Assy74
Overivrig entusiast
Bosch er en fantastisk poltiserie basert på bøker som er kåret til beste krim bokserie
Er dette en tv-versjon av Umberto Eco boka?Jeg så første episode av "Rosens navn" i kveld. Den holdt til forventningene så jeg skal nok få med meg de tre neste episodene også. Den kommer snart på en TV-kanal nær deg.
Vis vedlegget 532407
Ja. Serie i 4 episoder. Den hadde premiere på Rai1 i går og den er solgt til hele verden.Er dette en tv-versjon av Umberto Eco boka?Jeg så første episode av "Rosens navn" i kveld. Den holdt til forventningene så jeg skal nok få med meg de tre neste episodene også. Den kommer snart på en TV-kanal nær deg.
Vis vedlegget 532407
Kult, håper den kommer på blu-ray også sånn at sånne som meg kan få sett den etterhvert også. Filmen var jo ganske bra i sin tid.Ja. Serie i 4 episoder. Den hadde premiere på Rai1 i går og den er solgt til hele verden.Er dette en tv-versjon av Umberto Eco boka?Jeg så første episode av "Rosens navn" i kveld. Den holdt til forventningene så jeg skal nok få med meg de tre neste episodene også. Den kommer snart på en TV-kanal nær deg.
Vis vedlegget 532407
Ja, boken og filmen er veldig bra begge 2.Kult, håper den kommer på blu-ray også sånn at sånne som meg kan få sett den etterhvert også. Filmen var jo ganske bra i sin tid.Ja. Serie i 4 episoder. Den hadde premiere på Rai1 i går og den er solgt til hele verden.Er dette en tv-versjon av Umberto Eco boka?Jeg så første episode av "Rosens navn" i kveld. Den holdt til forventningene så jeg skal nok få med meg de tre neste episodene også. Den kommer snart på en TV-kanal nær deg.
Vis vedlegget 532407
Da må du ha god tid. Tunglest er bare fornavnet.^Boken har jeg dessverre ikke lest, men har et par andre bøker av ham i hylla jeg planlegger å pløye meg gjennom en eller annen gang.
Har hørt andre si det også, at Eco er tunglest. Da kommer det vel mest an på hvor interessant innholdet er for om man gidder å lese ferdig eller ikke. Jeg er litt ferdig med å pine meg gjennom ting som er både vanskelige og uinteressante samtidig, men tror ikke Eco er intetsigende eller uten substans. Me lyt sjå.Da må du ha god tid. Tunglest er bare fornavnet.^Boken har jeg dessverre ikke lest, men har et par andre bøker av ham i hylla jeg planlegger å pløye meg gjennom en eller annen gang.
Filmen var meget bra, men jeg er alltid skeptisk til "forbedringer" av klassikere. Det positive er det ikke er en amerikansk tolkning av filmen. Kan være verd å se
Rosens navn var vel den boken av han jeg leste "lettest" igjennom men hadde sett filmen et par ganger før. Verre med noe av det andre han har skrevet.Har hørt andre si det også, at Eco er tunglest. Da kommer det vel mest an på hvor interessant innholdet er for om man gidder å lese ferdig eller ikke. Jeg er litt ferdig med å pine meg gjennom ting som er både vanskelige og uinteressante samtidig, men tror ikke Eco er intetsigende eller uten substans. Me lyt sjå.Da må du ha god tid. Tunglest er bare fornavnet.^Boken har jeg dessverre ikke lest, men har et par andre bøker av ham i hylla jeg planlegger å pløye meg gjennom en eller annen gang.
Filmen var meget bra, men jeg er alltid skeptisk til "forbedringer" av klassikere. Det positive er det ikke er en amerikansk tolkning av filmen. Kan være verd å se
Jeg har sett de fire episodene av Vera som NRK har lagt ut til påske og jeg må si at jeg ikke er imponert. Men hvis tradisjonell britisk politikrim som det går 14 av på dusinet er din tekopp...... Jeg har også sett første episode av Mirakelet hos NRK og det er TV-serie i en helt annen liga. Jeg gleder meg til å se resten av den i kveld og i morgen. Absolutt anderledes plot og gode skuespillere, hva mer kan en forlange?Ahhh...påske. Det betyr Vera og Unforgotten. Brenda Blethyn og Nicola Walker i hver sin serie, kan det bli bedre?
Enig.Vil ikke si at det er en favoritt; men
ser et bort fra om det er slik finansmiljøet er - jeg aner ikke hvordan det er og ser heller ikke på serien som en dokumentar - så er er fremstillingen og dialogen eminent mht å gripe den menneskelige nedrighet. det er til å bli riktig glad av.
EXIT på nrk.
Denne serien synes jeg også var veldig god. Ble dratt inn i handlingen og endte opp med å se den ferdig på relativt kort tid. Lite sympatiske karakterer, noen av dem rett og sett motbydelige vil jeg påstå. Men jeg ble fascinert av deres verden og følte karakterene hadde dybde. Bak den tilsynelatende selvsikre og vellykkede fasaden fantes det en slags tomhet. En lengsel etter noe «ekte» muligens... Nei, rikdom er ikke alt her i livet...Vil ikke si at det er en favoritt; men
ser et bort fra om det er slik finansmiljøet er - jeg aner ikke hvordan det er og ser heller ikke på serien som en dokumentar - så er er fremstillingen og dialogen eminent mht å gripe den menneskelige nedrighet. det er til å bli riktig glad av.
EXIT på nrk.
What!? ZeroZeroZero i B ligaen..?Detter er min liste over favorittserier:
A-ligaen:
Homeland
Breaking Bad
The Handmaid´s Tale
The Americans
Orphan Black
B ligaen:
Dexter
Game of Thrones
Westworld
Stranger Things
Narcos
Mindhunter
Godless
ZeroZeroZero
Nå er det en stund siden sist og har ikke noen nye på planen enda. Virker som det er færre superserier. Men skal ta opp igjen tråden i Le Bureau (falt av pga mye prat og litt innviklet), Broen (hoppet av midt i sesong 2 tror jeg) og se de siste to sesongene av The Crown.
Hehe, ja A ligaen er legendarisk. Jeg synes ZZZ er helt fantastisk godt lagt teknisk, men historien er ikke heeelt legendarisk for meg. Jeg er selv fotograf og ZZZ er helt awesome fotografisk og tidshoppene fra to sider av samme scene er det beste jeg har sett ever. Kan ikke komme på en serie jeg har sett bedre foto på.What!? ZeroZeroZero i B ligaen..?