Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble litt bratt i går, men jeg kom meg heldigvis i seng på en grei tid så da er ikke dagen i dag så verst. Kompisen min som hadde lagt ned switchen i går trodde ikke jeg var hjemme siden døren var låst oppe, men jeg låser alltid oppe når jeg sitter nede i kjelleren. Når den misforståelsen var oppklart så kom han ned på noen øl. Så kom en ny kompis ned på planleggingsmøte, men nøyaktig hva som ble planlagt er litt diffust i dag. Det kan fort ende med et nytt planleggingsmøte for å finne ut av hva som ble planlagt… :unsure: 😬 🤪

Jeg skal ordne anlegg til han siste kompisen og det var han som hentet basskassene i går. Nå har han fått inn alt av utstyr og det eneste som mangler er å få frest opp hullene til basskassene til nye elementer. Jeg hadde BMS 18N862 elementer og han skal ha inn Dayton Audio PA460-8 18" elementer. Disse selges ganske rimelig som 4-pack hos BRL. Så har han kjøpt Klipsch RF-7 II høyttalere, en Yamaha CX-A5100 som forforsterker, en Knedahl forsterker med 2 stk. ICEpower 2000AS2 til både høyttalere og subber, en Epson EH-LS10000 projektor (samme som min) og et 100" Grandview rammespent lerrt. Det er jeg som skal sette opp dette for han og det blir spennende å høre hvordan det låter. Så får vi bare håpe at han er sånn noenlunde heldig med samspillet mellom rom og anlegg…😬

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Å ha "kjøpestopp" er jo kjedelig og man ryker garantert på en smell i ny og ne! Man får jo utallige "lure" ideer når man enten sitter her eller følger med på Finn og i går så gikk jeg på en liten "smell" 💥 og en litt større smell 💥💥💥. Den lille "smellen" er uansett innafor og omfatter 4 stk. hjørnebein på 65mm og et topphylle kit til Solid Tech rackene mine. Dette er alt på vei i posten og dukker vel opp rett over helgen en gang. Så gikk jeg også på en litt større (og "unødvendig"...) smell, men den får jeg komme tilbake til...😬 😬

Her er link til Solid Tech annonsen hvis noen andre trenger flere hjørnebein til gode priser (ps. jeg kjenner ikke selger så det er sagt).

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg i grunnen tatt helg, men må en tur til Hjartdal på "jobb" (les dugnad…) i morgen. Nevøen til fruen og samboeren har kjøpt seg et småbruk der og mangler strøm i et redskapshus som visstnok skal bli en stall. Det ligger trekkerør i bakken så det er forhåpentligvis ganske fort gjort. Det er bare snakk om å få inn en stikkontakt eller to sånn at de har litt byggestrøm der. Så settes kursen til et annet sted og det besøket er i det minste lydrelatert…🔊🔊🔊 (y) :giggle:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    På fredag så ble det litt kaffi med fruen på morgenen og klokken ble vel 07.45 før jeg satte meg i bilen med kurs for Hjartdal. Jobben gikk greit og det ble satt opp en liten underfordeling med to sikringskurser sånn at det kan brukes både kompressor og annet verktøy samtidig. Etter å ha inntatt et par pølser i Seljord så tok jeg en liten avstikker på 2x11mil for å besøke Langesunds store sønn The Shy. HiFi været var elendig med 25 varmegrader og etter en snau time i lydrommet hans så svettet jeg ganske godt, men da var det også på tide å komme seg hjem. Lyden var upåklagelig med bla. en dypbass som jeg ikke er i nærheten av, men det kommer jeg nok mer tilbake til etterhvert. Beverøya ble som sagt passert to ganger og så ble det en ny stopp i Seljord, men pølsene ble denne gang byttet ut med en Kyllingburger og etter 55mil så var jeg omsider hjemme igjen kl. 21.15. Over heia mellom Haukeli og Hovden var det utrolig flott i solnedgangen og jeg måtte rett og slett stoppe for å ta et bilde (y)

Så hadde jeg sett for meg å sitte i kjelleren i går kveld, men jeg hadde glemt i farten at vi skulle feire 79-års dagen til svigerfar. Vi var vel hjemme rundt kl. 19.30 og kjelleren fristet ikke så mye da jeg var sprekkferdig av mat og kake, men da fruen skulle ut en tur så bar det rett ned i kjelleren, fikk åpnet en Tuborg og fyrte opp anlegget. Gleden ble kortvarig for den ene MC451’en gikk i full protection etter få minutter. Jeg fant frem verktøy og esken med rør og begynte å bytte ett og ett rør for å finne synderen, men plutselig så var fruen hjemme igjen og da var jeg i tillegg blitt så muggen at videre innsats i kjelleren fornuftig nok ble avsluttet og hvilestilling i sofaen ble inntatt…🤯 🤬 🤯

Nå har fruen dratt på kveldsvakt og med et topplokk som har roet seg mange hakk siden i går så spiller det omsider her igjen. Jeg trodde jeg hadde funnet synderen et par ganger, men etter en stund så kom det en ny ulyd og forsterkeren slo seg av igjen. Jeg har komplett rørsett og kunne jo skiftet alle rørene for å gjøre det enkelt der og da, men de koster en del og det var like greit å finne synderen med en gang. Jeg friskmelder ikke forsterkeren enda, men nå har jeg spilt langt over en time uten problemer og håper at den skal være i orden. Jeg hadde skiftet alle smårørene og når jeg skiftet det tredje effektrøret så begynte tankene om verkstedbesøk å dukke opp for da var det bare ett rør igjen å skifte. Heldigvis så ser det ut til å være i orden nå, men jeg skrur ikke forsterkeren sammen i dag for å si det sånn...😬 😅

42D21B77-6843-46CE-BAC9-CFC13B647DD8.jpeg
    F9F9D678-67D4-4C2C-B824-C29490A06909.jpeg
    50F2DE04-1CC6-45EF-A8A0-2A16368809FC.jpeg
    ADFDC0EC-1A59-4BD7-A23B-A0BD3D003FC6.jpeg
    0347E07D-EDE7-43F9-B959-F553E79F1F76.jpeg
    4FF57794-8712-4C4F-B187-0B7080F4A378.jpeg
    AA72BB5A-EEB8-42DF-B1A2-B1871BC24684.jpeg
    C0E2269B-3CC0-4E85-9D24-36893F93F82A.jpeg
    EC8958BF-D58C-441D-86F3-4E668D87B4C7.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det kommer som sagt nye ting hele tiden og for ikke så lenge siden så fikk jeg greie på at Elko leverer dobbel stikkontakt med doble usb-c uttak. Dette måtte jo prøves og jeg erstattet en "kladas" oppe i stuen med denne nye kontakten i dag. Det ble jo veldig bra og det spørs om ikke jeg monterer den i stereo-rommet også. Der har jeg to enkle kontakter med usb-uttak, men jeg tror at laderen i denne nye kontakten er kraftigere så da får jeg se om jeg anser det som "nødvendig"…:unsure: 😬 😅

8E9D3A33-877D-44F8-8EE6-4423A25E1190.jpeg
    28B0916C-6B52-4AF3-B82C-FD44F1FB37A5.jpeg
    3998A281-1193-45A5-B2E3-5D2E02AFD698.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har kompisen fått frest opp hullene i basskassene og han hentet dem i går. Første økt ble unnagjort i kveld og det var å få på plass lerretet. Kompisen innrømmet glatt at han trodde at det tok 15 minutter å få dette opp på veggen, men det var før han så alle delene som lå strødd over hele gulvet. Nå er det uansett oppe og neste økt blir på torsdag kveld. Da får vi vel koblet opp anlegget, men projektoren er det litt mer jobb med så den blir nok ikke klar for bruk. Helt nakent rom og fliser på gulvet lover ikke helt bra for lyden, men det kan man heldigvis gjøre noe med etterhvert (y)

IMG_7478.jpeg
    IMG_7480.jpeg

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.076
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Lenge siden vi har hørt noe om Josten? Er han fortsatt i hi-bygging? Og Dam-bygging?

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Lenge siden vi har hørt noe om Josten? Er han fortsatt i hi-bygging? Og Dam-bygging?
    Her i Bykle er vi nå "innesperret" med ganske omfattende veiarbeider på begge sider av bøgda. For å komme ned på hytta så må man gjennom to korte tunneler og begge er stengt for oppgradering. Så har de åpnet den gamle veien som var der før tunnelene kom, men det medfører følgebil og kjøring kun i en retning døgnet rundt. Dette medfører igjen at det blir vanskeligere å følge opp Jostein, men ved sist befaring på lørdag så hadde han fremdeles ikke bygget noe. Enten så har han flyttet (meeeeeget tvilsomt...) eller så venter han på riktig tidspunkt for å iverksette et sånn 1-2-3-Ferdig prosjekt (meeeeeget sannsynlig...). Hvis han bygger nå så er det uansett bare å la det være og innrømme nederlaget. Det nærmer seg vinter og jeg har ikke samvittighet til å la Jostein med familie møte vinteren uten hus og tilhørende matlager... 😬 🙈

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Her i Bykle er vi nå "innesperret" med ganske omfattende veiarbeider på begge sider av bøgda. For å komme ned på hytta så må man gjennom to korte tunneler og begge er stengt for oppgradering. Så har de åpnet den gamle veien som var der før tunnelene kom, men det medfører følgebil og kjøring kun i en retning døgnet rundt. Dette medfører igjen at det blir vanskeligere å følge opp Jostein, men ved sist befaring på lørdag så hadde han fremdeles ikke bygget noe. Enten så har han flyttet (meeeeeget tvilsomt...) eller så venter han på riktig tidspunkt for å iverksette et sånn 1-2-3-Ferdig prosjekt (meeeeeget sannsynlig...). Hvis han bygger nå så er det uansett bare å la det være og innrømme nederlaget. Det nærmer seg vinter og jeg har ikke samvittighet til å la Jostein med familie møte vinteren uten hus og tilhørende matlager... 😬 🙈
    Josten er en luring, han har "fikset" begge tunellene slik at han får jobbet i fred en god periode :giggle: Han jobber nok på med byggingen av et skikkelig herskapshus med demningen sin og lagrer opp både treflis, ribbe og akevitt til julefeiringen 🎄

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som sagt før så er ikke sånne "kjøpestopper" spesielt gøy og forrige torsdag så gikk jeg på en liten smell. I går så gikk jeg på en ny smell og disse to smellene ( 💥 💥💥💥💥💥 ) har medført en ny luftetur for Dolbytor. Forrige fredag gikk turen østover til Hjartdal og Langesund med en total kjørelengde på 55mil og nå til fredag så blir det en ny tur men nå vestover. Denne gang så er det verken jobbing eller dugnad med i bildet og turen blir ikke like lang, men rundt 40mil må påregnes. Så er planen at det blir en liten ekstra stopp på vei hjemover...🔊 🔊 🔊 (y) :giggle:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Josten er en luring, han har "fikset" begge tunellene slik at han får jobbet i fred en god periode :giggle: Han jobber nok på med byggingen av et skikkelig herskapshus med demningen sin og lagrer opp både treflis, ribbe og akevitt til julefeiringen 🎄
    Ja Jostein er helt klart en luring og jeg regner som sagt med at han bare ligger å venter på rette anledningen! Det går ikke mange dagene før denne dammen er oppe igjen når han først gir gass...💨💨💨 😅

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.676
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99

Ble du sulten nå 🤭 :ROFLMAO::ROFLMAO:
    Tror det er standard på Bykles beste bensinstasjon! 😁

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.485
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    På lørdag så hentet jeg en pakke med ett sett hjørnebein og topp-hylle kit til Solid Tech rackene mine, i morgen ventes det en pakke fra Neby og på fredag må jeg hente pakkene mine selv! Det er herlig å kjøpe noe annet enn støvsugere og gressklippere :love: 😅

IMG_7444.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn