Fikk i dag en nybygd 61 Light. Den lÄter kjempebra. Men pÄ den som alle andre forsterkere jeg har hatt her er det nettstÞy (meget svak, riktignok), men litt er det. Vil en sÄkalt strÞmrenser fjerne sÄnt? Kan man bruke sÄnn pÄ en sÄpass strÞmkrevende forsterker pÄ oppstart.
Ellers mÄ jeg si meg meget fornÞyd med Doxa som leverandÞr for tiden. God oppfÞlging og rikelig med informasjon underveis.
Gratulerer med ny Doxa forsterker
@R.grefst .
Etter og ha eid Doxa produkter i snart ett tiĂ„r sĂ„ har jeg snakket med hĂžvdingen selv, altsĂ„ Knut Ăystein Lauvland mange ganger. Og hans anbefaling er som fĂžlger. KjĂžr pĂ„ med strĂžmrens av all gledens lyst, pĂ„ alt av kilder og preamper. Men hold det unna selve effektrinnet.
Har testet dette selv mange ganger og mÄ si meg veldig enig i disse betraktningene.
Det som skjer er at strĂžmrens har en tendens til og strupe strĂžmmen til effektrinnet. Dette da effektrinnet trenger mye strĂžm og det kjappt.
Resultatet lydmessig er da at lyden ofte ender opp med Ä mangle dynamikk og pÄ generelt grunnlag rett og slett blir litt mer slapp i fisken. Det lÄter bare mer dÞdt... Og musikk skal jo vÊre levende. SÄ styr unna den konfigurasjonen. Det er min anbefaling.
Men som sagt, prĂžv med strĂžmrens andre steder, det er er garantert der "mĂžkka" kommer fra.