div diy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Nogen på Facebook påstod at ældningen degraderede dem. Jeg købte nogle Ebcos Mkc på Hificollective og de påstod på fjæs at alderen kunne være et problem. Selv tror jeg ikke så mye på det.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Nogen på Facebook påstod at ældningen degraderede dem. Jeg købte nogle Ebcos Mkc på Hificollective og de påstod på fjæs at alderen kunne være et problem. Selv tror jeg ikke så mye på det.
    Kan hende at alder degraderer slike kondiser,men har ikke opplevd noe feil med slike enda,men hadde selfølgelig kjøpt nye kondiser om jeg ikke hadde gammle ubrukte liggende,hadde feks ikke kjøpt nye gammle ero på feks ebay..
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Tenkte jeg skulle prøve en pass zen preamp.
    60v trafo,5k volume pot etter preamp istede for volume pot før preamp..
    Kabinettet som blir brukt er gammelt dab tuner kabinett,trafo er også brukt og tippet på min 200va
    De 3stk sølv kondisene er noen rifa longlife 1000uf 100v som egentlig ikke passer på pcb.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Nogen på Facebook påstod at ældningen degraderede dem. Jeg købte nogle Ebcos Mkc på Hificollective og de påstod på fjæs at alderen kunne være et problem. Selv tror jeg ikke så mye på det.
    Kan hende at alder degraderer slike kondiser,men har ikke opplevd noe feil med slike enda,men hadde selfølgelig kjøpt nye kondiser om jeg ikke hadde gammle ubrukte liggende,hadde feks ikke kjøpt nye gammle ero på feks ebay..
    Jeg kjøpte nogle gamle hos Hificollectiv har også tænkt å bruke dem selv om de er 30 år. Bruker også 50 år gamle elektrolytter. Har målt Esr og det er fint.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    China rør amp med 6n8p 6p3p rør,tror det tilsvarer 6sn7 og 6l6,blir mitt første rør prosjekt med ordentlig høyspenning:p
    Ingen monterings anvisning bare et dårlig koblings skjema med kinesisk skrift...
    Har egentlig lyst på 300b eller 845 men synes det blir altfor dyrt å leke med..
    Har fått gløding og div opp og gå;)
    Blir til å bruke alle kina delene til å begynne med,om noen har tips til forbedring av denne så gi beskjed....
    IMG_20180115_193516.jpg
     
    Sist redigert:

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    En slik har jeg også lagd :)
    Den brummer så fælt at jeg ikke kan bruke den, alle trafoer brummer her hjemme, men den var visst tyst hos en som lånte den av meg.

    Den dokumentasjonen som fulgte med var mer forvirrende enn hjelpsom, det var bedre å lese rundt på nettet husker jeg.
    Det var vel en lang tråd om disse på DIYAudio.

    Hvis du vil prøve 300B men vil unngå tvilsomme byggesett, så har Elekit et byggesett som er bankers og som ikke koster så altfor mye.
    www.thetubestore.com - Elekit TU-8600 Single Ended DIY Tube Amp Kit

    Finnes kanskje billigere fra andre kilder, jeg tok den første jeg fant.
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    552
    En slik har jeg også lagd :)
    Den brummer så fælt at jeg ikke kan bruke den, alle trafoer brummer her hjemme, men den var visst tyst hos en som lånte den av meg.

    Den dokumentasjonen som fulgte med var mer forvirrende enn hjelpsom, det var bedre å lese rundt på nettet husker jeg.
    Det var vel en lang tråd om disse på DIYAudio.

    Hvis du vil prøve 300B men vil unngå tvilsomme byggesett, så har Elekit et byggesett som er bankers og som ikke koster så altfor mye.
    www.thetubestore.com - Elekit TU-8600 Single Ended DIY Tube Amp Kit

    Finnes kanskje billigere fra andre kilder, jeg tok den første jeg fant.
    Er i gang med en TU-8600 :) Kjøpt fra getAudio | The Best Audio DIY Kits » getAudio i Polen.

    Se også http://www.hifisentralen.no/forumet/diy-og-utvikling-ha-yttalere-forsterkere-etc/90886-300b.html!
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    En slik har jeg også lagd :)
    Den brummer så fælt at jeg ikke kan bruke den, alle trafoer brummer her hjemme, men den var visst tyst hos en som lånte den av meg.

    Den dokumentasjonen som fulgte med var mer forvirrende enn hjelpsom, det var bedre å lese rundt på nettet husker jeg.
    Det var vel en lang tråd om disse på DIYAudio.

    Hvis du vil prøve 300B men vil unngå tvilsomme byggesett, så har Elekit et byggesett som er bankers og som ikke koster så altfor mye.
    www.thetubestore.com - Elekit TU-8600 Single Ended DIY Tube Amp Kit

    Finnes kanskje billigere fra andre kilder, jeg tok den første jeg fant.
    Ingen brumm hos meg,kan høre en anelse 50hz på den ene kanalen om jeg har øre 3cm fra bass element på klipsch rf7.
    Er jo litt kjekt med tvilsome byggesett pga må jo tenke litt når en holder på.
    Dokumentasjonen var ikke mye å skryte av.
    Men virker som det er mye god lyd for lite penger..
    Har sett litt på elekit,veldig mye kjekt der,har vurdert audionote pirat pcb og edcore trafoer,men får se hva som skjer.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    En slik har jeg også lagd :)
    Den brummer så fælt at jeg ikke kan bruke den, alle trafoer brummer her hjemme, men den var visst tyst hos en som lånte den av meg.

    Den dokumentasjonen som fulgte med var mer forvirrende enn hjelpsom, det var bedre å lese rundt på nettet husker jeg.
    Det var vel en lang tråd om disse på DIYAudio.

    Hvis du vil prøve 300B men vil unngå tvilsomme byggesett, så har Elekit et byggesett som er bankers og som ikke koster så altfor mye.
    www.thetubestore.com - Elekit TU-8600 Single Ended DIY Tube Amp Kit

    Finnes kanskje billigere fra andre kilder, jeg tok den første jeg fant.
    Er i gang med en TU-8600 :) Kjøpt fra getAudio | The Best Audio DIY Kits » getAudio i Polen.

    Se også http://www.hifisentralen.no/forumet/diy-og-utvikling-ha-yttalere-forsterkere-etc/90886-300b.html!
    Følger med på tråden din ;)
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    En slik har jeg også lagd :)
    Den brummer så fælt at jeg ikke kan bruke den, alle trafoer brummer her hjemme, men den var visst tyst hos en som lånte den av meg.

    Den dokumentasjonen som fulgte med var mer forvirrende enn hjelpsom, det var bedre å lese rundt på nettet husker jeg.
    Det var vel en lang tråd om disse på DIYAudio.

    Hvis du vil prøve 300B men vil unngå tvilsomme byggesett, så har Elekit et byggesett som er bankers og som ikke koster så altfor mye.
    www.thetubestore.com - Elekit TU-8600 Single Ended DIY Tube Amp Kit

    Finnes kanskje billigere fra andre kilder, jeg tok den første jeg fant.
    Er i gang med en TU-8600 :) Kjøpt fra getAudio | The Best Audio DIY Kits » getAudio i Polen.

    Se også http://www.hifisentralen.no/forumet/diy-og-utvikling-ha-yttalere-forsterkere-etc/90886-300b.html!
    Tråden din var den første jeg så etter at jeg hadde lagt inn mitt svar her, hadde jeg sett den før hadde jeg nok linket til den heller :)
    Det blir spennende å følge med der, har selv en TU-8200 som jeg liker godt.
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    En slik har jeg også lagd :)
    Den brummer så fælt at jeg ikke kan bruke den, alle trafoer brummer her hjemme, men den var visst tyst hos en som lånte den av meg.

    Den dokumentasjonen som fulgte med var mer forvirrende enn hjelpsom, det var bedre å lese rundt på nettet husker jeg.
    Det var vel en lang tråd om disse på DIYAudio.

    Hvis du vil prøve 300B men vil unngå tvilsomme byggesett, så har Elekit et byggesett som er bankers og som ikke koster så altfor mye.
    www.thetubestore.com - Elekit TU-8600 Single Ended DIY Tube Amp Kit

    Finnes kanskje billigere fra andre kilder, jeg tok den første jeg fant.
    Ingen brumm hos meg,kan høre en anelse 50hz på den ene kanalen om jeg har øre 3cm fra bass element på klipsch rf7.
    Er jo litt kjekt med tvilsome byggesett pga må jo tenke litt når en holder på.
    Dokumentasjonen var ikke mye å skryte av.
    Men virker som det er mye god lyd for lite penger..
    Har sett litt på elekit,veldig mye kjekt der,har vurdert audionote pirat pcb og edcore trafoer,men får se hva som skjer.
    Det er vel kanskje litt 'hit and miss' med slike altfor billige byggesett, det hadde jo vært fint med noen justeringsmuligheter iallefall.
    Uansett synes jeg det var moro å bygge min også og det var jo den som sendte meg i retning av Elekit så sånn sett var det vel en suksess.
    Det kabinettet er trolig laget av adamantium forøvrig, jeg prøvde å bore hull i min og det endte med en haug brente koboltbor, ikke rart stansingen var så som så.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    En slik har jeg også lagd :)
    Den brummer så fælt at jeg ikke kan bruke den, alle trafoer brummer her hjemme, men den var visst tyst hos en som lånte den av meg.

    Den dokumentasjonen som fulgte med var mer forvirrende enn hjelpsom, det var bedre å lese rundt på nettet husker jeg.
    Det var vel en lang tråd om disse på DIYAudio.

    Hvis du vil prøve 300B men vil unngå tvilsomme byggesett, så har Elekit et byggesett som er bankers og som ikke koster så altfor mye.
    www.thetubestore.com - Elekit TU-8600 Single Ended DIY Tube Amp Kit

    Finnes kanskje billigere fra andre kilder, jeg tok den første jeg fant.
    Ingen brumm hos meg,kan høre en anelse 50hz på den ene kanalen om jeg har øre 3cm fra bass element på klipsch rf7.
    Er jo litt kjekt med tvilsome byggesett pga må jo tenke litt når en holder på.
    Dokumentasjonen var ikke mye å skryte av.
    Men virker som det er mye god lyd for lite penger..
    Har sett litt på elekit,veldig mye kjekt der,har vurdert audionote pirat pcb og edcore trafoer,men får se hva som skjer.
    Det er vel kanskje litt 'hit and miss' med slike altfor billige byggesett, det hadde jo vært fint med noen justeringsmuligheter iallefall.
    Uansett synes jeg det var moro å bygge min også og det var jo den som sendte meg i retning av Elekit så sånn sett var det vel en suksess.
    Det kabinettet er trolig laget av adamantium forøvrig, jeg prøvde å bore hull i min og det endte med en haug brente koboltbor, ikke rart stansingen var så som så.
    Ja kunne vært kjekt å ha noen justerings muligheter,mistenker at utgangs rørene blir drevet ganske hardt etter tempraturen å bedømme,men var i grunnen ganske god lyd i den og er sikkert mulighet for å forbedre den litt med enkle grep.
    Kabinettstålet virket utrolig hardt og hadde farlig skarpe kanter..
    Men hadde forventet litt mer rør magi,føler den går litt i retning av transistor i mellomtone og diskant,men absolutt verd alle 1500kr den kostet,men har lest at de 6p3p rørene kan være litt kvasse i forhold til andre tilsvarende rør.
    La også merke til at koblings skjema så litt anderledes ut en enkelte andre diy se 6l6/el34,vet ikke hvorfor, men er kanskje for å kompensere for svakhter med feks utgangstrafoer eller andre ting..
    Men hadde jeg ikke hatt mange andre forsterkere så kunne jeg faktisk brukt denne,kunne også spille imponerende høyt før hørbar vrenging.
    Morro å bygge var den hvertfall...
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    4w 8r:p kina har lurt meg for 4w ,de lovte me 8w:p
    Skal måle litt forvregning når jeg har lært meg det..
    IMG_20180120_002533.jpg
    IMG_20180120_002605.jpg
    IMG_20180120_002545.jpg
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Det står i posten under den du 'siterte'.

    det er en Nelson pass Zen preamp
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Målte effekt på jlh 2003 i dag,pga prøver og bli kjent med det nye måle instrumentet som jeg fikk til jul.
    Ble 20w i 8ohm uten klipping ca 0.5% vreng ved 1khz.
    1w 8ohm 0.1% vreng ved 1khz.
    Er jo i grunnen bra for en forsterker som er satt sammen av div skrot og en enkel regulert strømforsyning med lt1083 regulatorer..
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Byttet 6h8c med noen gammle raytheon 6sn7,kina forsterkeren ble mye snillere i diskanten og alt av hardhet i diskant ble borte,ble som en ny forsterker.
    Har også bestilt nye marshall el34 på ebay av rimeligeste sort,etter det så blir det litt måling av bias og bytting av kina komponenter.
    Målte kina forsterkeren for en stund siden,og var ikke mye å skryte av ,var en god del forvregning ved både 1w og 4w :p
    Men er nå blitt ganske deilig lyd i den etter rør bytte...
    20180306_153154.jpg
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Flott tråd El-retur,
    har vært innom tråden din tidligere men ikke fått sjekket den skikkelig før i dag,

    Spennende prosjekter i god DIY ånd, la det strømme på.

    Fornøyd med Viseoen?
    senkeseng foran på denne?
    Varm om vinteren?

    Mvh

    per
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Flott tråd El-retur,
    har vært innom tråden din tidligere men ikke fått sjekket den skikkelig før i dag,

    Spennende prosjekter i god DIY ånd, la det strømme på.

    Fornøyd med Viseoen?
    senkeseng foran på denne?
    Varm om vinteren?

    Mvh

    per
    Takker så mye:)
    Veldig fornøyd med viseoen,virker veldig lun og varm uten at trumaen må jobbe seg i hjel,er en del,utstyr på den som er kjekt som feks varmekabler i gulv og tank.
    Viktig at bil er varm pga me kjører året rundt.
    Har stor senkeseng framme og dobbelseng bak,stor og åpen innvendig..
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Tøft,
    så på en og de virker smart inredet og stor inni

    Alfa og omega med god og ubrutt isolasjon,

    Er på min andre bybobil og ingen av de kan skryte av å være tilpasset vinterbruk.
    Tilogmed våren i Skandinavia merkes når bilen er laget av blekk..

    Per
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Tøft,
    så på en og de virker smart inredet og stor inni

    Alfa og omega med god og ubrutt isolasjon,

    Er på min andre bybobil og ingen av de kan skryte av å være tilpasset vinterbruk.
    Tilogmed våren i Skandinavia merkes når bilen er laget av blekk..

    Per
    Ja er smart inredet,men begynner å bli ganske stor bil også som da går ut over lastekapasitet,har 500kg å gå på så går akkurat.
    Hvilken bobil har du?
    Lånte en bybobil når min var på veksted,imponerende smarte løsninger for å være så liten,men kjenner ikke til hvordan de er på vinteren,vi er også på vår andre bobil nå,forige hadde vi i 4 år og var fornøyd(knaus)
    Men synes bobil er blitt litt vel dyre de siste årene,fikk også mye mer for dem gamle bobilen i innbytte en hva jeg gav for den.
    Regnet litt på de så har egentlig hatt gratis bil i 4 år:)
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Fikk el34 rørene i dag og monterte de,målet med unaohm og fikk faktisk nesten 1.2w mer før klipping med el34,forvregningen var ganske høy både ved 1w 1khz og ved full effekt før klipping.

    Tror det var hele 3.5% ved 1w 1khz,men forsterkeren låter i grunnen meget bra...

    20180308_145846.jpg
    20180308_145855.jpg
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    He he,
    Det har plutselig blitt stuerent å snakke om camping,
    Tilogmed vi som ikke er pensjonister driver med slikt :cool:

    Diskuteres på Hifisentralen av alle ting...
    Får satse på at vi ikke får moderator på nakken.

    Min første bobil var en Citroen jumper, hjemmelaget av en kar i Stavanger, hadde vist laget flere og den var helt suveren
    Overgikk produksjonsbiler med mange hakk både mht design og kvalitet på innredning,
    alt var laget i vannfast finer med et tynt lag med eikefiner ytterst.

    Problemet var rust og andre vedlikeholds issues.

    Sveiset begge kanalene inkl nye fotbrønner på begge sider,
    slipet den ned og malte den med rulle
    og byttet motor 3 ganger (gikk fra TD til TDI)
    og byttet alt av dashbord inkl ledningsnett og isolerte begge sider av torpedoveggen.

    Myyyye jobb.
    Solgte den i 2014 og den går enda :)

    Dagens bil er en Fiat Ducato Trigano Eurocamp.

    Egentlig samme bilen som Jumperen bare bedre motor men dåligere interiør,
    Isolasjonen består av et dårlig limt lag med 3mm skum rett på karrosoriet så litt luft så et 4mm lag med innredning,

    Mye dårligere enn de 40mm med Rockwool + 10mm finer som det var i gammelbilen.

    Mindre skruing på nybilen da, 10 år yngre og gått 150K mindre enn den gamle.

    Gøy er det uansett, småbyer Frankrike, Italia og Kroatia er ikke spesielt tilpasset monstercamping :cool:
    Går bra da, har klokket den inn på 150km/t (iht Gps)

    2_resize.JPG


    IMG_0548_resize.JPG


    IMG_0566_resize.JPG


    IMG_0542_resize.JPG


    IMG_0511_resize.JPG
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Kjekt med små bobiler,liker selv å kjøre på plasser der ingen trodde noen skulle bo,men ble stor bobil pga helsa.
    ikke rent lite arbeid å bytte fra td til tdi,bilmekaniker?
    Har sveist mye rust selv opp i gjennom er ofte ca 10x med rust en det en ser,så jo veldig bra ut det sveise arbeidet du har gjort.
    Husker en fiat uno med små hull i kanalene som skulle sveises,endte med nye ytterkanaler/innerkanaler,20cm av dørken og alle jekk fester,bilen skulle i grunnen vært kjørt på hogging;)
    150 er ganske friskt,men bør vel klare noe lignende med nye bilen også,men tror den nye bilen er fin å ligge i mellom 90kmt og 130kmt på motorvei,er brei aksling bak og virker veldig stødig..
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Jo det var myye jobb, er utdannet mekaniker (dog ikke bilmekaniker)
    Jukser litt i faget...
    Ja tipper du bannet noen gloser på Italiensk når du skulle fixe den Unoen,
    Etter å ha brukt en masse timer på å kappe å slipe for så å kappe mere er det liksom for sent å finne ut at den må vrakes.
    Point of no return som de sier


    Rustsveising er ikke mitt faviritthobby men det hjelper med noen seiere av og fokusere på målet, har sveiset rust på noen bbruksbiler og det virker ikke serlig givende (bortsett fra å bli ferdig)..

    Eneste gangen jeg virkelig koste meg med rustsveising :eek: var på min 69mod NSU Prinz,

    Mindre rust på den og lettere å sveise i enn alle andre moderne biler jeg har sveiset.

    Per
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Jo det var myye jobb, er utdannet mekaniker (dog ikke bilmekaniker)
    Jukser litt i faget...
    Ja tipper du bannet noen gloser på Italiensk når du skulle fixe den Unoen,
    Etter å ha brukt en masse timer på å kappe å slipe for så å kappe mere er det liksom for sent å finne ut at den må vrakes.
    Point of no return som de sier


    Rustsveising er ikke mitt faviritthobby men det hjelper med noen seiere av og fokusere på målet, har sveiset rust på noen bbruksbiler og det virker ikke serlig givende (bortsett fra å bli ferdig)..

    Eneste gangen jeg virkelig koste meg med rustsveising :eek: var på min 69mod NSU Prinz,

    Mindre rust på den og lettere å sveise i enn alle andre moderne biler jeg har sveiset.

    Per
    Så litt mørkt på det når ytterkanalene var kappet av,for å si det på en annen måte så slapp jeg å kappe noe særlig på undersiden:p men var rundt 21år siden og uno var ikke så veldig gammel bil heller,var heller mye kjekkere å bore punktsveiser og meisle rammevanger på lancia thema turbo som var totalskadet..
    Enklere å sveise på eldre biler og ikke så mye regler å følge,mye værre med nyere biler.
    Har en kompis med mye deler til nsu prinz/1000/1200 som han skal selge,han har også en hel og ganske fin prinz stående også..
    Morsome og overaskende lett kjøre,tok pkk på en av de han hadde for en del år siden..
     

    pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Tøft,
    Ja det gir ofte mere inspirasjon å drive med litt freshere prosjekt enn en vanlige bruksbiler.
    Lancia thema turbo er jo en skikkelig klassiker nå er vel fort veteran en slik nå.

    Min bil er en Prinz 4, hadde egentlig planlagt å få tak på en Prinz 1000 som vi hadde når jeg var i tenårene,
    Det var første bil jeg kjørte som 15 åring.
    Den turen sitter godt plantet i hjernebarken selv om det nærmer seg 35 år siden :cool:

    Planen er at de skal publisere en artikkel om prosjektet i NSU blekka snart.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.775
    Antall liker
    12.394
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Madammen gikk til det skritt, mot min sterkeste anbefaling, å kjøpe en brukt Uno, en gang på nittitallet. Godt brukt, tilogmed..... en måned etter kjøpet satt jeg med topplokket ifanget i et par uker, og slipte inn nye ventiler etter et registerreimsbrudd. Så gikk det et par år, før jernmakken begynte å vise seg, og da gikk det styggfort.....
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Tøft,
    Ja det gir ofte mere inspirasjon å drive med litt freshere prosjekt enn en vanlige bruksbiler.
    Lancia thema turbo er jo en skikkelig klassiker nå er vel fort veteran en slik nå.

    Min bil er en Prinz 4, hadde egentlig planlagt å få tak på en Prinz 1000 som vi hadde når jeg var i tenårene,
    Det var første bil jeg kjørte som 15 åring.
    Den turen sitter godt plantet i hjernebarken selv om det nærmer seg 35 år siden :cool:

    Planen er at de skal publisere en artikkel om prosjektet i NSU blekka snart.
    Ja glemmer ikke første bilen,hadde selv en mazda 818 1600 som ble kjøpt for hardt sparte lommepenger etter det så ble det kjøpt en temmelig sliten volvo amazon 123gt,var vel akkurat 13 år når mazdaen kom i hus,fikk lov å kjøre fram å tilbake på gårdsplassen og når jeg var heldig så fikk jeg kjøre til postkassen å hente posten med pappen(500m)
    Ble temmelig god på å rake grus på gårdsplassen etter harde gasspådrag..
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Madammen gikk til det skritt, mot min sterkeste anbefaling, å kjøpe en brukt Uno, en gang på nittitallet. Godt brukt, tilogmed..... en måned etter kjøpet satt jeg med topplokket ifanget i et par uker, og slipte inn nye ventiler etter et registerreimsbrudd. Så gikk det et par år, før jernmakken begynte å vise seg, og da gikk det styggfort.....
    Overhalig av topp er jo kjekt så lenge det ikke er bruksbilen,husker uno som en liten stygg bil med gode seter og komfortabel fjøring og selfølgelig uno turbo som nesten gikk for godt i forhold til kjøre egenskapene..
    Kunne jo nesten høre uno ruste,husker at det var ganske mange uno og croma på veien og plutselig så var de bare borte...
    Mistenker rust kan ha vært noe av problemet;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn