Tja, en 2" kompressjonsdriver fra 400-500hz og opp? Det var iallefall tanken Men hornet kan jo forkortes til å passe mindre fulltoner, f.eks Fostex FE126.mteinum skrev:De var meget pene! Hva putter man inn i en sånn en?
De portene burde minimum 15 cm fra bakveggen. Ellers virker de ikke spesiellt godt.... Dessuten skulle du hatt en indre flens også. Ikke bare de ytre. Disse hindrer virmelstrømmer i munningen i å snevre inn det aktive arealet på porten, samt redusere pustelyder til et minimum.Defo skrev:
De var vel 10 cm eller noe slikt fra bakveggen. Men de er på dynga nå så... Kanskje det var grunnen til peaken? Har drevet å planlagt mine nye høytalere i snart et år nå... men klarer aldri å bestemme meg for en bestemt konfigurasjon :Low-Q skrev:De portene burde minimum 15 cm fra bakveggen. Ellers virker de ikke spesiellt godt.... Dessuten skulle du hatt en indre flens også. Ikke bare de ytre. Disse hindrer virmelstrømmer i munningen i å snevre inn det aktive arealet på porten, samt redusere pustelyder til et minimum.
Ellers er det flott bygge. Virkelig kult!!
Vidar
Gratulerer med dine Azura! Hvordan ser planene ut? Stemmer nok med 340hzSannaX skrev:Jøss Defo! Det ble Lecleach på deg likevel ja Hvilken cut-off er det? 48cm ser ut til å være 340hz etter mine beregninger? Fikk forresten mine egne 58cm fra Martin (Azurahorn) i forrige uke. Holder på som besatt nå i helga
Du har alltid plass, selvom det er en liten hybel
Ikke dumt Hvordan har du tenkt å lage støtterammene? Skulle gjerne gått for en 1" driver til diskanten, men er redd det akustiske sentrum blir for stort mellom de to driverne, da med den korte lytteavstanden min tatt med i betrakting. Hadde jeg hatt et større rom så hadde jeg kjørt på...SannaX skrev:Blir å prøve Paudio WN-520N i mellomtonen, Radian PB-475 i diskanten og Lambda TD15-M i bassen. Har kjøpt dreibenk og skal dreie et par tweeter horn ( LeCleach) 850Hz cut-off i morgen Blir en Avantgarde G2 replica med de nye støtterammene. Liker designet.
Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med for en dreibenk? Hadde vært hendig...SannaX skrev:Blir å prøve Paudio WN-520N i mellomtonen, Radian PB-475 i diskanten og Lambda TD15-M i bassen. Har kjøpt dreibenk og skal dreie et par tweeter horn ( LeCleach) 850Hz cut-off i morgen Blir en Avantgarde G2 replica med de nye støtterammene. Liker designet.