Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Huffda.. der mista klipsch meg helt.. 🤣 blande inn miljø fantasier i markedsføring.. 🤣🤣
    Du har vel ikke Klipsch lenger, så du er uansett ute i kulden...🥶 😂

Så er for øvrig dette Audioclassics sin reklame og ikke Klipsch sin, så du får heller rette misnøyen din mot dem det gjelder...😅

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.179
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Du har vel ikke Klipsch lenger, så du er uansett ute i kulden...🥶 😂

Så er for øvrig dette Audioclassics sin reklame og ikke Klipsch sin, så du får heller rette misnøyen din mot dem det gjelder...😅
    Joda, har enda noen klipsch produkter i hus.. men slipper det neppe inn i hovedanlegget flere gang.. såfremt de ikke plutselig kommer med noe nytt som skal være en form for Palladium serie igjen :) da skulle jeg vurdert en lytt :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble stille og rolig på hytta i går og jeg er tydeligvis i ferd med å bli gammel. Etter en Tuborg så begynte jeg å tenke på hvor mange ganger jeg antageligvis måtte opp å pisse ila natten hvis jeg tok en til, så det ble med den ene…👴 🙈 :eek:

Ellers så har ikke Jostein/Børre/Steve bygget noe i natt heller, men det er garantert at han/de pønsker på noe faenskap…🤯 😬 :unsure:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Pga. drittværet så fant fruen ut at hun ville ta en tur til Evje på litt shopping. Hun ville ha meg med, men hadde tydeligvis ikke fått med seg at det starter en livsviktig foppallkamp kl. 13.30. Hun fikk med seg sin mor i stedet og da benyttet jeg anledningen til å ymte frempå om jeg kanskje tok noen øl under kampen og derfor ikke kom ned igjen på hytta. Forslaget gikk i gjennom så her sitter jeg å venter på kampen og 2-3 andre som kommer. Kampen blir nok vanskelig, men vi får krysse fingrene og håpe det beste…🤞😬 🍻 🥳 😅

4E87587F-612C-435C-BDD0-2D5C4E431508.jpeg
    3AE69F9F-2A4C-4FB0-B567-CF9DFD2B2A7A.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.449
    Torget vurderinger
    1
    Da får det bli med den enne Tuborgen i dag , så kan du sove helle natten til søndag. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da får det bli med den enne Tuborgen i dag , så kan du sove helle natten til søndag. :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    I dag så skal jeg ha mange Tuborg og da utgår videre fundering vedr. pissing! I går kveld så var det store spørsmålet om jeg skulle ha en eller to og det ble som sagt en. Belønningen var at jeg fikk ligge helt til kl. 06.00 før første do-besøk…:love: 😂

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.051
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Pga. drittværet så fant fruen ut at hun ville ta en tur til Evje på litt shopping. Hun ville ha meg med, men hadde tydeligvis ikke fått med seg at det starter en livsviktig foppallkamp kl. 13.30. Hun fikk med seg sin mor i stedet og da benyttet jeg anledningen til å ymte frempå om jeg kanskje tok noen øl under kampen og derfor ikke kom ned igjen på hytta. Forslaget gikk i gjennom så her sitter jeg å venter på kampen og 2-3 andre som kommer. Kampen blir nok vanskelig, men vi får krysse fingrene og håpe det beste…🤞😬 🍻 🥳 😅

Vis vedlegget 1050322 Vis vedlegget 1050323
    Bra kamp?

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.246
    Sted
    Gilja
    Det ble litt bratt her forrige lørdag og jeg hadde/har ingen planer om å gjenta det, men nå er det meste usikkert… :unsure:

Det er heldigvis trøst å finne selv på mørke høstdager i pissregn…🍻 🔊 🔊 🥳 😅

Vis vedlegget 1050398 Vis vedlegget 1050399 Vis vedlegget 1050401
    Her er det bare å kjøre på! Hvem faen bryr seg om morgendagen lixom? ..... helt til dagen kommer🙈🙈 Tenkte jeg skulle ta det rolig selv i kveld etter en noe bratt fredagskveld. Men har du sett, har glemt det nå🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🍻🎶🎶🔊🔊🔊🔊🤘😁

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ny iPhone ankom i dag og nå sitter jeg å venter "spent" mens data overføres mellom gammel og ny telefon. Jeg har frem til nå holdt meg til de minste iPhone‘ene med 12Mini og 13Mini som de to siste Nå har de jo sluttet med disse Mini modellene og da ble det en standard iPhone 15 256GB. Vi skifter telefoner på jobben sånn ca. annenhver år med 24 mnd binding. Telenor har tidligere hatt 50GB som sitt største abb. mot bedrifter, men nå hadde de både 100GB og 300GB. Jeg bruker nesten ikke data til vanlig, men kjører TV på hytta gjennom en router med datakort. TV sluker sinnsykt med data og jeg må hele tiden fylle på når vi er noen dager der. Nå tok jeg 300GB for å være sikker og det holder forhåpentligvis… :unsure: 😬

I går så fikk jeg også en pakke og den var ganske stor. Etter 2 år med fundering og "krangling" så skar jeg i gjennom og kjøpte samme gressklipper til hytta som vi har hjemme. Vi var ikke helt enige om hva vi ville ha, men jeg var møkkalei av å frakte klipperen mellom hjemme og hytta så da tok jeg en sjefsbeslutning på det. Den nyeste blir stående hjemme mens den andre havner på hytta en av de nærmeste dagene...👍

For en uke siden så fikle jeg enda en pakke (puhhhh 😰 ) og det var noe så spennende som en støvsuger. For ikke så veldig lenge siden så kjøpte vi ny støvsuger til hovedetasjen og valgte en på batteri pga. at noen kjenninger skrøt så veldig av den. For å gjøre en lang og kjedelig historie kort så står nå batteristøvsugeren gjemt bak døra til hjemmekinoen i kjelleren, mens den nye får den jobben i hovedetasjen. Jeg kan bare finne en fordel med batterisugeren og den er åpenbar, den mangler ledning. På alt annet så er den vanlige støvsugeren helt overlegen og det til nesten halve prisen 💨💨💨 :giggle:

Nå ser det ut til at overføringen mellom telefonene nærmer seg slutten, så da får vi se om alt gikk greit…😬

30FBC9B5-7F4D-4CC4-BB89-A47139402F6B.jpeg
    A826A1E5-E3EB-4AA0-8F2B-E996D15C4138.jpeg
    2DAB3FF3-80C6-46C9-B335-29B5F75EDD69.jpeg
    3B5F1C64-76FC-4639-8330-AA37C07F5841.jpeg
    A5EFE9F3-F0F7-45AE-BFFF-126C903B100E.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.449
    Torget vurderinger
    1
    Staker Philipsen forvist til en krok i kjelleren å at på til bak en dør Hælle måne. o_O

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.246
    Sted
    Gilja
    Da kommer jo spørsmålet om du i d hele tatt klarer å reise bort fra klipperen og støvsugeren i helga? Det er jo nesten møteplikt på Bryne og Backstreet Girls på lørdag!😁🍻🍻

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da kommer jo spørsmålet om du i d hele tatt klarer å reise bort fra klipperen og støvsugeren i helga? Det er jo nesten møteplikt på Bryne og Backstreet Girls på lørdag!😁🍻🍻
    Ja jeg prøvde å få med meg min faste "konsertsvirebror" men jeg fikk aldri noe svar på flere meldinger om akkurat dette, så da antok jeg at det ikke var aktuelt. Jeg fikk uansett beskjed tidligere om at London turen på AC/DC sprengte de fleste av budsjettene hans, så jeg får heller satse på at de ikke gir seg riktig enda…😬 😅

• Haha
    Reaksjoner: Trg

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.246
    Sted
    Gilja
    Ja jeg prøvde å få med meg min faste "konsertsvirebror" men jeg fikk aldri noe svar på flere meldinger om akkurat dette, så da antok jeg at det ikke var aktuelt. Jeg fikk uansett beskjed tidligere om at London turen på AC/DC sprengte de fleste av budsjettene hans, så jeg får heller satse på at de ikke gir seg riktig enda…😬 😅
    De holder nok på I 40 år til skal du se😁😁

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er de viktigste funksjonene sjekket og de første bildene tatt med den nye telefonen Første bildet måtte jo bare bli av en Tuborg-boks og så kommer både Willie og Angus som perler på en snor! Det meldes t.o.m. mye bedre vær med den nye telefonen og jeg kan anbefale alle som sliter med dårlig vær om å oppgradere telefonen…👍 🍻 🔊 ☀ 🤪

42098EC4-D6E7-48BE-A869-3445A15154DB.jpeg
    6EFAC5E2-09AE-4F27-876E-CF7290ACFBC4.jpeg
    221788BA-0692-4E61-A4BB-2B90E8F3AE0E.jpeg
    6877A1E6-DE3B-4E42-82E5-FCC7945DEDEB.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha vært innom tråden til @united så ble jeg påminnet at jeg i grunnen var veldig sulten! Anlegget ble slått av umiddelbart og mat måtte ordnes. Litt torskerogn, litt smør og litt majones smakte faktisk ganske godt på en torsdagskveld i Bykle… (y) 😋

IMG_7258.jpeg
    IMG_7259.jpeg
    IMG_7261.jpeg

karmann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Antall liker
    1.425
    Du skulle hatt en Dyson på batteri, har ikke selv men prøvde en den "saug" noe jekli .

Fruen I huset har en fancy Dyson hårføner, den testet jeg og den var så varm at håret mitt smeltet, det kommer ikke tilbake heller.

20240829_232708.jpg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du skulle hatt en Dyson på batteri, har ikke selv men prøvde en den "saug" noe jekli .

Fruen I huset har en fancy Dyson hårføner, den testet jeg og den var så varm at håret mitt smeltet, det kommer ikke tilbake heller.
    Jeg tror ikke jeg tør å prøve meg på en Dyson hvis de er så kraftige, det kunne jo hende at teppene forsvant...:eek: 😂

Nå var det ikke bare selve "sugingen" som sugde, men det var en totalvurdering som utgjorde "vrakingen". Batteristøvsugeren er mye tyngre å støvsuge med, man har jo hele støvsugeren i hånden kontra kun det lette håndtaket på en vanlig støvsuger. Så bråker den mye mer pga. at selve støvsugeren er rett foran deg kontra en vanlig støvsuger som er bak deg og i tillegg er nede på gulvet. Så må jeg tømme den for hver gang den er brukt, men det kommer jo selvfølgelig an på hvor ofte man støvsuger. Den nye hadde uansett XL-poser og kan sikkert brukes 5-6-7-8 ganger før posen må skiftes. Så må jeg rengjøre batteristøvsugeren hver gang jeg har brukt den pga. at div. støv og hundehår "pakker" seg helt fremme. Til slutt så "suger" som sagt den vanlige støvsugeren bedre enn batteristøvsugeren. Jeg sitter igjen med bare en fordel i favør batterisugeren og det er som sagt at man slipper ledning. Nå har jo vi to hunder som selvsagt påvirker en del ting her og for andre så kan jo resultatet være helt motsatt, men jeg sier 5-1 til den nye støvsugeren...🥇 (y) :giggle:

Nå ble det for øvrig mye snakk om "suging" her, men hvis noen skulle misforstå (vi er tross alt på HFS...) så er det KUN snakk om støvsuging! Siden batteristøvsugeren nå står i kjelleren så er det også litt relevant siden den skal stå for rengjøringen hos Dolbytor fremover...(y) 😅

karmann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Antall liker
    1.425
    Nå ble det for øvrig mye snakk om "suging" her, men hvis noen skulle misforstå (vi er tross alt på HFS...) så er det KUN snakk om støvsuging!
    Det er viktig med diskusjon rundt dette, jeg opplever forskjeller på lyden før og etter støvsuging, ihvertfall må jeg det for at jeg skulle nyte lyden ;)
    Så en god støvsuger må til.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble en hvit fredagskveld, men denne dagen/kvelden blir nok mer "øl-farget". Selv om det er litt småkaldt på morran så er det ikke en sky på himmelen nå og YR melder om "øl-vær" i hele dag. Fruen skal på kveldsvakt så da kan det bare gå en vei…😬 :cool:

Det hadde jeg nesten glemt, men jeg hadde et sideveis bytte av utstyr i kinorommet for noen uker siden. Jeg har registrert at Oppo UDP-203 blu-ray spillere tilsynelatende selges for høye priser. Etter å ha fundert litt på dette så la jeg ut min 7 år gamle 203 og den ble solgt før jeg rakk å komme meg ut av Finn etter å ha lagt ut annonsen. Inn har det kommet en Sony UBP-X800M2 og siden jeg fikk mye mer for Oppo’en enn Sony’en så gikk jeg for en sjelden gangs skyld i pluss på et utstyrs-bytte (y) 😅

Oppo’en har analoge utganger og de har jeg aldri brukt. Sony’en er strippet for det meste man ikke trenger og ser ut til gi mye for pengene. Den har bla. ikke display og det er ikke noe jeg trenger. Spilleren står på sideveggen i rommet og når den brukes så er uansett projektoren på. Jeg har brukt den 2-3 ganger og kan ikke se at jeg har mistet noe kontra Oppo’en, men jeg har fått en helt ny spiller med penger min vei og så fikk jeg i alle fall lettet litt på "kjøpetrykket" som hadde bygget seg opp over en stund her nå…🤯 💨💨💨 🤪

IMG_7268.jpeg
    IMG_7269.png
    IMG_7127.jpeg
    IMG_7129.jpeg

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte en Oppo UDP 203 da Oppo gav seg med spillere, den holdt ett år så røk den.:( De greidde ikke, eller prøvde ikke å reparere den, men fikk igjen det jeg betalte for den. Kjøpte også en Sony UBP-X800M2, og har vært godt fornøyd med den. Bruker den kun til UHD filmer og litt BluRay, har en Oppo BDP 105 D som jeg bruker til SACD, DVD-A i multikanal og BD-A med Atmos. Håper den holder stund til.:rolleyes:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte en Oppo UDP 203 da Oppo gav seg med spillere, den holdt ett år så røk den.:( De greidde ikke, eller prøvde ikke å reparere den, men fikk igjen det jeg betalte for den. Kjøpte også en Sony UBP-X800M2, og har vært godt fornøyd med den. Bruker den kun til UHD filmer og litt BluRay, har en Oppo BDP 105 D som jeg bruker til SACD, DVD-A i multikanal og BD-A med Atmos. Håper den holder stund til.:rolleyes:
    Jeg hadde min i 7 år og heldigvis ikke hatt noen problemer (y)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Med både blu-ray spiller, støvsuger og gressklipper på inngående i det siste så har det også blitt litt på utgående. Oppo’en ble som sagt solgt etter 2 minutter på Finn og i dag så fikk jeg ut to subkasser som har stått og samlet støv i kjelleren en stund. De er bygget av @inselwind og utførelsen er jo som vanlig bunnsolid! Kameraten min som skulle ha dem mente at vi kunne bære dem rundt huset, men han har 4-hjuling så jeg sa at jeg tror det er det lureste å bruke den. "Jeg tror du hadde helt rett" sa han når han kjente hvor tunge de var. KoKo-hunden var allerede luftet så jeg fant ut at jeg like godt fikk kjøle meg ned litt etter denne "strabasiøse" utskeielsen! God helg til dem som måtte kikke innom… 🍻 😅

IMG_7272.jpeg
    IMG_7274.jpeg
    IMG_7275.jpeg
    IMG_7276.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha inntatt et par Tuborg i solen så var det rett og slett så varmt ute at jeg måtte inn i kjelleren for å kjølt meg ned. Jeg har t.o.m. ryddet litt i kjelleren og fruen trodde ikke sine egne øyne når hun kom hjemom før hun skulle på jobb og så at jeg ryddet! Det siste jeg skulle rydde vekk før anlegget ble fyrt opp var to av sidedekslene til Khorna. Pga. bi-amping og dertil doble sett med Toskekabler så var det i utgangspunktet litt for trangt til å få dekslene. Så stakk det plutselig en "jævel" i Dolbytor og jeg ga det et siste forsøk før dekslene havnet i boden. Nå er de omsider på, men å få dem av igjen kan bli en prøvelse! Etter nok en "strabasiøs" utskeielse så kom jeg ikke utenom å kjøle meg enda mer ned…🥵 😬

Inspirert av selveste @TT. så startet jeg opp med Frankie Goes To Hollywood i dag…🔊 🍻 🕺 👯‍♀️ 🕺 🤪

179C6774-9BD8-4BDA-B183-AFB195FF4AA1.jpeg
    AD1EB22D-9442-4B59-B2EC-658403ECA516.jpeg
    5DAC10D5-63AA-4274-AC53-04B9E1C768C0.jpeg
    86B93B54-F078-423C-8C51-957775D88266.jpeg
    C0012283-DAAA-4FE3-9F84-4D1F11370A72.jpeg
    1B7225A6-3466-42DE-A905-6FEBEC6C11C2.jpeg

Vedlegg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg traff en pc-kyndig kamerat for et par timer siden og spurte kjapt om det var noe spesielt jeg burde tenke på ang. kjøp av en "data-switch" til stereorommet. En time etterpå så fikk jeg en sms om at det lå en på trappa. Han nevnte for øvrig ingen ting om Anzus eller Lessloss og denne er sikkert ikke audiofil nok, men jeg tar nok sjansen likevel…:eek: 😅

Jeg skiftet jo akkurat telefon fra iphone 13 Mini til iphone 15 og ser jo at gresset (vel Tuborg boksen i dette tilfellet…) faktisk kan være grønnere på den andre siden! Første Tuborg bildet er med gammel telefon fra forrige helg og det siste bildet er med ny telefon. Motivet for sammenligning falt nokså naturlig…😬 🙈 🤪

D59A2095-E170-448E-8764-2BEA36996A04.jpeg
    AECBBCE2-5614-4C81-AEEA-673FB19BB138.jpeg
    B106D3B2-3BE0-401D-96D1-527EC9169D7D.jpeg
    DF5086DD-5954-4BD5-9780-A59EA76D2CF9.jpeg
    41DA3947-003D-4B4A-983E-DA0CB084EEF4.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn