wedding Present ;D) Ha riktignok solgt og gitt bort mye gjennom åra, og hvis "Unmasked" med Kiss hadde stått i hylla idag ... huttetu.

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
1
Værste plata jeg har er uten tvil Limp Bizkit - Result may vary... Helt jævelig plate :D.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
"Bugges på boks" med Bugges firo. Vet ikke hvordan den plata har havnet her. Sikkert fin for folk som liker å danse.

Led Zeppelin II. Nå er jeg gørr lei Robert Plant`s gauling om "looooooveee"  :p

J

jekri

Gjest
Jeg holder konas forskjellige danseband saker vekk fra mitt. Jeg er redd for smitte. ;D
Den værste i mitt eie er "Love in a sleeper" med Silver Convention. :-[ Den er i karantene

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Led Zeppelin II. Nå er jeg gørr lei Jimmy Page`s gauling om "looooooveee"  :p
Robert Plant !!

Mit verste kjøp er vel Kim Wilde "kids in america", grøs og gru, vinylen er fortsatt mint condition :p

Tom-Erik

S

slowmotion

Gjest
Jeg har noen vinylplater i hylla som er arv etter besteforeldrene mine.
Der er det mange godbiter,
f.eks "Non stop party" med James Last!
Tysk dansemusikk fra '60-tallet!

;D

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Jeg kjøpte The Beatles "Abbey Road" i Beijing. Da jeg kom hjem var det en storbandlplate i coveret. Spor 1 var en versjon av Torsken, den torsken... Sykt.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Jeg mener, når man blir sittende og vri seg i lyttestolen fordi vokalisten synger falsk, er det noe galt. Grunnen til at jeg overhodet punget ut med surt erhvervede kroner på en CD med dem, var en eneste låt: "Hjernen er alene".  Men utover det? Neh.
Mvh
"Hjernen er alene" er jo tidenes norske dobbeltalbum! Skal man trekke frem noe dårlig fra De Lillos er jo "Neste sommer" definitivt et bomkjøp i forhold til kvaliteten på de tidligere utgivelsene.

CBA

P

Parelius

Gjest
Nå er ikke dette den værste LP-en, siden jeg greide å finne et mennneske som samler på slikt, men likevel... Coveret sier det meste.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Er det virkelig ingen andre enn meg som har F.R.David "words". Det er uten sammenligning tidenes værste album!
(skal ved første anledning kastes langt vekk selvfølgelig)
Den plata stinker.

ha_ha

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
0
Jeg har noen tyske hammond tanzplatten som ikke ligner grisen og ikke må forveksles med James Lasts "Hammond a go go" som er utmerket til sitt bruk.... ;)

- Harald

taterunge

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
0
Mine værste plater i samlingen er The Dark Side of the moon og The Wall av Pink Floyd. Vurderer sjeldent å bytte bort plater, men det gjør jeg virkelig med disse to her. Så bare stikk dere frem de av dere jeg ikke liker som jeg ønsker alt vondt, så jeg kan bli kvitt disse platene.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.452
Sted
Nøtterøy
Min verste cd er en "Maximum Hit Power" cd. Noe som viste seg å være en cd med bare uoriginale hits. Og ballet starter med en elendig utgave av "Mambo No5". Akkurat som om den ikke er fæl nok i originalversjon.
Grøss!!  :-[

Topp Bunn