Om hun skulle bli utestengt 2 år og miste VM og OL pga en tabbe er det jo ille, men, igjen, det er jo ikke sikkert at det er en tabbe. Det poenget tror jeg utenlandsk presse er flinkere til å få frem enn norsk.
En mere ærlig betegnelse vil være "hyklekoret"...Etter å sett hvilken vei saken har tatt (hylekoret) er jeg enig med henne
Johaug ble ikke stoppet med 1 gram hasj, men med 1 gram heroin.Et poeng idretten generelt behøver å ta inn over seg, er normale rettssikkerhetsprinsipper.
Ja, forbudte stoffer i blodet er bevis på at utøver har fått i seg noe. I rettspleien ligger ansvaret for bevisførsel hos påtalemyndigheten.
Blir en aldri tidligere straffedømt person stoppet av Politiet, fordi en narkohund har markert, og man finner 1 gram hasj på vedkommende, straffes han ikke automatisk like hardt som om man finner 3 kilo methamfetamin hjemme hos ham. Han blir straffet for det Politiet kan bevise. Dersom det er Politiets oppfatning at vedkommende ikke bare har 1 gram hasj på seg, men også er storforbruker og langer for meth, må de føre en bevisrekke for dette i rettssalen. De kan ikke bare bure ham inn som default, fordi de anser at 1 gram hasj = systematisk methmisbruk.
Johaug har nå "blitt stoppet med 1 gram hasj" på seg. Dersom idrettsdomstolene mener at hun bedriver bevisst doping, bør de egentlig kunne føre en bevisrekkefølge for dette. En slik tankegang vil rett nok gjøre det vanskeligere for dopjegerne, og i ytterste konsekvens kunne ødelegge toppidretten enda mer enn den allerede er ødelagt. Så idretten selv må finne ut hvilken utvikling som er verst, ødelegge for de rene ved å tre urealistiske krav ned i halsen på dem, eller at en og annen slipper billig unna dopmistanker. Det finnes ikke gode svar, bare dårlige.
Disqutabel
Det er mange som koser seg over at norske blir tatt for slike ting fordi Norge har vært arrogant og ville omtrent forby alt, til og med smertestillende som Kowalchyk tok for noen år tilbakeHvor er denne hakkingen og skadefryden? Det første man blir blind på er jo aua så det kan jo være derfor jeg ikke ser det....
Egentlig står det fryktelig bra til med menneskeheten. Så bra at vi har tid til å bry oss om hva en jentunge fra landet smører på sine lepper mens hun går på ski i fjellheimen. Det som er litt dumt, er at det også gåre så bra at folk har tid og plass til å få sine minutter i rampelyset på et uendelig antall kanaler, så vi alle kan stille oss ut til glede eller spott og spe. Uansett holder de aller fleste kjeften sin, og lever sine gode liv. De vi ser på TV og i avisene er bare en mikroskopisk megde mennesker som få rlov til å bruke voldsom utestemme for å få fram sine meninger.Vel så ille som at Johaug har brukt feil leppesalve synes jeg er alt grumset som folk fra nært og fjernt klarer å lire av seg, og hvor lett disse slipper til i alskens media. Det står ikke så veldig bra til med menneskeheten.
Kanskje det hadde stått bedre til med gutta på gata i Dehli også, hvis det hadde vært mindre grums?Egentlig står det fryktelig bra til med menneskeheten. Så bra at vi har tid til å bry oss om hva en jentunge fra landet smører på sine lepper mens hun går på ski i fjellheimen. Det som er litt dumt, er at det også gåre så bra at folk har tid og plass til å få sine minutter i rampelyset på et uendelig antall kanaler, så vi alle kan stille oss ut til glede eller spott og spe. Uansett holder de aller fleste kjeften sin, og lever sine gode liv. De vi ser på TV og i avisene er bare en mikroskopisk megde mennesker som få rlov til å bruke voldsom utestemme for å få fram sine meninger.Vel så ille som at Johaug har brukt feil leppesalve synes jeg er alt grumset som folk fra nært og fjernt klarer å lire av seg, og hvor lett disse slipper til i alskens media. Det står ikke så veldig bra til med menneskeheten.
De det ikke står så bra til med, de på gata i Dehli, de har aldri hørt om leppesalve og skismøring.
Disqutabel
Moralisme, arroganse, ovenfra og ned, sjølgodhet, tar seg til rette etc. vil alltid være en boomerang. At vi som nasjon og folk får noen på trynet nå er helt greit synes jeg. Det har vi godt av. I hvert fall hvis det resulterer i at vi heller holder orden i egen stue og ikke så opptatt av hvordan alle andre har det.Det er mange som koser seg over at norske blir tatt for slike ting fordi Norge har vært arrogant og ville omtrent forby alt, til og med smertestillende som Kowalchyk tok for noen år tilbakeHvor er denne hakkingen og skadefryden? Det første man blir blind på er jo aua så det kan jo være derfor jeg ikke ser det....
Jentunge,ho er ikkje så ung.27år ung.Egentlig står det fryktelig bra til med menneskeheten. Så bra at vi har tid til å bry oss om hva en jentunge fra landet smører på sine lepper mens hun går på ski i fjellheimen. Det som er litt dumt, er at det også gåre så bra at folk har tid og plass til å få sine minutter i rampelyset på et uendelig antall kanaler, så vi alle kan stille oss ut til glede eller spott og spe. Uansett holder de aller fleste kjeften sin, og lever sine gode liv. De vi ser på TV og i avisene er bare en mikroskopisk megde mennesker som få rlov til å bruke voldsom utestemme for å få fram sine meninger.Vel så ille som at Johaug har brukt feil leppesalve synes jeg er alt grumset som folk fra nært og fjernt klarer å lire av seg, og hvor lett disse slipper til i alskens media. Det står ikke så veldig bra til med menneskeheten.
De det ikke står så bra til med, de på gata i Dehli, de har aldri hørt om leppesalve og skismøring.
Disqutabel
Har vært inne på samme ting i denne tråden.Det som slettes ikke er bra nå er at det kommer frem ting som ikke ble sagt under pressekonferansen. Er det mer som ikke ble sagt?
Sagt det før; mitt tips er at begge visste om merkinga men legen mente at bruken ikke ville vise på tester da det var så lite hun skulle bruke. Dette trodde TJ på, derfor pisse forbanna på seg selv på pressekonferansen. Hun hadde nettopp gått ut og sagt at hun sjekker alt hun bruker flere ganger.
Rimelig trygg på at salven var grei, eller rimelig trygg på at hun likevel ville teste positivt og derfor trengte en cover-up.Hun må ha vært rimelig trygg på at salven var grei, siden hun opplyste til dopingjegerne at hun hadde brukt den.
Tipping i denne saken er rimelig verdiløst.
Sprer møkk, ja. Når profesjonelle utøvere har rester av et prestasjonsfremmende midler i kroppen så er det vel lov å holde muligheten åpen for at de har fått det i seg med vilje? At de som får slikt i seg med vilje har planlagt for å begrense sjansen for å bli tatt og å få så kort utestengelse som mulig og så mye tilgivelse som mulig om de skulle bli tatt har vel skjedd før?Gud som folk sprer møkk nå....
Ja ja, hva kan man forvente i et land der misunnelsen er større en kjønnsdrifta.
Så hvis misunnelsen er størst sprer man møkk, mens hvis kjønnsdrifta er størst ser man bare en pen uskyldig jente?Gud som folk sprer møkk nå....
Ja ja, hva kan man forvente i et land der misunnelsen er større en kjønnsdrifta.
Dama mi klager mer på sprekker i munnvikene. På gata ser hun ut som en voksen versjon av ungene til Dolly Parton!Så hvis misunnelsen er størst sprer man møkk, mens hvis kjønnsdrifta er størst ser man bare en pen uskyldig jente?Gud som folk sprer møkk nå....
Så de har på forhånd planlagt at TJ skaffer seg munnsåret og at de skal bruke kremen som inneholder steroidene som maskering? Denne storstilte planen er dog ikke bedre planlagt enn at de ikke har funnet ut at det står dopingmerker på esken? Er det også planlagt at legen skal fremstå som skjødesløs og inkompetent og miste enhver anseelse? Han har virkelig gått med på dette?Som Hardingfele tror jeg salven kun er dekkhistorie. Skiforbundet vet at Therese blir dømt og satser alt på at verden skal tro det er leppesalven som utløser dommen. Prisen er en ofret lege og en skiløper som beholder folkets sympati og dermed beholder Skiforbundet sponsorene og slipper samtidig unna tidenes dopingskandale.
Håper jeg tar feil. Halmstrået henger i at forklaringen er så skrekkelig dårlig at den kun kan være sann.
Jeg har skrevet at hele vår omverden tror salven er dekkhistorie, og at selve historien rundt denne salven er dypt usannsynlig, hvilket er grunnen til at andre lands langrennsmiljøer og sportsinteresserte ikke tror på den. Om Johaug har jukset? Det er vanskelig å si noe om, jeg regner med at man nå gransker hennes restverdier over et lengre tidsrom.Som Hardingfele tror jeg salven kun er dekkhistorie. Skiforbundet vet at Therese blir dømt og satser alt på at verden skal tro det er leppesalven som utløser dommen. Prisen er en ofret lege og en skiløper som beholder folkets sympati og dermed beholder Skiforbundet sponsorene og slipper samtidig unna tidenes dopingskandale.
Håper jeg tar feil. Halmstrået henger i at forklaringen er så skrekkelig dårlig at den kun kan være sann.