alipax
Hi-Fi freak
MAT i Norge er IKKE billig! Du må for mye penger.Mat i Norge er billig, det er øl, vin og seigmenn som drar opp summen...
MAT i Norge er IKKE billig! Du må for mye penger.Mat i Norge er billig, det er øl, vin og seigmenn som drar opp summen...
Det som var litt morsomt med Sb1 nord-norge, var at den filialen (som nå er nedlagt) på tettstedet mitt var helt ubrukelig. De få som jobbet der sa at rett ut til meg at dem var strippet for all myndighet. Alle avgjørelser mht til private lån ble forettatt av hovedkontoret i Tromsø. Det dem gjorde var bare å snakke om produktene til meg, som forsikring og fondssparing.Inntekter/priser henger ofte sammen med kostnader. Hele poenget med Sbanken - og andre banker/konsepter som har kommet til - er at kunder som ikke har behov for filialer og avanserte finansielle tjenester, heller ikke skal betale for det. Det er ofte en viss grunn til at alle banker ikke har samme kostnadsbilde, og det er opp til kundene å vurdere hva de har bruk for og hva de er villige til å betale for. Det blir ofte et ramaskrik når større banker legger ned filialer dessverre og det er lett å komme i en skvis mellom ulike måter å drive bank på.
ja, helt klar at Sbanken fortsetter som egen merkevare, uansett utfall.er vel nettopp det segmentet DnB nå innser at de må inn i. Så jeg tipper at Sbanken vil fortsette som egen merkevare med mer eller mindre uendrete priser under DnB sitt eierskap. Og med tilgang til en del av DnB sine ressurser og kompetanse. Men jeg vil bli noe overrasket om Konkurransetilsynet godkjenner dette.
Er det fortsatt noe sted man ikke kan ordne omtrent alt selv i nettbanken?Det var så frustrerende å være kunde i banken at alt føltes som en lettelse i Sbanken med all kommunikasjon elektronisk og elektronisk signering av dokumenter.
Ikke vet jeg. Poenget mitt var at den fysiske enheten som den lokale bankfilialen i SB1 var, egentlig ikke hadde noen funksjon, utover det å være et frustrasjonsmoment for meg som kunde. Og hvis jeg som kunde da betalte 70 kroner i gebyr hver måned på et elektronisk trekk mellom to kontoer internt i SB1, for å betale husleie og strøm for bankfilialene, samt lønninger til ansatte som var strippet for myndighet, da skjønner man at en bank som Sbanken er lysår foran noen av sine konkurrenter.Er det fortsatt noe sted man ikke kan ordne omtrent alt selv i nettbanken?
Skandiabanken var svært tidlig ute med å ikke ha gebyrer på tjenester og satse på en ren nettbank, jeg var selv kunde der i mange år tidlig men byttet av ymse årsaker etter en del år. De lå langt foran alle andre en stund, men nå er vel de langt fleste heldigititale og har vært det ganske lenge. Hvordan det er med gebyrer rundomkring aner jeg ikke.Ikke vet jeg. Poenget mitt var at den fysiske enheten som den lokale bankfilialen i SB1 var, egentlig ikke hadde noen funksjon, utover det å være et frustrasjonsmoment for meg som kunde. Og hvis jeg som kunde da betalte 70 kroner i gebyr hver måned på et elektronisk trekk mellom to kontoer internt i SB1, for å betale husleie og strøm for bankfilialene, samt lønninger til ansatte som var strippet for myndighet, da skjønner man at en bank som Sbanken er lysår foran noen av sine konkurrenter.
Ps! Det gikk mange år etter at jeg flyttet ut av SB1, til dem la ned filialen.
Du skulle bare visst hvor lite penger jeg bruker på mat, det er langt mindre enn det en ny bil taper seg i verdi hver eneste måned.....MAT i Norge er IKKE billig! Du må for mye penger.
Tidene endrer seg.Skandiabanken var svært tidlig ute med å ikke ha gebyrer på tjenester og satse på en ren nettbank, jeg var selv kunde der i mange år tidlig men byttet av ymse årsaker etter en del år. De lå langt foran alle andre en stund, men nå er vel de langt fleste heldigititale og har vært det ganske lenge. Hvordan det er med gebyrer rundomkring aner jeg ikke.
Bankfilialer er en svært utdøende rase. Jeg har ikke vært innom en av sorten på mange, mange år og ser ingen grunn til å besøke en heller.
Som igjen kan lede til spørsmålet - hva er penger? Fikk med meg uttalelsen til Kjell Inge Røkke da han annonserte at han skulle tungt inn i kryptovaluta. Selvfølgelig kom det kritiske uttalelser om at han av alle ville satse på et luftslott, en slags imaginær greie hvor det flyter rundt noen 0'er og 1'er på nettet. Da kontret Røkke med å si at det kan godt være, men vanlige penger som vi kjenner i dag også er det. Det har kun en verdi fordi nok mange mennesker i verden tror at det er sånn. Altså at penger = tillit.Det finnes ca 2500 milliarder kroner i innskudd i norske banker, men kun ca 37 milliarder i kontanter, hvorav mesteparten befinner seg andre sted enn i banker regner jeg med. Derfor er et cash-run på norske banker fullstendig umulig - det eksisterer ikke i nærheten av nok kontanter til at det er mulig å ta ut nok til at det har særlig betydning for bankenes likviditet.
Jeg har faktisk både DnB og S’banken appen (har ikke lengre kort hos S’banken) men jeg kan ikke se hva DNB skal være dårligere på i appen.Trist. Har hengt med SkandiaBanken / SBanken nesten siden de kom til landet. Nå må jeg forholde meg til det elendige brukergrensesnittet til DNB nettbank og sikkert en haug gebyrer som jeg ikke ante fantes lenger - Ughhhh
Det med Vipps skjønner jeg godt. Bruker selv Vipps. Og det var lurt at de norske bankene samlet seg om én løsning. Det var i dette tilfellet Norge mot USA, som Apple Pay etc.Jeg er også DnB flykning nå godt integrert i S-banken. Om det blir oppkjøp blir jeg skikkelig lei meg. Forsøker unngå alt DnB har sin klamme hender borti. Selv Vipps forsøkte jeg unngå så lenge det var mulig, men når S-banken hang seg på var det bare å gi seg
n løsning
Ja, samme tenkesett jeg har. Skulle bare ønske noen andre enn gebyrfantomet som stod bak.Det med Vipps skjønner jeg godt. Bruker selv Vipps. Og det var lurt at de norske bankene samlet seg om én løsning. Det var i dette tilfellet Norge mot USA, som Appel Pay etc.
Bruker ikke Mobil App på bank - snakket om DNB Nettbank. Har begge da jeg er kasserer i vellet vårt og der bruker vi DNB bedriftskonto, så jeg kjenner begge.Jeg har faktisk både DnB og S’banken appen (har ikke lengre kort hos S’banken) men jeg kan ikke se hva DNB skal være dårligere på i appen.
Om man ser rent rasjonelt på det så er det boliglånsrenten som er det viktigste for de fleste. Deretter forsikring, men det er mer komplisert sidne det ikke bare er pris men også vilkårene om man faktisk trenger å benytte seg av forsikringen. For andre er det innskuddsrente og/eller honorarer på fond osv, men sistnevnte kan man til en viss grad styre selv uavhengig av hvilken bankforbindelse man bruker.Og jeg som er et annerledes menneske er allerede på jakt etter en ny bank for oss annerledes. Noen snakker om Bulder - høres litt annerledes ut
NRK sin artikkel om oppkjøpet:
Goliat kjøper David
Snakker om å være utakt med ikke bare sitt eget produkt, men fulstendig manglende forståelse for hva Sbanken de har lagt inn bud på egentlig representerer.Konsernsjef Kjerstin Braathen i DNB tror et oppkjøp av Sbanken vil gi mer fornøyde kunder.
Har du ikke muligheten for uttak på Kiwi opptil 5.000?En ting som irriterer meg med dnb er at man må betale 10kr for hvert uttak i minibank, samtidig som de har en begrensning i minibanken som gjør at du kun får tatt ut 2000kr hver gang. Skal du ta ut maksbeløpet på 9900kr må du altså betale 50kr for dette.
Jeg liker ikke denne utviklingen, det gjør det veldig frustrerende å handle med privatpersoner.
Hvilket annet alternativ har man? Jo vipps, men de tar 1% av beløp i avgift over 5000kr.
Med andre ord fjerner de / fordyrer mulighetene for kontanter og tilbyr samtidig et rådyrt alternativ i vipps.
Og noen lurer på hva man skal med bitcoin...