S. Lieng
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 26.05.2014
- Antall liker
- 850
8 stk gode 10" pr side kunne også vært spennende
Hva med å kjøpe basstårnene som ligger til salgs på torget her? Så slipper du å stresse med å bygge selv, ventetid etc. Om fargen er feil kan du bare lakkere de om.8 stk gode 10" pr side kunne også vært spennende
Hva med å kjøpe basstårnene som ligger til salgs på torget her? Så slipper du å stresse med å bygge selv, ventetid etc. Om fargen er feil kan du bare lakkere de om.8 stk gode 10" pr side kunne også vært spennende
Mathias
Kremt, ligger et annet sett der også som ikke trenger så mange presangtasjoner.Hva med å kjøpe basstårnene som ligger til salgs på torget her? Så slipper du å stresse med å bygge selv, ventetid etc. Om fargen er feil kan du bare lakkere de om.8 stk gode 10" pr side kunne også vært spennende
Mathias
Så disse, litt i minste laget og skulle gjerne hatt lukket, men de kunne være aktuelle likevel Men ser ut som de er borte fra torget, kanskje solgt
tenker at disse beistene med grå og alu blir lite populært av interiørarkitekten, men kunne nok ha blitt fornøyd med dette også Set ut som de er veldig dype de kassene der. Er vel en utgått modell fra Peerless / Scanspeak det elementet, lignende dette: Subwoofer – Scan-Speak A/SKremt, ligger et annet sett der også som ikke trenger så mange presangtasjoner.Hva med å kjøpe basstårnene som ligger til salgs på torget her? Så slipper du å stresse med å bygge selv, ventetid etc. Om fargen er feil kan du bare lakkere de om.8 stk gode 10" pr side kunne også vært spennende
Mathias
Så disse, litt i minste laget og skulle gjerne hatt lukket, men de kunne være aktuelle likevel Men ser ut som de er borte fra torget, kanskje solgt
Gammle til Shy. Ekstremt solid bygget, kan deles ganske høyt også etter hva jeg kan huske.
Et par gode amper på de så er du i mål tenker jeg.
Tenkte på de tidligere kassene til Shy i innlegget mitt. Som sagt kan de jo lakkeres i ønsket finish dersom fargen krasjer...Kremt, ligger et annet sett der også som ikke trenger så mange presangtasjoner.Hva med å kjøpe basstårnene som ligger til salgs på torget her? Så slipper du å stresse med å bygge selv, ventetid etc. Om fargen er feil kan du bare lakkere de om.8 stk gode 10" pr side kunne også vært spennende
Mathias
Gammle til Shy. Ekstremt solid bygget, kan deles ganske høyt også etter hva jeg kan huske.
ok, trodde det var de med seas 8" elementene du tenkte på.Tenkte på de tidligere kassene til Shy i innlegget mitt. Som sagt kan de jo lakkeres i ønsket finish dersom fargen krasjer...Kremt, ligger et annet sett der også som ikke trenger så mange presangtasjoner.Så disse, litt i minste laget og skulle gjerne hatt lukket, men de kunne være aktuelle likevel Men ser ut som de er borte fra torget, kanskje solgt
Takk for tips, men har funnet en diy-løsning. Vet ikke hvordan det vil bli, eller om det blir en del av en to-veis bass. Vi får seHva med brukte av123 mfw-15? Jeg har to av disse som jeg kjøpte her inne, krute gode til musikk. Litt gamle, møkkaforsterker og ser ut som DIY, men de fungerer brukbart.
Kan hende de er vriene å få tak i dog ....
Takk for tips, men har funnet en diy-løsning. Vet ikke hvordan det vil bli, eller om det blir en del av en to-veis bass. Vi får seHva med brukte av123 mfw-15? Jeg har to av disse som jeg kjøpte her inne, krute gode til musikk. Litt gamle, møkkaforsterker og ser ut som DIY, men de fungerer brukbart.
Time will show Kunne hatt et par 18" fra 50 Hz og nedover. Blir jo inspirert av bassfreakene her inne, men ettersom det er et stueanlegg så bør man vel begrense seg, har jo planer om å få lov til å ha litt akustikkremedier også.Takk for tips, men har funnet en diy-løsning. Vet ikke hvordan det vil bli, eller om det blir en del av en to-veis bass. Vi får seHva med brukte av123 mfw-15? Jeg har to av disse som jeg kjøpte her inne, krute gode til musikk. Litt gamle, møkkaforsterker og ser ut som DIY, men de fungerer brukbart.
Six-pack på at du havner opp med enviss bass løsning, du kan om ønskelig vedde i mot med vafflene dine
OBS 1; forutsetter samme antall i vaffelplater, ikke -hjerter.
OBS 2; jeg har et profesjonelt grisedyrt & blytungt high-end støpejern vaffeljern (slik de har på kaféer, kan i så fall ta med det).
Satan handler det om vafler.
Jeg pleier nesten bestandig å bruke litt grovt mel og havregryn.
Da har vi en heller dårlig unnskyldning for ånspise vafler, selvfølgelig må man ha masse smør i røra
'Pelle' blir det tid skal jeg lage ei røre, liker å best å være hyggelig
Burde egentlig få det til siden jeg er hjemme alene.
Bor du på Vestfossen?
Kjører jo forbi der i morgen,er i Tuddal nå.
Send meg en PM.
På Tuddal høyfjelshotel har de veldig godt hjemmebryg. Fjellbryggeriet.Satan handler det om vafler.
Da har vi en heller dårlig unnskyldning for ånspise vafler, selvfølgelig må man ha masse smør i røra
Bor du på Vestfossen?
Send meg en PM.
Er du i Tuddal så får du i hvert fall ikke gjort noe galt, om kona di skulle lure
Jo forresten, sovne i baren på hotellet, om du er der.
Sender PM med kontaktinfo. Vedr morgendagen så er det planer om (ski/Oslo)tur, så litt usikkert når jeg er hjemme. Kan evt ta det på sparket eller så blir det flere muligheterSatan handler det om vafler.
Bor du på Vestfossen?
Send meg en PM.
Har kommet frem til en løsning Får vel kabinetter og elementer om et par uker eller der omkring. Blir to små tårn med 8 stk 8" i hver. Har ikke funnet forsterker endaHva er budsjettet til disse subwooferne?
Er 4 aktive basser i 9H jaEr det ikke nok bas i de paradigmene du har Lieng? Det er vel aktive baser i dem, 4st?
Er spent selv hvordan dette kommer til å bli, ikke minst hvordan det vil se ut Var på tanken på tårn med 6 stk av Scanspeak 32W, 13". Innser jo nå at det kanskje ville blitt litt voldsomt i stua her.Steikje, blir spennende å se resultatet her! Litt misunnelig, vil ha noe lignende jeg også
Har du vurdert en tilsvarende løsning som steinost med hjul under?
Er redd for at det kan bli noe ødelagt med hjul uansett, også er det utseende som ikke er så pent. Ettersom det ikke er et eget lytterom men ei stue så må jeg ikke gjøre det verre enn nødvendig Er spent på reaksjonene når jeg får disse tårna opp i stua. Har i tillegg planer om akustiske tiltak så får ta et lite steg om gangenDette blir nok bra. Du får jo gummihjul også, men det hjeper kanskje ikke hvis det er et mykt tregulv?
Dele aktivt sikkert?
Bruker store gummihjul på mine, går helt fint uten att det blir merker i gulvet.Er spent selv hvordan dette kommer til å bli, ikke minst hvordan det vil se ut Var på tanken på tårn med 6 stk av Scanspeak 32W, 13". Innser jo nå at det kanskje ville blitt litt voldsomt i stua her.Steikje, blir spennende å se resultatet her! Litt misunnelig, vil ha noe lignende jeg også
Har du vurdert en tilsvarende løsning som steinost med hjul under?
Praktisk med hjul, men det ville nok ødelagt det lakkerte tregulvet. Blir mye press pr mm2 med hjul.
Vurderer ei plate på ca 30mm oppå fire store føtter av 30mm asfaltmatter/gummi for å dempe vibrasjoner og basstårna på egne føtter oppå disse igjen. Vi får se
De kan jo tas bort når du har fått rett plasseringEr redd for at det kan bli noe ødelagt med hjul uansett, også er det utseende som ikke er så pent. Ettersom det ikke er et eget lytterom men ei stue så må jeg ikke gjøre det verre enn nødvendig Er spent på reaksjonene når jeg får disse tårna opp i stua. Har i tillegg planer om akustiske tiltak så får ta et lite steg om gangenDette blir nok bra. Du får jo gummihjul også, men det hjeper kanskje ikke hvis det er et mykt tregulv?
Dele aktivt sikkert?
Det deles aktivt ja. Alt under 400 Hz er delt aktivt her. Skal bruke en eksisterende diy-forsterker til tårna i første omgang, ellers så er det mye spennende av forsterkere som kan være aktuelt, f.eks Crown
Naturligvis enklere å teste plassering med hjul og hadde jeg hatt et eget lytterom ville nok frontene også stått på hjul for å eksperimentere med plassering. Nå er det ikke så mye jeg har å gå på da, men litt er det jo. Vi får seDe kan jo tas bort når du har fått rett plasseringEr redd for at det kan bli noe ødelagt med hjul uansett, også er det utseende som ikke er så pent. Ettersom det ikke er et eget lytterom men ei stue så må jeg ikke gjøre det verre enn nødvendig Er spent på reaksjonene når jeg får disse tårna opp i stua. Har i tillegg planer om akustiske tiltak så får ta et lite steg om gangenDette blir nok bra. Du får jo gummihjul også, men det hjeper kanskje ikke hvis det er et mykt tregulv?
Dele aktivt sikkert?
Det deles aktivt ja. Alt under 400 Hz er delt aktivt her. Skal bruke en eksisterende diy-forsterker til tårna i første omgang, ellers så er det mye spennende av forsterkere som kan være aktuelt, f.eks Crown
Har ikke gjort det da det ikke spiller så stor rolle.