Dine favoritt Tv-Serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Bosch er en fantastisk poltiserie basert på bøker som er kåret til beste krim bokserie:)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.672
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Så nylig siste Homeland som er meget bra. Sesong 2 av Westworld ligger klar , mens jeg ser ferdig Gotham sesong 4 . Kanskje den beste serien jeg har sett fra DC Comics - og andre tegneserie univers. Meget bra rolleprestasjoner , og fantastisk foto, scenografi osv. som setter den rette stemningen. Mildt sagt en del selsomme karakterer.

    Her er Professor Pyg :


    Gotham-409a_SCN3_JN0230_f_hires1.jpg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    De som har glede av mer obskure serier om det okkulte vil like denne. Litt Twin Peaks i de dype svenske skogene.

    Aengelby.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.911
    Torget vurderinger
    12
    Broadchurch
    Y gwyll (Hinterland)
    Oferd
    Shetland
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så første episode av "Rosens navn" i kveld. Den holdt til forventningene så jeg skal nok få med meg de tre neste episodene også. Den kommer snart på en TV-kanal nær deg.

    640px-Il-nome-della-rosa-rai-1.jpg
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Vel, ikke akkurat favoritt serie men mer guilty pleasure, Supernatural.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg så første episode av "Rosens navn" i kveld. Den holdt til forventningene så jeg skal nok få med meg de tre neste episodene også. Den kommer snart på en TV-kanal nær deg.

    Vis vedlegget 532407
    Er dette en tv-versjon av Umberto Eco boka?
    Ja. Serie i 4 episoder. Den hadde premiere på Rai1 i går og den er solgt til hele verden.
    Kult, håper den kommer på blu-ray også sånn at sånne som meg kan få sett den etterhvert også. Filmen var jo ganske bra i sin tid.
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    Jeg så første episode av "Rosens navn" i kveld. Den holdt til forventningene så jeg skal nok få med meg de tre neste episodene også. Den kommer snart på en TV-kanal nær deg.

    Vis vedlegget 532407
    Er dette en tv-versjon av Umberto Eco boka?
    Ja. Serie i 4 episoder. Den hadde premiere på Rai1 i går og den er solgt til hele verden.
    Kult, håper den kommer på blu-ray også sånn at sånne som meg kan få sett den etterhvert også. Filmen var jo ganske bra i sin tid.
    Ja, boken og filmen er veldig bra begge 2.

    Nå har jeg akkurat startet på 4 blocks mens jeg venter på nye sesonger av Gomorrah og Bosch.

    4 Blocks – endelig på norsk strømmetjeneste! | OP-5
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Boken har jeg dessverre ikke lest, men har et par andre bøker av ham i hylla jeg planlegger å pløye meg gjennom en eller annen gang. :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.411
    ^Boken har jeg dessverre ikke lest, men har et par andre bøker av ham i hylla jeg planlegger å pløye meg gjennom en eller annen gang. :)
    Da må du ha god tid. Tunglest er bare fornavnet.
    Filmen var meget bra, men jeg er alltid skeptisk til "forbedringer" av klassikere. Det positive er det ikke er en amerikansk tolkning av filmen. Kan være verd å se
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Boken har jeg dessverre ikke lest, men har et par andre bøker av ham i hylla jeg planlegger å pløye meg gjennom en eller annen gang. :)
    Da må du ha god tid. Tunglest er bare fornavnet.
    Filmen var meget bra, men jeg er alltid skeptisk til "forbedringer" av klassikere. Det positive er det ikke er en amerikansk tolkning av filmen. Kan være verd å se
    Har hørt andre si det også, at Eco er tunglest. Da kommer det vel mest an på hvor interessant innholdet er for om man gidder å lese ferdig eller ikke. Jeg er litt ferdig med å pine meg gjennom ting som er både vanskelige og uinteressante samtidig, men tror ikke Eco er intetsigende eller uten substans. Me lyt sjå.
     

    sveineb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    36
    Sted
    Hadeland
    ^Boken har jeg dessverre ikke lest, men har et par andre bøker av ham i hylla jeg planlegger å pløye meg gjennom en eller annen gang. :)
    Da må du ha god tid. Tunglest er bare fornavnet.
    Filmen var meget bra, men jeg er alltid skeptisk til "forbedringer" av klassikere. Det positive er det ikke er en amerikansk tolkning av filmen. Kan være verd å se
    Har hørt andre si det også, at Eco er tunglest. Da kommer det vel mest an på hvor interessant innholdet er for om man gidder å lese ferdig eller ikke. Jeg er litt ferdig med å pine meg gjennom ting som er både vanskelige og uinteressante samtidig, men tror ikke Eco er intetsigende eller uten substans. Me lyt sjå.
    Rosens navn var vel den boken av han jeg leste "lettest" igjennom men hadde sett filmen et par ganger før. Verre med noe av det andre han har skrevet. :)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Ahhh...påske. Det betyr Vera og Unforgotten. Brenda Blethyn og Nicola Walker i hver sin serie, kan det bli bedre?
    Jeg har sett de fire episodene av Vera som NRK har lagt ut til påske og jeg må si at jeg ikke er imponert. Men hvis tradisjonell britisk politikrim som det går 14 av på dusinet er din tekopp...... Jeg har også sett første episode av Mirakelet hos NRK og det er TV-serie i en helt annen liga. Jeg gleder meg til å se resten av den i kveld og i morgen. Absolutt anderledes plot og gode skuespillere, hva mer kan en forlange?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    «Ex on the beach» og «Åndenes makt» er jo knallbra TV.....
    Orker ikke engelsk krim det er så mange navn å holde rede på og aldri noen pene folk heller alså..
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.336
    Antall liker
    10.923
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hadde gledet meg til Luther s5, men den kan ikke anbefales desverre.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Vil ikke si at det er en favoritt; men

    ser et bort fra om det er slik finansmiljøet er - jeg aner ikke hvordan det er og ser heller ikke på serien som en dokumentar - så er er fremstillingen og dialogen eminent mht å gripe den menneskelige nedrighet. det er til å bli riktig glad av.

    EXIT på nrk.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.319
    Antall liker
    2.557
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Vil ikke si at det er en favoritt; men

    ser et bort fra om det er slik finansmiljøet er - jeg aner ikke hvordan det er og ser heller ikke på serien som en dokumentar - så er er fremstillingen og dialogen eminent mht å gripe den menneskelige nedrighet. det er til å bli riktig glad av.

    EXIT på nrk.
    Enig.
     

    Håkonlj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    102
    Sted
    Toten
    Kan stille meg bak den kommentaren. Pløyde gjennom hele greia ila ei nattevakt, ikke kjedelig et sek.
     

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Vil ikke si at det er en favoritt; men

    ser et bort fra om det er slik finansmiljøet er - jeg aner ikke hvordan det er og ser heller ikke på serien som en dokumentar - så er er fremstillingen og dialogen eminent mht å gripe den menneskelige nedrighet. det er til å bli riktig glad av.

    EXIT på nrk.
    Denne serien synes jeg også var veldig god. Ble dratt inn i handlingen og endte opp med å se den ferdig på relativt kort tid. Lite sympatiske karakterer, noen av dem rett og sett motbydelige vil jeg påstå. Men jeg ble fascinert av deres verden og følte karakterene hadde dybde. Bak den tilsynelatende selvsikre og vellykkede fasaden fantes det en slags tomhet. En lengsel etter noe «ekte» muligens... Nei, rikdom er ikke alt her i livet...

    En annen norsk serie jeg nettopp så som jeg synes var god er Heksejakt på TV 2 Sumo. Følte noen av karakterene hadde visse personlighetstrekk som kunne minne om mennene i Exit.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Her har det gått i Hamilton og Heksejakt siste tiden, men for de som ikke har fått det med seg og er glad i bandidos og bandidas:
    Narcos Mexico sesong 2 ligger nå på NETFLIX :) Kiki Camarena skal hevnes..
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Forutenom Sopranos så seiler Peaky Blinders opp som meget bra serie!...

    mvh
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    1302337.jpg


    Jeg er litt over halveis i denne sesongen og dette er glitrende serieunderholdning. Paolo Sorrentino skuffer ikke. Jeg synes denne er hakket bedre enn The Young Pope, men den var også verdt å se. Anbefales for alle som vil ha noe litt anderledes.

    Nå har jeg bare siste episode igjen og dette har bare blitt bedre etterhvert.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Må si at jeg synes The Expanse er virkelig bra. Har begynt å se serie 3 nå og det blir bare bedre. Bra spaceopera som foregår i solsystemet....
    Var litt skeptisk mens jeg så første episode; var dette atter en typisk moderne serie med mye stil og lite substans? Neida, tok seg kraftig opp og bare øker på utover...

    41IFwWfANoL._AC_SY445_.jpg
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    ok serie ,pirrer nysgjerrigheten ,hun er litt rar med tragisk bakgrunn, kommer til å følge med
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Når ein blir litt meir enn arg på det som er laget dei siste tiår,da er en?

    Dette er hva som fremdeles er mer enn ok.



    Og når ein ikke hadde fjernsyn,for det var dyrt.
    Fjernsynet kom ikke i hus før Apollo 11 og månelandingen

     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Detter er min liste over favorittserier:

    A-ligaen:

    Homeland
    Breaking Bad
    The Handmaid´s Tale
    The Americans
    Orphan Black

    B ligaen:

    Dexter
    Game of Thrones
    Westworld
    Stranger Things
    Narcos
    Mindhunter
    Godless
    ZeroZeroZero

    Nå er det en stund siden sist og har ikke noen nye på planen enda. Virker som det er færre superserier. Men skal ta opp igjen tråden i Le Bureau (falt av pga mye prat og litt innviklet), Broen (hoppet av midt i sesong 2 tror jeg) og se de siste to sesongene av The Crown.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Begynt å se "Condor", blitt hekta, og gleder meg til å hive meg nedpå etter ungene har lagt seg. :)

    Breaking Bad, Homeland, Mindhunter, Narcos og Dexter er jeg enig i. Bra serier alle sammen.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Detter er min liste over favorittserier:

    A-ligaen:

    Homeland
    Breaking Bad
    The Handmaid´s Tale
    The Americans
    Orphan Black

    B ligaen:

    Dexter
    Game of Thrones
    Westworld
    Stranger Things
    Narcos
    Mindhunter
    Godless
    ZeroZeroZero

    Nå er det en stund siden sist og har ikke noen nye på planen enda. Virker som det er færre superserier. Men skal ta opp igjen tråden i Le Bureau (falt av pga mye prat og litt innviklet), Broen (hoppet av midt i sesong 2 tror jeg) og se de siste to sesongene av The Crown.
    What!? ZeroZeroZero i B ligaen..?
    Enig med Le Bureau, første sesongen var litt tung, bedre i sesong to, men deretter var det full binge. Ikke gi opp. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har sett de fire første episodene av den svenske White Wall, med vår egen Aksel Henie i en av hovedrollene. For tidlig å si hvor godt jeg liker den før jeg har sett resten, men hittil er den godt laget og ganske spennende. Man blir sittende og gjette på hva som er greia, men det trekker de trolig ut litt til.

     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    What!? ZeroZeroZero i B ligaen..?
    Hehe, ja A ligaen er legendarisk. Jeg synes ZZZ er helt fantastisk godt lagt teknisk, men historien er ikke heeelt legendarisk for meg. Jeg er selv fotograf og ZZZ er helt awesome fotografisk og tidshoppene fra to sider av samme scene er det beste jeg har sett ever. Kan ikke komme på en serie jeg har sett bedre foto på.

    The Americans som ikke er noe tess teknisk sett og som heller ikke skal være det da den er lagt for å treffe 80 - tallet mener jeg er en undervurdert serie. Den er imo bare helt fantastisk! En must see og det er folka, spenningen og historien som gjør denne serien så unik.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn