Dine favoritt Tv-Serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Har vært litt låst til sofaen en god stund og ble litt hekta på serien Supernatural, tre sesonger på en liten måned og da var det venting på neste episode på warner tv samt å finne neste sesong på dvd som tok tiden :)
    knall serie der :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    revolution er bra synes jeg

T

Torget

Gjest
    Har "gjennoppdaget" Californication, med sesong en og to.
    Delvis også 30 Rock.

Rett stemning er viktig for endel serier, imo.

C

Cappuccino

Gjest
    av nyere jeg har sett:

continuum
    falling skies
    game of thrones
    justified
    suits (og venter veldig på sesong 2!)

V

vredensgnag

Gjest
    DR avrundet Forbrydelsen III i kveld, og jeg har hengt med serien i tre sesonger. Først tok den for seg manipulasjon i bystyret i Køben, deretter korrupsjon i politi og forsvar, og nå det uhellige samarbeidet mellom Danmarks regjering(er) og landets dominerende næringslivsselskap, en vinkling som nok ble enklere fordi Mærsk McKinney-Møller nå er død.

Danmark sliter med hvordan Venstre har brukt fortrolige skatteopplysninger for å forsøke å sverte Helle Thorning-Schmidt, noe som synes å seile opp som en konstitusjonell krise der - og Forbrydelsen fanger klimaet i landet på utrolig vis. En fryd å følge.

(Og - serien er ikke tilgjengelig på NRK Nett-TV, man må se den der når den går direkte, men man kan se episodene på dr.dk, go figure).

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter Netflix sitt inntog har jeg funnet mye glede i britiske produksjoner, akkurat nå er det Dr Who som ruller og går jevnt og trutt.

TARDIS2.jpg

OskarIII

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2012
    Antall liker
    75
    Sted
    Nyköping
    Family Guy, Futurama och The Simpsons. Även Animeserien Fairy Tail.
    Hoppas på en Säsong 8 av Futurama.
    South Park är också skoj, i smä doser...

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.848
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Første sesong av Homeland har gått i romjula, en DVD gave. En slags versjon av 24 med virkelige skuespillere, helter som ikke bare er helter og skurker som ikke bare er skurker, og hvor ikke alle problemer kan løsese med tortur eller sprengstoff. Virkelig skikkelig bra.

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg plukket nylig opp de fire første sesongene av Futurama på Platekompaniet for 100,- pr. stk. I går sendte jeg bestilling på sesong 5 og 6 pluss tre Futuramafilmer. Det var med andre ord morsomt denne gangen også. South Park liker jeg også veldig godt. På sitt beste leverer de besk og treffende samfunnskritikk innpakket i hysteriske absurditeter.

Men der stopper også min interesse for animerte serier, tror jeg. Family guy, American dad, Cleveland show og så videre synes jeg er direkte dårlige.

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Begynte på Fringe rett før jul og er på sesong 3 nå. Hadde aldri trudd at JJ Abrams var i stand til å lage ein serie som tar seg opp etter første sesong.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    NRK2 sender verdens beste TV-serie i reprise. I dag gikk episode 2 av sesong 1 av Heartbeat :cool:

Novus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Antall liker
    188
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg til Suits Sesong 3 kommer om en 14 dagers tid. Ellers gleder jeg meg stadig over nye Dexter episoder. Californication er også god stemning, samt at jeg gleder meg til mer Lilyhammer av norske serier. Må også få startet med å se Sopranos, som jeg forlengst har blitt anbefalt for gangster/mafia-interesserte!

tigerw97

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    451
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Familien Macahan (How the west was won)
    Babylon 5
    Forviklingar (Soap)
    Friends
    Hotell i særklasse (fawlty towers)
    The Big bang theory
    How i met your mother
    Battlestar Galactica (Den nye serien)
    Cheers

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.848
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men hvorfor i alle dager sendte de den beskårete (med 9 minutter) versjonen av Endeavour? En rekke tråder med ministeren og den korrupte politimannen ble hengende i luften. I den komplette versjonen får ministeren sin avskjed (med en klar referanse til Profumoskandalen); ditto for politimannen. Et stygt skår i en ellers utmerket episode som går markert utenpå senere episoder av Lewis. Utilgivelig slurv av NRK.

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Må også få startet med å se Sopranos, som jeg forlengst har blitt anbefalt for gangster/mafia-interesserte!
    Der har du mykje bra TV. Får frysninger av å tenke på 6 urørte sesonger Sopranos.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Siden dette tross alt er et musikkforum, så vil eg slå et slag for serien Treme (kansje nevnt før?)

Uansett, den tar for seg livet i New Orelans etter Katrina, og foruten en glimrende rolletolkning av John Goodman, inneholder den usaklig mye god musikk (gitt at du er gald i musikken fra byen), og flere store musikere (bl.a. Allen Toussaint, Dr.John, Steve og Justin Townes Earle) spiller seg selv. I tillegg er det flere skuespillere fra fantastiske Wire, med prominente roller i Treme, deriblant "Bunk" fra Wire.

Serien har kanskje ikkje allverdens med drive, men den er svært severdig, og har en slags feelgood vibe over seg.

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    Mer britisk. Har just bestilt:

The Darling Buds of May - Complete Collection [DVD] £10.00

wikipedia: The Darling Buds of May - Wikipedia, the free encyclopedia

her hjemme kjent som "Livet med Larkins"
    Larkin.jpg

Husker denne som en morsom og vittig, frodig og sensuell, jordnær og folkekjær serie som plantet et smil i fjeset mitt hver gang jeg så den. Gleder meg nå til gjensyn med! (At Catherine Zeta Jones ikke var (er) vond å se på skader heller ikke.)

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Trondheim
    Game of Thrones er bra saker. En godteripose av vold, intriger, brautende adferd, veldreide damer, ambisjon, sverd, og den meste interessante dvergen jeg har sett på film.

N

nb

Gjest
    Har startet på den danske serien "Borgen". Har sett to episodier av 1. sesong og det virker i alle fall lovende så langt. De er flinkere på å lage TV-drame i Danmarks Radio enn hva de er i NRK, det er i alle fall sikkert.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Har startet på den danske serien "Borgen". Har sett to episodier av 1. sesong og det virker i alle fall lovende så langt. De er flinkere på å lage TV-drame i Danmarks Radio enn hva de er i NRK, det er i alle fall sikkert.
    Vi startet med Borgen i helgen her og. Sett 4 episoder nå. Ganske bra.

Ellers så er Treme sesong 2, og Louie det beste jeg har sett etter de virkelige gode HBO-seriene (Sopranos, Wire, Six Feet Under, Deadwood, Big Love)

Louie er fantastisk TV, særlig sesong 2 og i den seneste sesongen (3 eller 4?) med David Lynch går de helt nye veier. Anbefales.

Kolschtat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Nesten en klisjé, men:

1. The Wire
    2. Deadwood
    3. Sopranos
    4. Louie
    5. Futurama

Mye annet bra også, falt veldig for Archer som jeg nylig begynte på.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Følger "Halvbroren" men ble rimelig skuffet da jeg raskt skjønte at de har filmet på et JukseRøst.
    Røst (øyene) er helt flate med lang avstand til høye fjell, her så en høye fjell veldig nært, Værøy er nærmeste høye fjell og dit er det et stykke.
    Snodig å se at lokalbåten Børøysund, som tilfeldigvis oppholder seg i hovedstaden, starter seilasen til Røst med Rådhuset i Oslo som bakgrunn.
    For meg så blir dette noe ødeleggende og verre må det være for de som bor der ute eller andre med sterk tilkytning/kjennskap til Røst.
    Men vi er trolig i et sterkt mindretall:p

Mvh.KW

Mulelid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Følger "Halvbroren" men ble rimelig skuffet da jeg raskt skjønte at de har filmet på et JukseRøst.
    Røst (øyene) er helt flate med lang avstand til høye fjell, her så en høye fjell veldig nært, Værøy er nærmeste høye fjell og dit er det et stykke.
    Snodig å se at lokalbåten Børøysund, som tilfeldigvis oppholder seg i hovedstaden, starter seilasen til Røst med Rådhuset i Oslo som bakgrunn.
    For meg så blir dette noe ødeleggende og verre må det være for de som bor der ute eller andre med sterk tilkytning/kjennskap til Røst.
    Men vi er trolig i et sterkt mindretall:p

Mvh.KW
    Støttet! Selv den gang lastet man ikke biler om bord i lokalbåten i Oslo og satte dem på land der det ikke var veier. Men i Finnabotn, der det ikke er vei, står det faktisk en tidlig 50-talls Renault i et naust...... Bilen er etterhvert verdt mer enn huset den står i, men ikke si det til de som nå skal selge hele eiendommen. :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Min bedre halvdel har påtvunget meg å se "Life Unexpected", av alle disse dame seriene så må dette være noe av det eneste som faktisk har nok substans til å være regnet som underholdning.

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Har sett s1-3 (på Netflix) av Californication i det siste og må innrømme at jeg liker den. Noen serier blir så hauset opp og gnålt om at jeg ikke får lyst til å se dem, så prøver jeg da lenge etter...
    Prøvde meg også på 24 for litt siden, så s1 og synes det var grei tidtrøyte men så var det nok.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Nesten en klisjé, men:

1. The Wire
    2. Deadwood
    3. Sopranos
    4. Louie
    5. Futurama

Mye annet bra også, falt veldig for Archer som jeg nylig begynte på.
    De første tre der skal man jaggu argumentere godt for å få ut av topp tre lista over beste serier.

1. The Wire
    2. Deadwood
    3. Sopranos
    4. Battlestar Galactica
    5. Babylon 5
    6. House

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Akkurat ferdig med 5 sesonger av Breaking Bad. Helt på høyde med Sopranos. My name is Heissenberg!!!!!!
    Nå gyver jeg løs på The Wire. Håper den er like bra.

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Der har du mange timer med førsteklasses underholdning foran deg :)

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.558
    Torget vurderinger
    3
    Mer britisk. Har just bestilt:

The Darling Buds of May - Complete Collection [DVD] £10.00

wikipedia: The Darling Buds of May - Wikipedia, the free encyclopedia

her hjemme kjent som "Livet med Larkins"
    Vis vedlegget 174774

Husker denne som en morsom og vittig, frodig og sensuell, jordnær og folkekjær serie som plantet et smil i fjeset mitt hver gang jeg så den. Gleder meg nå til gjensyn med! (At Catherine Zeta Jones ikke var (er) vond å se på skader heller ikke.)

Gjensyn , noen som har sett denne nylig?

imagesCAT2BRKW.jpg

sirop

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    De beste jeg har sett, klarer ikke gi noe rekkefølge da de er alle like gode:

Breaking bad
    Deadwood
    The Wire
    Sopranos
    Mad Men
    Boss
    Six feet under, denne har noen av de sterkeste scenene jeg har sett på TV noensinne.

Ikke på toppen men fortsatt veldig bra:

Downton Abbey
    Luther
    Game of thrones
    Game of cards (Kevin Spacey er fantastisk her)
    The killing

Ellers er jeg evig Star Trek fan, men dette blir liksom mer enn en vanlig tv-serie for meg.

N

nb

Gjest
    Har sett to episoder av revenge. Foreløpig dom er midt på treet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn