MrSpock
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 06.03.2007
- Antall liker
- 5.999
Walk of Life har man jo hørt maltraktert, mer enn en gang, av diverse ungarske danseband på danskebåten
Ser at Vikingarna har med en svensk versjon - Livets gång - på Kramgoa Låtar 14 - lytting på eget ansvar
En avsporing.Man må få lov til å like det man liker. Og smaken endrer seg jo gjerne med årene også. Synes det er veldig artig med Tidal og andre strømmetjenester som gir tilgang til et så enormt stort musikkunivers. Også er det artig å se hva andre spiller her inne også. Har plukket opp mye her som har vært ukjent for meg.
DS har liksom en spesiell plass hos meg siden jeg var så fan av dem som tenåring. Spiller gitar også, og Knopfler var det store forbildet i mange år. Interessen for DS har dabbet kraftig av med årene, men inni mellom må jeg ha en visitt innom. Vet at veldig mange synes DS er ganske trauste greier, og jeg må vel si meg litt enig Knopfler sjøl er blitt en ganske frustrerende fyr å følge. Potensialet er der, men så blir det så mye av det samme, plate eller plate. Setter heller på noe Los Lobos eller artister fra Brasil eller Karibia. Og nå ser jeg Ry Cooder er i gang med å spille inn ny plate sammen med Taj Mahal. Det blir nok kult. Sist de ga ut noe sammen, var på 60-tallet. Tror jeg kjenner litt snev av gutteaktig glede!
Har du noe mere info om dette?? Fik akkurat bestilt genopptrykk på 2LP av den gamle "Rising Sons"Og nå ser jeg Ry Cooder er i gang med å spille inn ny plate sammen med Taj Mahal. Det blir nok kult.
Da blir alle favoritt album?Selv har jeg byttet ut enkelt-LP´erne med denne
Vis vedlegget 734298
Er vel ikke nøtvendigt at ha noen favoritt da??
Alle bli´r spilt her med mellemrum
Taj og Ry!!!En avsporing.
Aldrig!Taj og Ry!!!
Kan æller bli gæli
Nettopp, der har dere det - jeg hadde ganske så rett likevel.Ser at Vikingarna har med en svensk versjon - Livets gång - på Kramgoa Låtar 14 - lytting på eget ansvar
Nope, det er den horrible Twisting by the PoolSultans of Swing må da i så tilfelle være den ultimate danseband låten.
Jeg så det i dag på den offisielle Instagram-kontoen til Cooder:Har du noe mere info om dette?? Fik akkurat bestilt genopptrykk på 2LP av den gamle "Rising Sons"
Du slapp jo ikke unna den og Money For Nothing på 80-tallet. Spilt i hjel i på radio og TV. Det er vel derfor mange har en ganske laber innstilling til Dire Straits også.Søkte på Youtube etter Dire Straits og sorterte etter antall visninger, da kom denne på topp med 201 mill ganger
Det har du nok rett i - derfor spilles ikke Brothers in Arms så mye her - ble ihjelspilt den gangen.Du slapp jo ikke unna den og Money For Nothing på 80-tallet. Spilt i hjel i på radio og TV. Det er vel derfor mange har en ganske laber innstilling til Dire Straits også.
Ja, det ble liksom bakgrunnsmusikk på Momarken, Domus-kafeen, diverse heiser osv. Går liksom ikke til topps på hipp-o-meteret, da.Det har du nok rett i - derfor spilles ikke Brothers in Arms så mye her - ble ihjelspilt den gangen.
Ligner på min opplevelse av Dire Strait. 1985? I bilen fra Umeå hvor jeg bodde hørte jeg på kassettspiller Sultans of Swing. Endelig framme satt faderen med et salig glis og koste seg med cd spiller og Brothers om Arms i øret.Mimre, første gang jeg våget meg inn på OHC, fordi de hadde fått sin første CD-spiller(!!!) og godstolen var ledig. Der kom "Private Investigations". Det var nesten så jeg brukte opp studielånet der og da, men klarte å vente.
"Love over gold" er fortsatt favoritt.
Dårligste låta i hele katalogen.Søkte på Youtube etter Dire Straits og sorterte etter antall visninger, da kom denne på topp med 201 mill ganger
Det er mange på lista, men Wall of Life fortjener en plass på lista over , som jeg kaller det for. Et gjesp!Dårligste låta i hele katalogen.
Alle kan jo ikke like alt. Jeg dør av kjedsomhet av U2, Imagine Dragons, Coldplay osv osv i motsetning til hundrevis av millioner andre. Jeg synes også Pink Floyd er ganske kjedelig, ikke er jeg spesielt fan av Beatles heller - selv om halve jordkloden mener jeg tar feil. Så det må vel være greit.De var godt i siget når jeg var ung også, men det hjelper så lite. Synes så mye låter likt - og det er lite fengende. Nå har jeg hørt fire låter på dette albumet, rockefoten har ikke beveget seg noe mer enn det den gjør ved lytting av "kramgoa låtar"