De skikelig GODE DD-spillerne er klassikere, stort sett heller ikke noe problem med deler/service, det finnes spesialfirma som gjør dette og kan disse inn/ut.
De gromme modellene kostet DRULLIONER å utvikle, og det var store japanske konsern a la Victor (JVC), SONY, Technics etc. som hadde forskingsavdelinger og de nødvendige midler til dette. Slikt fantes ikke på "kullgruvemuseet" De Britiske Øer.
De klassiske DD-verkene låter formidabelt i godt konstruerte plint bygget med det vi i dag kan/vet om gode materialer og akustiske egenskaper, det er en driv og soliditet over lyden som er helt rå. Kommer særlig godt frem på gode hornsystemer.
En av grunnene (den viktigste, sansynligvis) til at vi ikke ser flere DD-verk i dag er selvsagt prisen for å utvikle, markedet er liksom ikke størst akkurat, samt det faktum at det er så enkelt med metallsløydporno kombinert med en eller annen motor; alle kan tegne og få CNC-frest de villeste boretårn, men DD-spillere, se det ja - det er ikke brått gratis å konstruere og selge for dustesummer. Ikke ser de like imponerende ut som "ze Bling" heller.
De gromme modellene kostet DRULLIONER å utvikle, og det var store japanske konsern a la Victor (JVC), SONY, Technics etc. som hadde forskingsavdelinger og de nødvendige midler til dette. Slikt fantes ikke på "kullgruvemuseet" De Britiske Øer.
De klassiske DD-verkene låter formidabelt i godt konstruerte plint bygget med det vi i dag kan/vet om gode materialer og akustiske egenskaper, det er en driv og soliditet over lyden som er helt rå. Kommer særlig godt frem på gode hornsystemer.
En av grunnene (den viktigste, sansynligvis) til at vi ikke ser flere DD-verk i dag er selvsagt prisen for å utvikle, markedet er liksom ikke størst akkurat, samt det faktum at det er så enkelt med metallsløydporno kombinert med en eller annen motor; alle kan tegne og få CNC-frest de villeste boretårn, men DD-spillere, se det ja - det er ikke brått gratis å konstruere og selge for dustesummer. Ikke ser de like imponerende ut som "ze Bling" heller.