Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    De to sjeldneste platene deres som jeg har, som også er de jeg har betalt mest for, er disse to. Førstepressingen av deres første plate var det presset 1000 eksemplarer av, men etter hva jeg har lest så forsvant rundt 400 eks. i en brann. Pga. det så står det enkelte steder at det var 600 eks. i omløp av denne førstepressingen. Så ga de ut 400 eks. av den andre platen med et annet cover enn originalen, noe som ikke er så spesielt, men 50 eks. av denne var signert av bandet. Jeg fikk tak i en av disse sammen med tilhørende cd og t-skjorte 😅

Denne Motörbagen har jeg også komplett med alt tilbehør i tillegg til mye annet…💸💸💸 🙈 🤪

IMG_0109.jpeg
    IMG_0806.png
    IMG_0110.jpeg
    IMG_0810.png
    IMG_0811.png
    IMG_0112.jpeg
    IMG_1099.png
    IMG_1100.png

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ser at jeg har mine ord i behold 😁

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser at jeg har mine ord i behold 😁
    Joda det blir litt Rock And Roll inn i mellom, men jeg spiller mye annet også 😅 ;)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    WiiM Pro er ikke kurert for dette problemet den har. To ganger har jeg nå forsøkt å starte den etter at den har stått noen dager og begge gangene så dukker den ikke opp på telefonen. Da går den nok snart inn i boden igjen…

Sånn ellers så drar jeg og fruen opp til Drevsjø på fredag morgen og blir mandag. Da skal vi besøke hennes søster og det blir godt å komme seg ut av bygda noen dager. Det er 60 mil å kjøre så det er for langt å dra på besøk bare for en vanlig helg. Så får vi se om Helga dukker opp på Drevsjø og så får man håpe at de har Tuborg der…:unsure: 😅

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.920
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    WiiM Pro er ikke kurert for dette problemet den har. To ganger har jeg nå forsøkt å starte den etter at den har stått noen dager og begge gangene så dukker den ikke opp på telefonen. Da går den nok snart inn i boden igjen…

Sånn ellers så drar jeg og fruen opp til Drevsjø på fredag morgen og blir mandag. Da skal vi besøke hennes søster og det blir godt å komme seg ut av bygda noen dager. Det er 60 mil å kjøre så det er for langt å dra på besøk bare for en vanlig helg. Så får vi se om Helga dukker opp på Drevsjø og så får man håpe at de har Tuborg der…:unsure: 😅
    Du må nok bare SE TIL HELVETE å få skrudd av den IPv6 innstillingen! 🤐

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Når jeg koblet den opp igjen så kjørte jeg først med standardinnstillingene og når den hadde gått i dvale første gang så slo jeg av IPv6, hva nå enn det er. Nå har den stått ubrukt siden lørdag og same shit! Den er uansett såpass rimelig at jeg bare kommer til å ha den liggende som backup. Hvis jeg leser i vennetråden at den "plutselig" er i orden, så finner jeg den kanskje frem og prøver igjen…:poop: 😅

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøper nesten ikke noe på eBay lenger, men det har nå likevel kommet inn to pakker på kort tid. Først så var det en førstepressing av Yello Essential på LP og i dag fikk jeg denne, McIntosh Demonstration Reference Disc. Som McIntosh fan så blir man jo solgt bare man ser tittelen på platen… 😬 🥶 🤡 😅

IMG_0137.jpeg
    IMG_0136.jpeg
    IMG_0135.jpeg

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.005
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var avreise kl. 07.00 fra Bykle i går og så var vi på Drevsjø rett over kl. 16.00. Den ene hunden er hos svigers, men "koko-hunden" er med. Vi tok bobilen for å ha bedre plass under bilturen, men vi har husrom hos søsteren til fruen. Koko-hunden er dessverre urolig/stresset under bilkjøring og det betyr at jeg sitter i baksetet sammen med hunden for å roe den ned, mens fruen kjører og passasjersetet framme er tomt. Det ser unektelig litt dumt ut og fruen sier at dette kan vi ikke si til noen, men jeg klarer jo ikke å holde kjeft…🤫 🤐 😂

Vi dro til fjells på fisketur i formiddag, men jeg er ingen friluftsmann og dro tilbake med koko-hunden når de skulle begynne å fiske. Nå har jeg fått meg en Tuborg, mens koko-hunden sovnet i sofaen etter å ha fått seg både mat og drikke. Det ble mange hundebilder nå, men til min unnskyldning så finnes det ikke et eneste stereokomponent å ta bilder av her. Fortsatt god helg til de som måtte kikke innom…🍺 :giggle:

IMG_0133.jpeg
    IMG_0144.jpeg
    IMG_0145.jpeg
    IMG_0148.jpeg
    IMG_0155.jpeg
    IMG_0157.jpeg
    IMG_0156.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Siden det ikke er anlegg tilgjengelig, regner jeg med at du synger å spiller gitar selv da?
    Ei lokka det var Tuborg tilgjengelig iallefall 😁🍻
    Her er ingen stereokomponenter, gitarer eller noe annet det kommer lyd ut av med unntak av en 32" (?) liten tv. Man kan jo alltids synge, men det kan slå feil ut og bli dårlig stemning av sånt 😬. Tuborg hadde de heldigvis, men jeg hadde også medbrakt i tilfelle det utenkelige skulle skje! Vi stoppet for å handlet i Notodden og da benyttet jeg sjansen til å fylle kjøleskapet i bobilen med Tuborg…🤪 😂 🍻

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ikke såååå mange år siden man var "konge" om man hadde 32", men det er andre tider nå. Er vel ikke "konge" før man har større enn 85" 😁
    Nei det er ikke "sååååå lenge siden" :unsure: 👴 😅. Da plasma tv’ene kom så var vel bildekvaliteten så som så. I stedet for å kjøpe en dårlig 42" plasma så rev jeg i og kjøpte en 36" CRT fra Philips. Den veide 80kg og tv-benken knelte på midten etter en liten stund 😂

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nei det er ikke "sååååå lenge siden" :unsure: 👴 😅. Da plasma tv’ene kom så var vel bildekvaliteten så som så. I stedet for å kjøpe en dårlig 42" plasma så rev jeg i og kjøpte en 36" CRT fra Philips. Den veide 80kg og tv-benken knelte på midten etter en liten stund 😂
    Mulig jeg er gammel! 😂🤣😂

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du vet vel at du befinner deg kun ca 4 mil fra Idre i Sverige?
    Hva koster Tuborg på Notodden?
    🙈😆
    Ja jeg vet godt hvor Sverige er. Vi skal til Idre i dag…;) 😅

Aner ikke hva jeg betalte for Tuborg i Notodden, men gode var dem 😋 🥳 😍

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Godt å høre at du er orientert, ellers er det fort gjort å bli nedsnødd på Drevsjø. 🙈😆
    God tur til Idre! 😊

Fin reklame det :ROFLMAO:

I går så skeiet vi skikkelig ut på "restauranten" borte ved Jokeren. Siden jeg hadde drukket Tuborg med begge hendene så tok jeg på meg spanderbuksene å spanderte øl og pepperbiff på damene. "Er du full?" spurte fruen og jeg svarte "Ikke enda, men snart…" 🤪 :ROFLMAO:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.312
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jeg kjøper nesten ikke noe på eBay lenger, men det har nå likevel kommet inn to pakker på kort tid. Først så var det en førstepressing av Yello Essential på LP og i dag fikk jeg denne, McIntosh Demonstration Reference Disc. Som McIntosh fan så blir man jo solgt bare man ser tittelen på platen… 😬 🥶 🤡 😅

Vis vedlegget 947859 Vis vedlegget 947861 Vis vedlegget 947862
    Med tanke på inneholdet til denne disken så hadde den havnet i garasjen her 🤣🤣

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter en langweekend på Drevsjø så var det godt å sprette en Norrlandsguld og fyre opp anlegget med litt rolig og behagelig musikk. Fruen ble kastet av i Oslo på hjemturen da hun skal gasse seg på hotell og være på konferanse i et par dager. Helga gadd ikke å komme opp til Drevsjø siden det ikke fantes et stereoanlegg der, men hun lovte å komme på fredag…:love:

5C1D9E29-D3B8-438F-B389-DAB1FA4CFA80.jpeg
    B6426BB9-FA17-4D86-A8F5-D1B7A02E0F2E.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Svigerfar fyller år i dag og da blir det en liten "feiring" med noe kake og sånt. Hytta vår ligger på nabotomta til svigers så da blir det å ligge der i natt, men i morgen blir det spilling. Det er for øvrig så varmt her at jeg måtte kjøle meg ned men en iskald Norrlandsguld i stad, men nå nærmer det seg feiring tenker jeg…🥳 🍻 💃 🕺 😅

8ED1A883-B771-4E5B-8CDD-787798658CCA.jpeg
    AC4FBF68-8CB9-4D0A-9BF5-54DDF530F94C.jpeg

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.005
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Svigerfar fyller år i dag og da blir det en liten "feiring" med noe kake og sånt. Hytta vår ligger på nabotomta til svigers så da blir det å ligge der i natt, men i morgen blir det spilling. Det er for øvrig så varmt her at jeg måtte kjøle meg ned men en iskald Norrlandsguld i stad, men nå nærmer det seg feiring tenker jeg…🥳 🍻 💃 🕺 😅

Vis vedlegget 950092 Vis vedlegget 950093
    Her er det "Kalleg heitt" 🥵

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.759
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha feiret svigerfar og en natt på hytta så er jeg tilbake i kjelleren og her blir jeg forhåpentligvis mer eller mindre resten av dagen. Fruen er på fjelltur og så skal hun i 60-års kalas til sin yngste tante. Det er heldigvis bare damene i hennes familie som er bedt og det passer en halvgammel, stuttjukk og øldrikkende fyr meget bra… 🍻 🥳 🤪

På hytta så har jeg mot min vilje forøvrig havnet i kamp med en bever. De har bygget dam rett ved hytta, men for et par år siden så fikk jeg og svigerfar lagt et par 110mm rør gjennom dammen og da ga de opp og reiste. Nå har de plutselig kommet tilbake og bygget ganske kraftig på kort tid. Det er utrolig hva de klarer å bygge med to store tenner og to små hender :eek:

Jeg rev en times tid i går kveld så svetten sprutet, men det henger så j….. godt sammen. I dag tidlig så hadde de tettet mesteparten av det jeg rev og jeg knep den ene på fersken når jeg luftet den ene hunden. Så var det på an igjen og rive det de hadde tettet igjen. Jeg syns nesten litt synd på dem, men det er flere ubenyttede beverdammer/hus lenger nede. Jeg skal holde dere oppdatert om hvem som vinner kampen, men jeg blir ikke forundret om det blir beverne…😬 🙈 :ROFLMAO:

15CFE763-CBB2-48AD-A646-49283B1CFEAE.jpeg
    938893C4-42DB-4D52-8BC6-EFCC37806290.jpeg
    7DF6E307-7453-4F6C-B152-860C53569A90.jpeg
    CC4FA7BF-DEFC-421A-9774-FF3F5F3709BD.jpeg
    63385182-B3A8-4853-809C-B2F63EE96CCE.jpeg
    16FCFBEE-BE15-47C5-8006-A44F06FBFA6D.jpeg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.156
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bevere er flittige dyr for å si det mildt😅 For en liten stund siden så jeg et program om Kanada hvor beveren er nasjonaldyr. Det kanadiske flagget har jo lønneblad motiv, men det kunne like gjerne vært en bever. De fortale i programmet at de prøvde å tegne en bever, men uansett så kunne illustrasjonen minne om en rotte og det ville de ikke ha på flagget🤣

IMG_4150.jpeg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn