El-retur
Hi-Fi freak
Ser jo flott ut,kjekt å ha noe å dille med....
Vet ikke helt hva jeg skal bygge men finner vel på noe etterhvert..
Hvilken forsterker står på høyre siden?
Ser jo flott ut,kjekt å ha noe å dille med....
Ja ble en del bedre og det med kjipe vintage kondiser.,burde prøve det du ogBra den faller i smak
tror ikke 24v gir noe spesielt mer effekt, kanskje litt..
Men den låter nok muligens enda bedre.
På fest er ikke en megawatt nok en gang
Bra kondis gjorde den bedre! Det er noe jeg må prøve selv også!
Effektrinnet er Firstwatt F5Ser jo flott ut,kjekt å ha noe å dille med....El retur, Siste test
Så flott ut,fornøyd?Effektrinnet er Firstwatt F5Ser jo flott ut,kjekt å ha noe å dille med....El retur, Siste test
Synes også f5 blir en del bedre med høyere bias,er jo ganske store de ribbene,hva ligger temp på?Bias er nå satt til 0.6v 1,3A . Har prøvd meg frem med 0.7v ca 1,5 amp. Det ga mer dynamik, bedre bass og et større lydbildet. Satt den tilbake til 0,6v da jeg syns det utviklet litt mye varme på kjøleribbene som måler 38Lx16Hx3B cm.
Rundt 55 grader. Så det er sikkert ikke noe problem å kjøre bias litt høyere. Holder på med en til nå som jeg bruker bruker audionote tantalium på R9,R13,R14 ellers så blir det Dale og Mills resistorer. Får se om det utgjør noe forskjell.
Ser de har mye fint på hificollective,tror jeg må prøve etterhvert å handle derfra.Ja, jeg har lagt igjen mye kroner på hificollective på ekslusive komponenter. Uansett så føles det bedre med litt kremkomponenter. Siste pre jeg byggde brukte jeg Beyschlag resitorer. Dem røde carbonfilm resistorene er verdt hver eneste krone. Ga et kjempeløft i forhold til TKD..
Det kommer så an på resten af anlægget vil jeg pointere.Ja, jeg har lagt igjen mye kroner på hificollective på ekslusive komponenter. Uansett så føles det bedre med litt kremkomponenter. Siste pre jeg byggde brukte jeg Beyschlag resitorer. Dem røde carbonfilm resistorene er verdt hver eneste krone. Ga et kjempeløft i forhold til TKD..
Kan jo gjøre det,har ikke studert filtrene enda,men går jo eventuelt bare fjerne det orginale og lage nytt til bassen,er jo ikke helt inne på bergne delefilter og slikt da,men kommer ingen vei uten å prøve.Klf30 deler på 850hz og 7000. Kan jo prøve å halvere verdien på spolen og kondensatoren i bassfilteret og teste eminence elementet med det passive filteret. Blir jo litt som å skyte i blinde, men det er jo et utgangspunkt.
har jo en mini dsp som er noen år gammel men føler den legger et slør i øvre mellomtone og diskant,men mini dsp hd er sikkert mye bedre.Jeg vil sterkt anbefale å gå aktivt!
Diger amp på bass med masse watt.
Smooth klasse A på horna.
Har vurdert den måten også,er jo litt dumt å miste effekt i delefiltret,hornene er delt på 850hz og 7000hz orginalt.Skal du til med 15" må du nesten ha litt muskler.
Det du kan gjøre er å kjøre DSP kun på bass, så deler du mid og diskant passivt!
15" vil profitere på å slippe spole i serie, de spiser effekt.
Hvordan Eminence Delta er oppover i frekvens veit jeg ikke, men du må nok opp mot 1000hz mot de horna tipper jeg.
Ja blir til å lage kasser selv,for noen år tilbake så lagte jeg kasser til et par eminennce kappa 15lfa og jbl mellomtoner og diskanter der ble mellomtone/diskant kjørt gjennom orginale delefilter og bassene ble delt med et behringer aktivt filter,forsterkeren på bassen var en thomann pa forsterker og på mellomtone diskant ble det brukt en nikko alpha forsterker.Ok
Skal du bygge kasser?
Vet ikke om jeg har så god kontroll,men må jo prøve å få det til...Ok! Tenker du har kantarell....kontroll
Vurder å bygge stor kasse, kanskje du kan dytte inn noen JBL, GPA,BMS etc senere?
JBL 2226 til 2100,- på brukten er sheit billig!
Dette er jo en perfekt anledning til å bygge slewmasteren. Slew til bass og noe klasse A til horna?
Hodestups rett i utforbakke ned i mørkets dal!!
Tror ikke du kommer til å angre!
Grattis!!
Hva jbl er det?
Har ikke peiling,fant qts,vas og fs på nettet i går så ikke fått regnet på det enda,men blir sikkert gansle store kasser.Knall! Hvor digre kasser?
Jepp,skal laste det ned,hva heter bassene du har i kassene?Kassene mine heter 4648A og er på 225 liter.
Bør vere større. Port tuning er 40hz.
Last ned WinISD og lek litt
Sammenlign mot mine kasser.