Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var signal rør jeg tenkte på, aldri hatt noe som trenger effekt rør :) (enda)

mvh
    Ok. Jeg må (dessverre) ha 16 stk. KT88 så det blir ikke direkte billig.

Til min første MC2000 så kjøpte jeg et komplett sett med originale rør fra Neby, men satser uoriginalt denne gangen. For det første så er Neby tomme for rør og for det andre så har jeg vel forstått det sånn at det finnes minst like god rør enn de originale og da til en lavere pris. Ett originalt McIntosh KT88 rør koster kr. 1500 hos Neby. Nå er det vel JJ som lager rør for McIntosh så det er sikkert gode rør, men prisforskjellen blir på kr. 9600 med originale rør kontra feks. Gold Lion hos Mala til kr. 900 pr. stk.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser den, Det blir nok litt kroner ja :)
    God helg

mvh
    God helg til deg også! Fruen ymtet frempå om vi skulle på "hytta" i helgen, men jeg ymtet frempå om ikke hun kunne dra i dag og at jeg fulgte etter i morgen. Jeg klør litt etter å få spilt litt på disse nye blokkene, sammen med noen Tuborg seff... :) 😅

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Gold Lion er et bra KT88-rør. Har hatt to-sett av de. Men på det siste settet, så gikk det for mange rør. Handlet fra en forhandler i England, og de var muligens dårlig matchet evtg.andre/tredje sorteringer. Jeg prøvde derfor noen andre Psvane-rør (smårør) og synes de låt bra. Tok sjansen å handle det også med KT88. Fikk nøye matchede (16 stk) Psvane rør fra Mala Audio. Lydmessig synes jeg kanskje de også var enda bedre enn Gold Lion. Så veldig fornøyd med de.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gold Lion er et bra KT88-rør. Har hatt to-sett av de. Men på det siste settet, så gikk det for mange rør. Handlet fra en forhandler i England, og de var muligens dårlig matchet evtg.andre/tredje sorteringer. Jeg prøvde derfor noen andre Psvane-rør (smårør) og synes de låt bra. Tok sjansen å handle det også med KT88. Fikk nøye matchede (16 stk) Psvane rør fra Mala Audio. Lydmessig synes jeg kanskje de også var enda bedre enn Gold Lion. Så veldig fornøyd med de.
    Hvilke KT88 rør har du? Psvane har 3 typer ser jeg. De dyreste selges vel som matchede par.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Mener det var den mellomste modellen, Series UK. Fikk den også nøye matchet alle sammen. Veldig god service.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen droppet hytteturen, "men bare slapp av, du kan sitte i kjelleren å spille hele kvelden" sa hun. Det er jenta si det :D (y)

Så har jeg akkurat bestilt komplett Gold Lion rørsett fra Mala Audio. Jeg plusset på et par KT88 og noen ekstra smårør sånn i tilfelle. Jeg hadde tenkt å vente litt før jeg kjøpte nye rør, men pga. Putin jævelen så turde jeg ikke å vente lenger. Jeg hadde tenkt å bestille nye rør til MC75 blokkene også, men da jeg rotet rundt i rør esken så fant jeg 4 stk. KT88 og 4 stk. 12AT7 helt nye McIntosh rør. Jeg hadde 2 stk. 12AX7 som var nesten helt nye for å ha det komplett med McIntosh rør. Jeg har også noen helt nye 12AX7 Mullard rør som kan brukes.

Da er første Tuborgen åpnet og fredagsroen har senket seg 🍻 :giggle:

F3DC0D3E-DCE2-4BC9-BA01-800DA181968B.jpeg
    A2E05F0C-7DAB-40FA-8533-99E5EA0D451F.jpeg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.003
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fruen droppet hytteturen, "men bare slapp av, du kan sitte i kjelleren å spille hele kvelden" sa hun. Det er jenta si det :D (y)

Så har jeg akkurat bestilt komplett Gold Lion rørsett fra Mala Audio. Jeg plusset på et par KT88 og noen ekstra smårør sånn i tilfelle. Jeg hadde tenkt å vente litt før jeg kjøpte nye rør, men pga. Putin jævelen så turde jeg ikke å vente lenger. Jeg hadde tenkt å bestille nye rør til MC75 blokkene også, men da jeg rotet rundt i rør esken så fant jeg 4 stk. KT88 og 4 stk. 12AT7 helt nye McIntosh rør. Jeg hadde 2 stk. 12AX7 som var nesten helt nye for å ha det komplett med McIntosh rør. Jeg har også noen helt nye 12AX7 Mullard rør som kan brukes.

Da er første Tuborgen åpnet og fredagsroen har senket seg 🍻 :giggle:

Vis vedlegget 816926 Vis vedlegget 816927
    Nyt kvelden :cool:

mvh

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er en enkel fyr fra bygda og vil bare ha "standard" lyst øl uten bismak. Jeg har enda ikke prøvd en IPA eller noen for for hjemmebrygget øl som jeg liker. Tuborg og Heineken er akkurat som øl skal smake, etter min smak selvfølgelig… 🍻 :ROFLMAO:

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.685
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er greit på tapp i Danmark, men ikke noe jeg drikker fra boks her hjemme.
    Før syntes jeg det var stor forskjell på tuborg tappet i Danmark vs norsk. Nå synes jeg ikke det er så stor forskjell, den norske har bedret seg. Eller har de begynt å selge dansk tappet Tuborg her på berget?

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.008
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er en enkel fyr fra bygda og vil bare ha "standard" lyst øl uten bismak. Jeg har enda ikke prøvd en IPA eller noen for for hjemmebrygget øl som jeg liker. Tuborg og Heineken er akkurat som øl skal smake, etter min smak selvfølgelig… 🍻 :ROFLMAO:
    Tror ikke det er vanlig at enkle fyrer fra bygda har McIntosh utstyr for mange hundre tusen. ;) Kos deg.🍺

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter at jeg var oppe i hovedetasjen og inviterte fruen ned, så dukket hun opp etterhvert. Det er meget sjeldent at hun gidder å ned her, men koselig var det. Nå ble hun selvfølgelig trøtt, men jeg nektet plent å være med opp å legge meg.. :ROFLMAO:

Nå var det lenge siden jeg har spilt Colter Wall, men han har tilfeldigvis stått på ganske mye i kveld. Det finnes bedre ting med tanke på lyden, men hvis man er "in the moode" for litt melankolsk nyere Country er dette knallbra. MC2301 ble bare bedre etter at jeg skiftet frem og tilbake med MC75 og jeg ser ikke for meg at de drar noe sted med det første…🍻 :giggle:

E748BFEE-B308-4125-B75E-588F8E19B67D.png
    AC90E579-7610-474F-ACA4-40462A24447C.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I yngre dager så sa man JIPPIIII om fruen spurte "skal vi legge oss", men nå med nye forsterkere var det JIPPIIII da hun gikk å la seg :ROFLMAO:

Ingen ting galt med fruen altså, men jeg hadde allerede forsøkt å få henne ned på "hytta" i kveld sånn at jeg omsider kunne få spilt litt på de nye blokkene mine. Hun ble "plutselig" trøtt, men det kjenner ikke jeg noe til… Placebo er "skummelt" og jeg har opplevd det mange ganger. Det beste er i grunnen å ikke uttale seg om et nytt produkt før det har gått en måned eller tre. Det er først når man har byttet frem og tilbake (ev. flere ganger} at man merker forskjellene, med mindre forskjellene er veldig store. Jeg har aldri spilt så lavt som i kveld, men lyden fenger meg. For en "Hi-Fi- eller måle-dude" så er det sikkert mye å sette fingeren på, men jeg liker veldig godt det jeg hører foreløpig …🍻 (y)

HoPPe`S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Dem er jammen meg flotte å se på dem Mc2301.

Hva skjer hvis man hører på musikk og rørene tar kvelden?

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dem er jammen meg flotte å se på dem Mc2301.

Hva skjer hvis man hører på musikk og rørene tar kvelden?
    Takk for det! Jeg lIker dem veldig godt :)

Det er innebyggede beskyttelseskretser som skal eliminere ev. problemer hvis et rør skulle ryke. Nå har jeg bestilt nye rør for å være på den sikre siden, men nye rør kan vel også ryke hvis man er riktig uheldig..

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Du må jo laste ned og bli en Untapped bruker!
    Tenk å ha x antall registreinger med samme øl og verdens tøffeste bilder.
    Legendemateriale.
    Og nei det er ikke ironisk ment.
    Jeg følger og toaster gjerne :D

Stein

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du må jo laste ned og bli en Untapped bruker!
    Tenk å ha x antall registreinger med samme øl og verdens tøffeste bilder.
    Legendemateriale.
    Og nei det er ikke ironisk ment.
    Jeg følger og toaster gjerne :D

Stein
    Nå vet jeg ikke helt hva dette innebærer, men tror jeg får holde meg til HFS… ;) 😅

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Det er en øl-app for de av oss som skal prøve alle nye flasker og bokser vi ser, men ikke husker om vi har drukket den før ;)
    Det blir et evig jag etter nyheter

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ok. Jeg må (dessverre) ha 16 stk. KT88 så det blir ikke direkte billig.

Til min første MC2000 så kjøpte jeg et komplett sett med originale rør fra Neby, men satser uoriginalt denne gangen. For det første så er Neby tomme for rør og for det andre så har jeg vel forstått det sånn at det finnes minst like god rør enn de originale og da til en lavere pris. Ett originalt McIntosh KT88 rør koster kr. 1500 hos Neby. Nå er det vel JJ som lager rør for McIntosh så det er sikkert gode rør, men prisforskjellen blir på kr. 9600 med originale rør kontra feks. Gold Lion hos Mala til kr. 900 pr. stk.
    Tror nok ikke de originale MCtosh rørene er noe spesielt annet enn dyr pga navnet.. så å gå til noe annet gjør neppe noe negativt med lyden.. Gold Lion er jo absolutt bra saker.. kansje tilogmed et løft i lyden..

Lealaus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Hei Dolbytor
    Bra valg av effektrør, har selv disse i mine 2301.
    Ut fra min erfaring har driverrør vel så mye å si på lydsignaturen så jeg hadde nok byttet disse også.
    Prøv å bytte disse smårør ved bruk av original effektrør for så å bytte til nye effektrør så kan du gjøre opp din mening.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tror nok ikke de originale MCtosh rørene er noe spesielt annet enn dyr pga navnet.. så å gå til noe annet gjør neppe noe negativt med lyden.. Gold Lion er jo absolutt bra saker.. kansje tilogmed et løft i lyden..
    Nei jeg tror heller ikke at original rørene er noe bedre enn feks. Gold Lion og så er de jo ganske mye dyrere.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei Dolbytor
    Ut fra min erfaring har driverrør vel så mye å si på lydsignaturen så jeg hadde nok byttet disse også.
    Prøv å bytte disse smårør ved bruk av original effektrør for så å bytte til nye effektrør så kan du gjøre opp din mening.
    Spennende med flere MC2301 eiere her :)

Jeg kjøpte også 12AT7GENGP driverrør fra Gold Lion, så jeg bytter alle rør. Jeg kan prøve å bytte smårørene først som du foreslår.

Om disse Gold Lion rørene er bedre enn andre rør skal ikke jeg uttale meg om, men de får mye positive omtaler rundt forbi.

Lealaus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Nei jeg tror heller ikke at original rørene er noe bedre enn feks. Gold Lion og så er de jo ganske mye dyrere.
    Hei
    Original rørene Mcintosh bruker er JJ.
    Jeg hadde en periode der jeg kjøpte inn det meste av nyproduserte rør som jeg testet på en C2500 + MC275.
    Konklusjonen min var at Goldlion kom høyt opp, på preamp er nok NOS å foretrekke etter min mening.
    Personlig liker jeg nok best Telefunken

Lealaus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Spennende med flere MC2301 eiere her :)

Jeg kjøpte også 12AT7GENGP driverrør fra Gold Lion, så jeg bytter alle rør. Jeg kan prøve å bytte smårørene først som du foreslår.

Om disse Gold Lion rørene er bedre enn andre rør skal ikke jeg uttale meg om, men de får mye positive omtaler rundt forbi.

Lealaus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    :) Ja, jeg har hatt mine 2301 siden 2013 så begynner å få litt erfaring med disse.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.104
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei Dolbytor
    Tiltredes.

IMO er driverrør minst like betydningsfulle for lyden som utgangsrør.

Mvh

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Rørene ble sendt på mandag så skal jeg normalt sett ha dem i morgen, ev. senest fredag.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var fullt program etter jobb i dag med bla. MC tur og hundelufting, og så var det endelig tid for kjelleren. Siden jeg har blitt "mobbet" litt pga. Tuborg drikkingen min i det siste så skeier jeg skikkelig ut i kveld. Fruen er på kveldsvakt, musikken spiller og en del iskalde Heineken står klare. Hvis jeg mot formodning skulle gå tom for Heineken så har jeg seff enda flere Tuborg på lur… 🍻 (y) 😅

ECFC69A8-39F6-4952-B736-8A142C7937E1.jpeg
    7FF4CA54-D441-4121-AF0A-777415C1EDC1.jpeg
    EE3E61FA-A136-42A7-B3C5-C1C1937ED017.jpeg
    E0F93CCF-1F47-4EC4-88AA-09FEBF89E30D.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.587
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er 4 stk. 12AT7 rør byttet på monoblokkene. Følte ikke at jeg merket noen umiddelbar forskjell, men det hadde jeg ikke forventet heller. Rørene skiftes ut pga. at jeg ikke aner brukstid på de gamle og hvis man skulle får litt bedre lyd så er det en ren bonus for min del. Jeg får se om jeg bytter KT88 rørene også, men tipper at jeg holder meg til dette for i kveld.

C8EB3D79-A4EF-4324-A448-27064FF06BA7.jpeg
    8C0BF62A-DF0E-4458-863C-692089DBA515.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn