Det begynte for noen uker siden, jeg kjøpte meg noen Seas Exotic, fulltoner.
Senere skal jeg skaffe meg en subb og ha sammen med fulltonene, så jeg kjøpte meg en Lyngdorf TDA 2200 for å ha muligheter for aktiv deling. TDAen Spilte veldig bra på Exoticene, masse detaljer, kullsvart bakrun og ett vannvittig stereoperspektiv, det hele spilte overraskende bra, og pga alle mulighetene med TDA en så tenkte jeg å selge mine 72 blokker, å kjøpe meg enda en TDA og og kjøre fulldigital aktiv deling mellom Fulltonene og noen subber.
i mellom tiden hadde min far fått Doxa 73 i hus, men siden han hadde en sprengt mellomtone i sine høytalere og dermed ikke kunne teste den skikkelig bestente vi oss for å ta den med hjem til meg.
Selv om det altid er gøy å teste utstyr så må jeg innrømme at jeg egentlig ikke var så veldig spent på 73 en, til tross for nytt kabinett og en del nye deler så er det ikke noe revolusjonerende nytt.
Men koblet no den opp, satt på en cd, lot den spille litt, det første jeg la merke til var alle detaljene jeg ikke hadde hørt før,, og etter hvert som forsterkeren ble varm
vartet den opp med lyd så var helt fantastisk,,, nermest som ett fossefall så rent så stramt så dynamisk at det helt vilt, og med en kropslig , nermest varm mellomtone som samtidig var lynhurtig og sjapp, og med bass som jeg ikke har hørt bedre tidligere, alt var liksom så gjennomført og uten atributtene jeg har hørt på doxa tidligere, men lar deg forføre å engasjere.
jeg ble tatt helt på sengen, satt med haken i fanget, og lurte på om jeg skulle le eller grine. Jeg trodde nesten ikke mine egne ører.
Ulempen er jo att planen med TDAen og aktiv deling gikk litt i dass da jeg hørte hvor god denne forsterkeren er. så jeg må finne på noe annet med tanke på delingen. Nå gleder jeg meg bare til jeg får en til