Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hunsbedt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Antall liker
    3.774
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Faktisk bare minus 15 her i lavlandet, nede i Kvinesdal. Det ser ut til å bli godt med sol ettehvert, så når tempen blir over null, så blir det bilvask med varmtvann fra krana. Har 17kW solceller på taket og vann til vann varmepumpe, så litt sløsing med varmtvannet tar jeg meg råd til på vinteren...:cool:

Hunsbedt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Antall liker
    3.774
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Minus 11 i Aksdal er jo mye mer enn minus 25 oppe i Setesdal. Du kan operere med enn helt annen skala, den såkalte Vestlandsskalaen. Den er helt jevlig. Har bodd 8 år i Stavanger, og husker hvor kaldt det var der når tempen gikk under null. Var kaldt lenge før det også.
    Du har min fulle sympati!

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.933
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Minus 11 i Aksdal er jo mye mer enn minus 25 oppe i Setesdal. Du kan operere med enn helt annen skala, den såkalte Vestlandsskalaen. Den er helt jevlig. Har bodd 8 år i Stavanger, og husker hvor kaldt det var der når tempen gikk under null. Var kaldt lenge før det også.
    Godt å høre🥰 Men det ligger noe i det. Vi som bor ved kysten har høyere luftfuktighet og det oppleves kaldere enn innlandet. Så lenge det er varmt i caven så skal jeg ikke klage😉

Hunsbedt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Antall liker
    3.774
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Vi får tenke på kassettspilleren hos karmann i dag. Han fortjener virkelig all sympati ute på det fuktige, flate og kalde Listalandet. Er vel minst 3-4 minus der ute nå!
    EDIT: ...og sikkert litt trekk i lufta også.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.852
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Joda det er kaldt med 11 blå ved kysten, men forskjellene dukker opp hvis man skal være ute i lengre tid. I tillegg så dukker det opp problemer med vannrør som fryser og biler som ikke vil starte. Det er mange som kommer opp til Hovden fra kysten og ikke har merket noen problemer med bilen før den ikke vil starte etter en natt med 25 minus.

Jeg var for øvrig på førstegangstjeneste i "karmann-land" vinteren 93 så jeg vet hvor surt det kan være der nede, men jeg ville heller være ute å leke krig der nede enn i 25-35 minusgrader oppe i Nord-Norge 😬 😅

Hunsbedt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Antall liker
    3.774
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg var stasjonert på flystasjonen på Lista 83-84. Utrolig fin førstegangstjeneste, må jeg si. Hadde brannvakt og utrykning hver gang Norfly kom, og når det var øvelser. Hadde avspasering etter vakt, men husker ikke turnusen, men den var fin. Siste delen av tjenesten var i bilhold og post, dagtjeneste, og kunne kjøre hjem etter endt dagvakt hver dag. Var som en dårlig betalt jobb, egentlig. Vi var vel rundt 15 mann utstasjonert der, og det var vel rundt 50 befal, greie hele gjengen.
    Og været var som i Stavanger. Mye kuling og nesten fire årstider samme dag, hele året. Storm på Lista er utfordrende, spesielt med fly som skulle ned. Lista har nest mest kuling i landet, etter Stadtlandet...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn