|
Fortæl hvilke tweak der var uheldige så vi kan lære noget.OAlex skrev:Takk for hyggelig besøk Mbare. Jeg hadde rota meg bort i etpar uheldig tweak, men dere fikk meg på bedre tanker. Gaffateipen er fjerna også
Jeg må presisere at de fleste endringene jeg har gjort det siste halvåret er retta mot strømforsyningen, mao forforsterkerfunksjonaliteten i filteret. Filterkoeffisientene er ikke rørt før i det siste. En ny strømforsyning er forøvrig på trappene. Tror det kan bli store endringer i lyden.
Hehe, for en gøyal påstandtore_v1 skrev:Jeg tror egentlig OAlex bruker tweaking av anlegget som fest-triks (...)Årsaken til moddinga var at Slarssen mente lyden var bedre tidligere, samtidig som jeg var kommet i tvil selv. Loddebolten sto så lagelig til.. Jeg skal være glad den dagen lokket kan skrus på trekassene. Begynner å gå litt lei. Skal bare skifte ut strømforsyningen først.
Tror det blir morsomt å demonstrere dette når alt kommer på plass.
Mvh Ola
Tror du jeg vil dele?Duelund_Support skrev:Fortæl hvilke tweak der var uheldige så vi kan lære noget.
Har du forsøkt keramiske i parallell med Wima KP, som er ekvivalent til mitt forsøk? Keramiske alene er selvfølgelig ikke tilstrekkelig, men jeg trodde de ville fungere som et supplement.Duelund_Support skrev:Ok det med de keramiske kunne jeg godt have fortalt dig. En ven af mig har 4 Musical Fidelity 700 W monoblokke som har det samme ved IC indgangstrinnet. Han har en aftale med mig om at jeg skal skifte dem til Wima KP på et tidspunkt. Det med de 1,2 ohm er nyt for mig. Hvad mener du det gør ved klangen ? Bliver den varmere ?
Etter endel justering ønsker man at alle de beste egenskapene, opplevde og innbilte, skal kunne være tilstede samtidig. Da er det vanskelig å gi seg før det oppnåesBx skrev:På et tidspunkt må du bare bestemme deg for at filteret er ferdig. Den vanskelige biten er å slutte å lytte etter feil, og i stedet nyte musikken. DIY'ens forbannelse det der.
Jeg liker DACT (NLE) veldig godt. Synes det låter riktig. Overhodet ikke hardt, og mye, mye bedre enn Alps Black Beauty. Jeg må vel returnere den til Slarssen (eller var det Mbare) snart, og vil bestille Goldpoint attenuator og kanalvelger som benytter samme bryter og prinsipp.Bx skrev:Det er jo en viss danske som har forkjærlighet for induksjonsfrie metallfilm-motstander. Må selv si jeg hadde stor sans for NLE attenuatorene. Noen mente visstnok at NLE låt for kjølig, men kjølig er ofte bra i min bok. Hva er ditt syn på saken Due?
Det har jeg akkurat prøvd hjemme. Inntok 1.plassen glatt. Rørbuffer vel og merke, hjemmelaget.Duelund_Support skrev:Nu forlader jeg imidlertid attentuator princippet ide jeg i mit nye design vælger volumentrafoer og Buffer efter.
Ja, mann, hva tar du oss for. De er lekre, har siklet på dem i ti år, minst.OAlex skrev:Fine?
;DAndreas skrev:Ja, mann, hva tar du oss for. De er lekre, har siklet på dem i ti år, minst.OAlex skrev:Fine?
Mulig denne milepælen bør markeres med et treff jatore_v1 skrev:Lokk på pizza-eskene dine?
Du får legge opp til et lite treff når du blir ferdig da.