Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg satte sammen et Solo 6 rack i kveld, men tror kanskje at jeg endrer litt på hylleavstandene. Jeg vurderer å flytte på det sånn at den minste hylleavstanden kommer i bunnen. Lenestolen som skimtes på bildet gjør at produktene må litt høyere opp for å slippe problemer med et par fjernkontroller...

IMG_1287.jpg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Huff dette "baller" på seg. Nå har jeg båret ut Quadraspire racket og satt opp Solid Tech racket midlertidig. Jeg har noen deler liggende og har nå bestilt det jeg mangler for et rack til. Det vil komme på siden av det andre og skal hovedsakelig romme 2 stk. MC252. Etter en del grubling ble det til at jeg bestilte noen hyller ekstra sånn at rackene blir like høye. Det blir en hylle mindre i det siste racket.

Sånn ser det ut nå. Racket må uansett vekk igjen sånn at jeg får gått over og slettet filten på veggen.

IMG_1292.jpg

IMG_1293.jpg

IMG_1294.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan låter det nå Dolby etter at rommet er snudd? Får du alle subbene til å spille på lag med Palladiumene?

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det vet jeg ikke enda. Tubene er ikke koblet opp en gang....:rolleyes:

Jeg har ikke hatt mye tid nede i kjelleren nå i ferien og har prioritert det praktiske først. Nå satser jeg på å få ordnet filten og satt opp racket permanent ila helgen. Så satser jeg på at det siste racket kommer på mandag og at det kommer på plass mandag eller tirsdag. Det vil fremdeles gjenstå noen småting, men når det siste racket er på plass vil nok subbene stå for tur. Jeg er litt rar sånn. Jeg får ikke helt roen på meg før det meste er sånn noenlunde som jeg vil ha det...:confused:

• Liker
    Reaksjoner: oct

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det vet jeg ikke enda. Tubene er ikke koblet opp en gang....:rolleyes:

Jeg har ikke hatt mye tid nede i kjelleren nå i ferien og har prioritert det praktiske først. Nå satser jeg på å få ordnet filten og satt opp racket permanent ila helgen. Så satser jeg på at det siste racket kommer på mandag og at det kommer på plass mandag eller tirsdag. Det vil fremdeles gjenstå noen småting, men når det siste racket er på plass vil nok subbene stå for tur. Jeg er litt rar sånn. Jeg får ikke helt roen på meg før det meste er sånn noenlunde som jeg vil ha det...:confused:
    Synes ikke det er noe rart i det hele tatt jeg. Er nok litt slik jeg også. Har jo plundret på i det rommet mitt noen timer de siste årene. Er først nå jeg føler at ting setter seg.

Blir morsomt å få inntrykk av oppsettet etterhvert. Om du skulle ønske å bli kvitt en sub, si ifra da..?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Supert. Er det forresten samme kassene på pb12 plus og plus/2?

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei Plus/2 er dypere. Jeg har forøvrig 2 stk. Ultra/2 og 4 stk. Plus/2. De har samme kassene og samme forsterker, men Ultra/2 har andre elementer. Ultra/2 ble aldri solgt i Norge gjennom Lsound, så dem er det ikke mange av. Det ble importert noen få stykker til landet før Lsound ble importør.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Huff dette "baller" på seg. Nå har jeg båret ut Quadraspire racket og satt opp Solid Tech racket midlertidig. Jeg har noen deler liggende og har nå bestilt det jeg mangler for et rack til. Det vil komme på siden av det andre og skal hovedsakelig romme 2 stk. MC252. Etter en del grubling ble det til at jeg bestilte noen hyller ekstra sånn at rackene blir like høye. Det blir en hylle mindre i det siste racket.

Sånn ser det ut nå. Racket må uansett vekk igjen sånn at jeg får gått over og slettet filten på veggen.

Vis vedlegget 451481

Vis vedlegget 451482

Vis vedlegget 451483
    Blir ikke LP-spilleren en smule påvirket av bassene der? Stikkontakter to die for! Sånn vil jeg også ha det. ;)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Platespiller heter det i følge en tråd her på forumet :rolleyes:

Jeg regner med at den vil bli påvirket, så derfor har jeg kjøpt fjæroppheng til den øverste hyllen. Hvor mye det hjelper aner jeg ikke. Nå står det en BASE 2.0 plattform under spilleren, men regner med at denne havner under blu-ray spilleren etterhvert.

Ja jeg har nok av stikkontakter. Nå når jeg har snudd om på rommet har jeg faktisk alt for mange :confused: ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har bestemt meg for å utfordre begreps-apparatet litt her på sentralen, for da våkner folk litt til liv etter sommer-dvalen. :cool:

Sikkert ingen dum løsning med racket, men jeg frykter blåsten fra subbene der racket står. :rolleyes: Men det er jo gjerne slik at man ikke har ubegrenset med plass, ei heller jeg. Men klart å bli kvitt glasskapet med innhold som stod like ved her i stua, så nå står i alle fall ikke vinglassene å spiller med her.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg regner som sagt med at det kan bli litt trøbbel, men jeg får se det an. Jeg får heller bruke LP-spilleren på lave volum og iPhonen på høye volumer. CD spilleren bruker jeg nesten ikke lenger, så den er i grunnen bare til pynt ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Ja der sier du noe, jeg har en CD-spiller i kjelleren nå og den har ikke vært i bruk på over to år. Derimot har jeg en sånn streamer sak fra Bluesound med CD-stikk som auto-ripper plater. Dog skal det sies, det streames mest her også.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    En eller annen gang (det kan bli veeeeldig lenge til) har jeg tenkt å ta en liten test mellom de respektive medier. Jeg er ingen kritisk lytter og koser meg mest med en øl eller fem mens diverse musikk digges på alt for høyt nivå. Jeg tipper derfor at CD-spilleren fort kan bli den tapende part, men jeg kommer nok alltid til å ha en stående. Derimot hvis det skulle bli dødt løp mellom CD og blu-ray så vet man jo aldri...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Diggitart err diggitart, det må're værra! Jeg er ikke så frelst som en del andre er angående at digitalt er like sårbart som analogt, all den tid jeg driver med digitalt foto og har rotet med militært samband..! Men jeg har hørt litt DVD-Aduio og 24 bit muisikk, og kan i alle fall ut fra det si at det låter bra. Tidal vs CD er jeg ikke så sikker på.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har testet en del i det siste mellom cd, flac, streaming via Spotify og vinyl.

Hører ikke mye forskjell mellom flac og cd. Hører innimellom forskjell på Spotify og flac. Men ikke så mye som man skulle tro. Hører mye forskjell på vinyl og flac. Spes tunge rock høres tøffere ut på vinyl synes jeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis alt går som det skal, så kan det hende jeg rekker et par sanger på vinyl ila kvelden!

Nå har jeg dampet filten to ganger. Det hjalp veldig selv om jeg drar med meg noen mm ekstra ned til bunnen ved kanalen. Det blir noen småbulker der, men det vises uansett ikke igjen pga rackene som kommer foran der. Nå skal racket på plass igjen og så må det kobles litt.

IMG_1301.jpg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er vi oppe og går igjen. Jeg skulle gjerne hatt det siste racket nå for å blitt ferdig, men det kommer på mandag kveld. Tror jeg kobler opp subbene bak i stedet for å knote med LP-spilleren...

IMG_1304.jpg

IMG_1306.jpg

IMG_1308.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Strømuttak får man aldri nok av og da er det veldig greit at de er av den fastmonterte typen. Meget bra!

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var det siste racket på plass. Noe småplukk gjenstår, men nå håper jeg å kunne konsentrere meg litt om lyden fremover. Jeg får prøve meg på litt grovkalibrering før jeg roper på hjelp...:rolleyes:

IMG_1340.jpg

IMG_1341.jpg

IMG_1342.jpg

IMG_1343.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Fy fanken for et heftig oppsett. Jeg har knapt reiseradio i forhold...

Joey

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Fy faen og rått!!!! Dette her er på kanten til lov brudd steike og igjenomført og profesjonelt oppsett- Her er det jo kvalitet fra a til å og jeg er ikke klipsh fan ,men seriøst ? Her er det snakk om et problem hva skal du oppgradere neste ? hehe :) Epicon? hehe

Takk for bilde jeg fikk sett motivasjon og læring i aller høyeste grad. Takk!!!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.559
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dette ble suksess, Dolbytor. Ringer på neste gang jeg kjører gjennom dalen din, for dette tror jeg ser enda bedre ut i virkeligheten! :)

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    Slenger meg på med de andre som synes dette ble helt knall :)

Blir moro å kalibrere litt framover nå ja :)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.151
    Sted
    Langesund
    Ser jo meget bra ut dette, men det gjorde det når jeg var innom sist også. Da satt ikke lyden helt, men det regner jeg med har endret seg. Jeg som ikke synes 30-40 mil i bilen er spesielt langt, tar gjerne en tur innom for en lytt når du mener det spiller som ønsket

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det alle sammen :)

Jeg liker rommet mye bedre nå, selv om jeg var fornøyd med anlegget andre veien også. Rommet kunne med fordel vært noe større, men det er det ikke aktuelt å gjøre noe med. Det blir veldig spennende å se hvordan lyden, eller bassen rettere sagt, blir etterhvert. I mitt forrige oppsett hadde jeg to kraftige dipper, mens det bare var en kraftig dipp når jeg hadde snudd oppsettet. I tillegg så har jeg nå to subber bak og får da andre muligheter til å rette på frekvensgangen. Etter min mening har jeg et bedre utgangspunkt nå og jeg blir utrolig skuffet hvis jeg ikke skulle få et bedre resultat enn jeg hadde før :confused: :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tar også gjerne en tur med NSB. Hadde vært morsomt å fått høre hva McIntosh + klipsch + svs kan stelle i stand. Liker jo både klipsch og svs, McIntosh har jeg ikke noe forhold til egentlig.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nærmeste NSB stasjon ligger vel 18 mil her ifra, så det er dessverre et stykke. Når vi skal til Oslo kjører vi til Bø i Telemark og tar toget der ifra. Bussen kommer nærmest på E134 og stopper i Haukeli. Hvis det skulle være aktuelt en gang kan jeg sikkert få til henting der :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.050
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det ANM :)

Jeg er forøvrig overasket/imponert over platespilleren og da tenker jeg på mangel av "hopping" ved ganske høyt volum. Jeg dro på ganske kraftig et par ganger i går kveld og forventet at det skulle hoppe litt etterhvert, men det gjorde det ikke. VU-metrene på MC1201 danset rundt 120W og jeg vil anta at jeg spilte på +/- 100dB. Jeg kjøpte et sett med fjærer til den øverste hyllen for å unngå vibrasjoner, men de er ikke montert enda. Jeg fulgte litt med i ANM's fysikktimer her for en stund siden og valgte ut ifra det å droppe underlag til spikes'ene. Alle rackene står derfor på spikes rett i tregulvet under teppet...

• Liker
    Reaksjoner: oct
    A

ANM

Gjest
    Godt å høre at jeg påvirker litt. :) Ja, spikes eller redusert areal kan være et svært nyttig lavpassfilter kombinert med ettergivende underlag som tregulv. Kan med hell brukes under lette platespillere om feks man har litt for stive dempeputer. Har tidligere brukt 8mm maskinskruer kombinert med Sorbothan under lette drivverk. Veldig effektivt selv om jeg ikke gjorde nøyaktige kalkulasjoner.

Trist du bor så mange timer unna, skulle likt å svippet innom.:)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nærmeste NSB stasjon ligger vel 18 mil her ifra, så det er dessverre et stykke. Når vi skal til Oslo kjører vi til Bø i Telemark og tar toget der ifra. Bussen kommer nærmest på E134 og stopper i Haukeli. Hvis det skulle være aktuelt en gang kan jeg sikkert få til henting der :)
    Stemmer det, du bodde inni innerste gokk. ;D

Men umulig er det jo ikke. Mulig jeg får hakke med The Shy...

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.151
    Sted
    Langesund
    Stemmer det, du bodde inni innerste gokk. ;D

Men umulig er det jo ikke. Mulig jeg får hakke med The Shy...
    Det var noe av det første jeg tenkte på også. Kom deg til Porsgrunn så skysser jeg videre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn