Djevelen har tatt meg

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Etter å ha hatt Gryphons Integrerte forsterker Diablo som gjest
i Annlegget i noen dager er jeg blitt helt besatt og ser nok ingen annen løsning enn å skaffe en, koste hva det koste vil.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
i Annlegget i noen dager er jeg blitt helt besatt og ser nok ingen annen løsning enn å skaffe en, koste hva det koste vil.
Og koste, det vil den.. ;)

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Tviler ikke du syntes den er bra , har selv hatt en gryphon tabu pre one , å må jo si det er ryddige saker ;D

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Bor nok en liten djevel i deg ja ! Jfr. DK Design tråden din.

K

kathrine

Gjest
Hei!
Godt det ikke var den ordentlige, for han har hvert etter meg!
Lykke til med kommende kjøp 8)
Vh
S

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hei!
Godt det ikke var den ordentlige, for han har hvert etter meg!
Lykke til med kommende kjøp 8)
Vh
S
Hei, ser du har Gallo reference 3; har selv 3.1. Og det fungerer storartet forstår jeg?

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1
Ser det er test av denne i månedens lyd og bilde. Kostar rundt 80000 nkr:) Skal lese testen til helga.

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
upps jeg har nok glemt et .1 i profilen. Joda det fungerer kjempebra. Jeg trodde faktisk ikke i utgangspuktet att de var så
gode. Og det værste er att det virker som de kan vokse enda mer med en enda bedre forsterker. Har foresten også Reference3 SA oppkoblet, den kom i hus for en stund siden da TRI88 var litt slakk i bassen.
Hei, ser du har Gallo reference 3; har selv 3.1. Og det fungerer storartet forstår jeg?

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Ikke utenkelig att den testen blir en knalltest. Gleder meg til å lese den.
Ser det er test av denne i månedens lyd og bilde. Kostar rundt 80000 nkr:) Skal lese testen til helga.

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Ja nå er Diablo på plass i stua og en ny lang innspilling tid begynner, 4-5 uker i konstant drift sier Gryphon. Nå blir neste trin å koble Zappfilteret i cd spilleren balansert og montere XLR stikk, og ja Diabloen er fullbalansert.
Skulle gjerne disket opp med noen bilder om det ikke var for att jeg nok svinger loddepennen langt bedre enn jeg trakterer pc tastaturet. Så beklager men der sliter jeg litt

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
upps  jeg har nok glemt et .1 i profilen. Joda det fungerer kjempebra. Jeg trodde faktisk ikke i utgangspuktet att de var så
gode. Og det værste er att det virker som de kan vokse enda mer med en enda bedre forsterker. Har foresten også Reference3 SA oppkoblet, den kom i hus for en stund siden da TRI88 var litt slakk i bassen.
Hei,

Veldig spennende å høre hvordan Diabloen høres ut etter innspilling på Galloene..........Det er meget bra ht. synes jeg og SA en gir det nødvendige ekstra i bassen. Jeg selv er imidlertid spent på hvor mye ekstra de har å gi med en kraftigere forsterker, da min burmester kun har 85Wpc.........:)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Gratulerer med Diablo!

Som gammel og dedikert gallomann kan jeg bekrefte at de vokser med utstyret rundt seg - og at effekt oppgitt i watt ikke betyr stort, men strømmen forsterkeriet kan levere betyr alt for å få det meste ut av disse.

Jeg har ASR Emitter 1 med strømforsyning og lyttekapasitet av en annen verden - det har virkelig fått galloene til å nå nye høyder! Fantastiske høyttalere..sliter med å finne arvtageren :D

O.

vlt

Medlem
Ble medlem
04.07.2004
Antall liker
0
Grattis med Diablo, Zappern - og velkommen i Gryphon-gjengen ;D

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Tusen takk for det og Diablo ga blod på tann, så jeg fikk også prøve Mikado. Det var bare prisen som gjorde att jeg meget mottvillig leverte den tilbake. Men en gang, så kanskje.
Grattis med Diablo, Zappern - og velkommen i Gryphon-gjengen  ;D

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Jeg har brukt Gryphon i snart 10 år. Hadde i en periode hele 3 Gryphon forsterkere samtidig. ;D Har prøvd en del forsterkere men som sagt "når Djevelen tar mann en gang,.....blir han tatt. ;D

P.S. Gratulerer med "Djevelen" i huset. ;D

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
Ja nå er Diablo på plass i stua og en ny lang innspilling tid begynner, 4-5 uker i konstant drift sier Gryphon. Nå blir neste trin å koble Zappfilteret i cd spilleren balansert og montere XLR stikk, og ja Diabloen er fullbalansert.
Skulle gjerne disket opp med noen bilder om det ikke var for att jeg nok svinger loddepennen langt bedre enn jeg trakterer pc tastaturet. Så beklager men der sliter jeg litt
Gratulerer - ingenting er som litt ny high-end i stua. Bare lukten av nytt utstyr gjør meg svimmel ;D Velger man kvalitet så er min erfaring at integrerte forsterkere ikke står tilbake for separate komponenter (så lenge man ikke skal ha ekstreme effektbehov). Det er alltid en fordel å bruke slikt utstyr balansert. Og kom med bilder!

Her er et nakenbilde til trøst:

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
ordnung muss sein...

Er diablo verdens beste integrerte?
Selvsagt vanskelig spørsmål; har hørt påstandene om Chapter precis, Moon (var det 7?), Burmester 032 ol.
:-/

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Jo, den ser ut diabloaktig ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
....og ASR Emitter II vil nok melde seg på i konkurransen ;D

O.
ordnung muss sein...

Selvsagt vanskelig spørsmål; har hørt påstandene om Chapter precis, Moon (var det 7?), Burmester 032 ol.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Neida..i Norge er prisene på Emitter II(og I for den del) relativt fordelaktige. Så dobbelt er det ikke...og dessuten var det vel ikke snakk om pris her? Men verdens beste integrerte? ;)

O.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Neida..i Norge er prisene på Emitter II(og I for den del) relativt fordelaktige. Så dobbelt er det ikke...og dessuten var det vel ikke snakk om pris her? Men verdens beste integrerte? ;)

O.
Riktig det :)
Hvem forhandler Emitter II?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Stereofil har agentur og forhandler ASR såvidt jeg vet(jeg kjøpte min Emitter I der). Prøvelytt anbefales - og match med strømsugere som Gallo kan bekreftes.

O.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Stereofil har agentur og forhandler ASR såvidt jeg vet(jeg kjøpte min Emitter I der). Prøvelytt anbefales - og match med strømsugere som Gallo kan bekreftes.

O.
Var innom sidene; Emitter 1 må være mer enn nok;-)
Men det er flere utgaver; hvilken anbefales?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Emitter I er mye forsterker for pengene ja!

Jeg ville "bare" ha 2 bokser, så Basic oppgradert med high quality capacitor-board 573.000µf(!!) og Version Blue som betyr kromføtter,
siste versjonen av strømforsyning, blått lys i display og alu-kjøleribber, ble mitt valg. Det er gedigne greier...Exclusive versjonen gir deg mulighet for batteridrift i tillegg...og en stor boks til å håndtere.

Sjekk forøvrig min endeløse "Call off the search..."-tråd for ulike grader av delirium..mener å husker jeg faktisk begynner å poste noe på side 14 eller noe slikt :)

Jeg har aldri vært så fornøyd, så oppgraderer jeg en eller annen gang, blir det til IIern!

O.

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Hei ,takker for bilde. skal bidra med noen selv også.
Gratulerer - ingenting er som litt ny high-end i stua. Bare lukten av nytt utstyr gjør meg svimmel  ;D Velger man kvalitet så er min erfaring at integrerte forsterkere ikke står tilbake for separate komponenter (så lenge man ikke skal ha ekstreme effektbehov). Det er alltid en fordel å bruke slikt utstyr balansert. Og kom med bilder!

Her er et nakenbilde til trøst:

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Nei si det, men Diablo er farlig god.
Hvem sier att det er verdens beste? Kunne vært fristet til å være enig men sannheten er vel att det er flere som kan oppleves som verdens beste ut i fra subjektiv smak og behag.
For meg var jakten over når Diablo kom i stua.
ordnung muss sein...

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Ah diablo. Jeg har alltid hatt sansen for Gryphons integrerte, tabu og calisto. Diablo har jeg ikke hørt. Men at Gryphon lager integrerte forsterkere helt i verdensklasse er jeg ikke i tvil om.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Zapfilter 3 i Cayin CD- A 6 ? Aldrig hørt der skulle være kommet en version 3 af Zapfilteret 3 hvad er nyt?

Djevelen

Medlem
Ble medlem
11.04.2007
Antall liker
0
Jeg har vel ikke tatt deg? Men jeg takker for interessen, har satt deg på lista.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Ah diablo. Jeg har alltid hatt sansen for Gryphons integrerte, tabu og calisto. Diablo har jeg ikke hørt. Men at Gryphon lager integrerte forsterkere helt i verdensklasse er jeg ikke i tvil om.
Hva var inntrykket fra Calisto?
Er det 2200 den heter?

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Beklager det var en taste leif, det er zapfilter 2
Zapfilter 3 i Cayin CD- A 6 ? Aldrig hørt der skulle være kommet en version 3 af Zapfilteret 3 hvad er nyt?

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Jeg er spent selv jeg, har foreløbig ikke fått spilt mer en en ukes tid. Det har begynt å gå seg til men er et stykke igjen til demo forsterkeren jeg hadde på hjem lån. Den begynte liksom å løsne for et par dager siden og nå om dagen er det spennende å komme hjem å sette på en skive for å høre om det har løsnet mer og den kommer litt ettet litt. Jeg har aldri hørt den forsterkeren du har men hvorfor ikke prøve en kraftigere på hjemlån, så finner du fort ut av det.
Hei,

Veldig spennende å høre hvordan Diabloen høres ut etter innspilling på Galloene..........Det er meget bra ht. synes jeg og SA en gir det nødvendige ekstra i bassen. Jeg selv er imidlertid spent på hvor mye ekstra de har å gi med en kraftigere forsterker, da min burmester kun har 85Wpc.........:)

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
298
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Jeg er spent selv jeg, har foreløbig ikke fått spilt mer en en ukes tid. Det har begynt å gå seg til men er et stykke igjen til demo forsterkeren jeg hadde på hjem lån. Den begynte liksom å løsne for et par dager siden og nå om dagen er det spennende å komme hjem å sette på en skive for å høre om det har løsnet mer og den kommer litt ettet litt. Jeg har aldri hørt den forsterkeren du har men hvorfor ikke prøve en kraftigere på hjemlån, så finner du fort ut av det.
Mye mulig jeg gjør det ja........har snakket med NAT og Stereofil....

Zappern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
21
Torget vurderinger
4

Den er lang

og bred

Den er Diablo

Topp Bunn