Da var endelig jula og fødselsdager over for denne gang, så nå kan man trø til og jobbe litt igjen. Jeg venter på skruer fra Los Angeles, foilcals fra Sao Paulo, og ny amp fra New York. Samt Neutrik terminaler fra Tyskland. Så stresser ikke, kan ikke bli ferdig før bestilte varer er i boks, uansett. Så her er bilder fra det meste av småprosjekter siden jula.
Jeg laget en papplate i samme størrelse som foilcalsen. Den passer fint inn i forhold til borrelåsteipen rett over. Ser veldig likt ut slik det er plassert originalt:
Så ble det frest ut forsenking til terminalene. De er av metall ytterst, og litt mer påkostet enn de jeg pleier å bruke:
Tenkte å frese ned min logo også, men tenker jeg bare limer den fast...
:
Tok vist feil, det blir jo en sånn en:
Så var det dekklokkene til øvre midhorn og diskanthorn. Man har jo mulighet til å velge hvilken side man plasserer dette på, så da må andre siden tettes med lokk. Jeg brukte bare hornet og rammen for å kopifrese ut begge to. Enkelt og greit, 16mm vannfast MDF:
Så ble det tatt en nedpussing og oppoljing av fineren igjen. Skal gjøres en tredje gang om en uke, og poleres etterpå:
Forsenking av skruer til øvre mid-hornet var for lite. Fryktet noe skulle gå galt her, men med litt tålmodighet og skarpt stål så gikk det greit:
Litt maling også, med en ørliten kost:
Påliming av tolv stk borrelåsteip på hver kasse ble ordnet i dag. Det tok HELE dagen. Veldig pirk å få dette på rett plass uten å ødelegge noe på baffelen. Laget en liten kappjigg slik at alle bitene ble nøyaktig like store. Saks er ubrukelig til sånt:
Selv om tegningen er bra, så var det angitt ett mål feil. Det er slikt man oppdager med egne målinger og god tid.
Borrelåsteipen skal også stiftes med to stifter i hver. Stifter ble sprøytet matt sorte, selvfølgelig:
Borrelås ble stiftet til rammene også. Slapp å måle opp plassering. Satte bare på bitene på baffelen, tok av vokspapiret over limet, og trykket på rammene. Da ble de perfekt plassert:
Her er borrelåsbitene til rammene trykket på på der de hører hjemme, og så var det bare å rive av papiret:
Rammene sitter som støpt nå. Og er faktisk greie å få av også:
Så var det borrelås til spredelinsa. På tegningen er de litt for lange. Kappet til rett størrelse i forhold til spredelinsen her:
Og montert, med tre stifter slik det skal være:
Håper skruer kommer neste uke. Da skal de få sin siste olje også, etter demping er montert. Terminaler er også forventet i neste uke, så da kan kabling gjøres klar.