|
Det er selve bevegelsen i hele panelet. Det er bare og røre litt ved panelet og se om det er stødig.Martin Logan. Statement hadde tung sokkel produsert av Polycrystall. Det er jo også det samme med smale og høye kabinetter også mvh.guithel skrev:Hvordan / hva er motvekt?
Tung sokkel - for å få stivet det av må du enten ha stag (SannaX løste dette på en fin måte) eller med trekantvinkler.hel skrev:Er det bare en bånnplate eller også stag/støtter oppetter baffelen i bakkant?
Man må ogå ha en solid forankring med støttestag eller lignende. Jeg selv tenkte ikke på dette tidligere. Men merket liksom at høyttaleren ''forsvinner'', som enkelte begrunner det. mvh Guithel skrev:Er det bare en bånnplate eller også stag/støtter oppetter baffelen i bakkant?
tanken var å fylle den nederste delen av tårnene med noe tungt, f.eks formkuttede steinheller med demping mellom lagene, men er fortsatt litt i tenkeboksen anngående sokkelen.Guit skrev:Jeg anbefaler og ha mye motvekt i sokkel. Det strammer opp bassen noe. Man vil få noe bevegelse eller kanskje ''rekyl''
Her er et bilde av hvordan jeg gjorde det. Kostet litt for alle tre stagene.jan#jan skrev:Tung sokkel - for å få stivet det av må du enten ha stag (SannaX løste dette på en fin måte) eller med trekantvinkler.
/JR
det spiller bra; lydbildet er blitt stort og dynamisk, og bassen har mye mer punch enn før, men det gjenstår nok endel flikking på delefilteret før det spiller optimalt.Isbjorn skrev:Grattis. Ser flott ut![]()
Hvordan ble lyden?
Mvh
Bjørn
etter testing med eminence driverene synes jeg bassen låt bedre når den var hevet litt over gulvet, som er grunnen til at jeg laget baffelen slik den er, men det er jo en smal sak å snu den opp ned, så må jo prøvesIsbjorn skrev:En ting du kan prøve (nå før du fyller vekt i bunn) er å snu de opp/ned. Med elementene nærmere gulvet skal du få mere output ved samme nivå inn.
Bj
takkerDtomaso skrev:Dette blei meget flott
Sku likt å prøvd ut noe ala det samme selv om seasene ikkje akkurat mangler bass
Men 8" får ikkje den puffen i brystkassen ;P
Men rekner med hadde eg prøvd ut så mye areal med bass, så er vel avhengigheten til stedet med det samme?![]()
prøver litt frem og tilbake, men akkurat nå har jeg en 6db low shelf på 60hz med en Q på 1,5, hvilket vil si at kurven begynner å stige rundt 100hz og når +6db ved 35hzhel skrev:Hvordan EQ har du?
ungkar, så det gjelder å gjennomføre mest mulig grandiose prosjekter mens jeg enda kan ;Dhel skrev:Moro. Men er du ungkar eller har kona di vært på kurs hos LMC?
(internspøk, LMC tilbød seg å ta kona mi i skole etter en Altec affære jeg hadde i vinter ;D)
Enda en ting Hortenmafiaen hadde begynt å gråte av 8)bjarnetv skrev:dette endte forresten opp med å bli et ekstremt billig prosjekt i forhold til hva jeg hadde fryktet.
basstårnene kostet meg rundt 4000, pluss 4000 for minidsp og forsterker.
ikke så gale det![]()
Det må jo sies at stua di såg ganske WAF utbjarnetv skrev:ungkar, så det gjelder å gjennomføre mest mulig grandiose prosjekter mens jeg enda kan ;Dhel skrev:Moro. Men er du ungkar eller har kona di vært på kurs hos LMC?
(internspøk, LMC tilbød seg å ta kona mi i skole etter en Altec affære jeg hadde i vinter ;D)
Haha, ja burde jo være effektivt ;Dhel skrev:Bare man spiller høyt nok mener du? 8)
høy lyd og skylapper er løsningen på alt ;Dhel skrev:Bare man spiller høyt nok mener du? 8)
tror nok b200 kan passe fint på et kontor.Dtomaso skrev:Fant ein link fra gammel tråd på hifisentralen
http://www.blackdahlia.com/html/tip_55.html
meget interessant spør du meg![]()