Doxa boxenes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    De kostet vel mer enn 6000,- opprinnelig? Uansett, 10-12k for en forsterker i denne klassen tror jeg er alt for lavt priset i et høykostland som Norge.
    Kostet kun litt under 6.000. Var vel aldri ment å være et High End produkt, Ihvertfall ikke priset som et. Men lyden traff oss jommen godt. ( Har erfaring fra tiden med no.alt.hifi (var det vel?) og midt 90, med mod. 70 på Audio Note)
    Videre: Doxa må jo IMO være et reelt HiFi alternativ som ikke priser seg ut. Antar en evt. re-lansert 70 fortsatt vil reflektere at de er laget «ute i naustet». Ikke vondt ment, det er jo den mange vil ha, i vår delvis retro fokuserte tid. Men det er dog begrenset hva folk rundt er villig til å betale for sjarm og godt norsk.
    Se hva man får hos andre europeere som snekrer hjemme, som Rega, Atoll m.fl.
    Umulig å lage slike produkter uten en betydelig mer avansert og kostbar produksjonslinje.

    Regnestykke på komponentdeler i en 70 og monteringstid:
    Det finnes en del DYI solid state sider på nett. Mye fine deler og tilsvarende effekt koster ikke allverden.
    DYI folket legger ut sine «component used list».
    Hva Doxa har av folk, utstyr og produksjonslinje vet jeg jo ingenting om.
    Men 12.000 - Det er f.eks. 2 stk. Rega I/O det.
    For 10.000 får man 2 stk gode Atoll monoblokker.

    Kan skjønne at de mest entusiastiske mener Doxa bør gå all-in på High End ala 61 sign.
    Men for storparten av oss vil ikke betalingsviljen være til stede, når man ser hva man kan få for samme pris.

    Nei, gi meg en slik:

    AA7480A7-58B7-4E5F-B700-70B8B6F9E7DA.jpeg
     

    L.ove

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    34
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    2
    Neida, mener bare at nesten 50 tusen for innstegsforsterkeren til Doxas vidunderlige verden kanskje er litt mye. Fantastiske produkter er det og verd pengene. En rimeligere modell med ett hint av 61 hadde kanskje solgt flere av disse også når oppgradering spøkelset kommer på besøk.
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    424
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Det må da være mulig å ta en prisøkning på ca 25 til 35 % av hva Doxa 70, 70 signature og 61 light kostet i siste tiår uten å miste interessen for disse vidunderlige forsterkerne.

    Sitter på en 61 light og den hadde jeg gladelig kunne betalt det dobbelte for i forhold til hva den presterer. Når det gjelder chassis og byggeutførelse er det vel i bunn og grunn lyden som betyr noe.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    14990,- er ofte en magisk grense..
    Men så spørs det om det er mulig å få til økonomisk og samtidig beholde Doxa lyden.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Trodde dem var satt sammen i Norge?
    Nei, tror ikke det. Jeg var på ei messe i Lørenskog en gang hvor Abrahamsen var en av utstillerne, og der ble det sagt at de hadde funnet en fabrikk i Kina de stolte på. Ikke noe galt i det, men kan sikkert være en årsak til at de klarte å holde prisene nede.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Nei, tror ikke det. Jeg var på ei messe i Lørenskog en gang hvor Abrahamsen var en av utstillerne, og der ble det sagt at de hadde funnet en fabrikk i Kina de stolte på. Ikke noe galt i det, men kan sikkert være en årsak til at de klarte å holde prisene nede.
    Ok, det var nytt for meg. Uansett gode produkter. (y)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    14990,- er ofte en magisk grense..
    Men så spørs det om det er mulig å få til økonomisk og samtidig beholde Doxa lyden.
    Men hva er Doxa lyden da? Min tanke er jo «bare» å vekke til live en rimelig klassiker, forventer ikke at den skal låte som en 61 variant, men mer som de engang gjorde. Og forsåvidt gjør da det er nettop den lyden de fleste av oss er familiære med. De boksene som sirkulerer blant entusiastene nå (Hadde selv inntil i sommer en 70b m/012) nærmer seg EOL.
    Er ikke for alle å fikle med disse.

    Behøver vel heller ikke dekkes av 25 års garanti, for her handler det også om å bygge opp tiltro og merkevaren igjen.
    Hurtige svar. Service ved behov. Oppgraderinger?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Men hva er Doxa lyden da? Min tanke er jo «bare» å vekke til live en rimelig klassiker, forventer ikke at den skal låte som en 61 variant, men mer som de engang gjorde. Og forsåvidt gjør da det er nettop den lyden de fleste av oss er familiære med. De boksene som sirkulerer blant entusiastene nå (Hadde selv inntil i sommer en 70b m/012) nærmer seg EOL.
    Er ikke for alle å fikle med disse.

    Behøver vel heller ikke dekkes av 25 års garanti, for her handler det også om å bygge opp tiltro og merkevaren igjen.
    Hurtige svar. Service ved behov. Oppgraderinger?
    Garanti på en slik "billig" , holder med 5 år som og reklamasjonsloven sier.
    Men er vel ikke her tingen ligger.
    Hvorfor gå tilbake når de nå har noe som er enda bedre? (har ikke hørt 61 eller 61light)
    Hvis en får noe som ligner er jo det helt knall.

    Men klart, blir det billigere å lage, kan lyden være mer mot de eldre gode hvis det vil senke produksjonskostnader.
    . Men da kommer prisen inn i bildet igjen, da den vil konkurrere med de gamle som sirkulerer. Kanskje.

    En drøm er å ha både rca og xlr, men det er i såfall sikkert mest aktuelt på 61? Vet ikke hvor mye mer det vil kreve av kost. Om det er nødvendig er en annen ting.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tingen er vel å relansere en entry modell, rett og slett. En smak av High End om du vil, uten å gå FOR mye i konkurranse med egen høyere ende. Men bevares, hva enn man kan få med på kjøpet som kunde kan man lett takke ja til :)

    Vet ikke hva som mest skyldes den kraftige prisøkningen fra de gamle klassikere til 61, men vil tro utviklingen og time etter time med testing/utprøving skal dekkes inn.
    Relanseres et allerede utviklet produkt mange år senere, så er denne kosten nedskrevet, og man kan for en grei pris spekke opp et kabinett med kjent konstruksjon innbefattet gode, utprøvde komponenter.

    Var vel så vidt inne på det, men Doxa som DYI kit, hadde det vært noe? Har ikke mer en loddekurs fra ungdommen å rutte med, men er vel heller ikke så mye mer enn skrutrekker, avbiter, og skiftenøkkel som behøves etter det jeg ser inni en 70.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tingen er vel å relansere en entry modell, rett og slett. En smak av High End om du vil, uten å gå FOR mye i konkurranse med egen høyere ende. Men bevares, hva enn man kan få med på kjøpet som kunde kan man lett takke ja til :)

    Vet ikke hva som mest skyldes den kraftige prisøkningen fra de gamle klassikere til 61, men vil tro utviklingen og time etter time med testing/utprøving skal dekkes inn.
    Relanseres et allerede utviklet produkt mange år senere, så er denne kosten nedskrevet, og man kan for en grei pris spekke opp et kabinett med kjent konstruksjon innbefattet gode, utprøvde komponenter.

    Var vel så vidt inne på det, men Doxa som DYI kit, hadde det vært noe? Har ikke mer en loddekurs fra ungdommen å rutte med, men er vel heller ikke så mye mer enn skrutrekker, avbiter, og skiftenøkkel som behøves etter det jeg ser inni en 70.
    DYI KIT tror jeg ikke er noe.
    Det blir lite salg av pluss viktigst, det ødelegg et godt rykte når alle skal lage noe uten den nødvendige kompetansen. Er redd en da får diverse forsterkere som ryk pga manglende kompetanse.
    Men og så tror jeg ikke det blir noe særlig salg av det.
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Takk for fine og reflekterte innspill. 70se startet på rett under 6k men steg fort til ca 7k på 90 tallet. Indeks omregning fører til 10-12'000kr i dagens pris. Det er riktig.

    Det bør nevnes at Doxa aldri tjente penger på denne modellen. Det var en strategisk modell. 70 signature som kostet marginalt mer å lage men som hadde dobbel pris ut var det penger i om enn ikke så mye. Det kommer an på hvem som tjener hva i næringskjeden. Doxa 70 signature kostet faktisk rundt 20k helt på slutten av Oslohifisenter tiden. Jeg tror det var fordi flere innså at man kanskje ikke tjente nok. Etter oslohifisenter gikk Doxa over til hifi-klubben som hadde andre marginer og ville gi Doxa en større del av kaka. (ingen kritikk av oslohificenter: de gjorde en kjempejobb og solgte tusenvis av Doxa forsterkere og all ære til dem for å ta seg nok betalt til å ha skapt en solid forretning - det kommer jo faktisk kunden til gode og burde ikke være noen skam i det) Hifi-klubben gikk dessverre konk før de kom ordentlig i gang med Doxa.(kanskje de hadde for liten margin?- sammenheng?) Man kan mene mye om at hifi folk tar seg godt betalt men jeg tror ikke de gjør det, jeg tror snarer omvendt - markedet er preget av konkurranse fra to sider som presser pris: 1) gode brukte produkter 2) flere aktører som importerer og har dette som hobby og ikke er så avhengig av full fortjeneste. Ikke ment som kritikk, bare en observasjon. Gjenbruk er flott og det er sunt å ha en innholdsrik hobby.

    Høye priser handler også om at det faktisk koster mye å lage ting samtidig som at det koster mye å drive butikk og alle ledd må ha en ansvarlig del av kaken. Tenk på elektrikerne som installerer ting i husene deres. De regner gjerne 10gangen på det de installerer av kontakter og ledninger. I tillegg tar de den timelønnen de må ha for å opprettholde yrket som tilstrekkelig attraktivt - og i dag er det en hel del. Både elektrikeren som jobber og selve firmaet skal tjene penger. Dersom en slik elektriker , eller annen tekniker , skal skru Doxa forsterkere må vi tilby ham en konkurransedyktig lønn dersom vi ikke skal ende opp med inkompetanse.

    Byggesett er selvfølgelig veldig moro det. Var selv importør for AudioNote Kits en gang i tiden. Det man imidlertid må tenke på der er at det fort kan bli mye oppfølging for å hjelpe de som bygger hjemme. Doxa hadde faktisk en 12w klasse A byggesett forsterker en gang i tiden. Solgt via bladet Audio om jeg ikke husker feil? Byggesett trenger ikke ødelegge merkevaren heller. Det ser vi med AudioNote som på tross av byggesettene (som er flotte) opprettholder en sterk merkevare som ferdigprodukt. Kanskje de tvert imot bare har styrket merkevaren ? Så ja; Dette er noe å tenke på for oss, for all del. Men foreløpig har vi dette tankeeksperimentet på armlengdes avstand. Det er mye å tenke gjennom her.

    Lærdommen fra 90tallet da Doxa var mest i vinden er at gode allierte kanskje er lurt. les forhandlere. Det har alltid vært planen hos oss men vi ønsket å gjøre oss attraktive før vi åpnet den døren. Vise at vi er "crazy nerds" med gode produkter uten å blir styrt for mye av selgerne våre sine meninger. Vi har også ønsket å være noe mer velsmurt og strømlinjeformet i produksjonslinja før forhandlere slipper til. Jeg tror vi har en løsning på det siste poenget nå. Nå ble det selvfølgelig en strek i regningen her med mine vansker privat en liten stund nå. Men vi fortsetter nå med fornyet mot, flere allierte og forbedret organisering. Mer info kommer snarlig om dette.
    Videre er en annen lærdom at man må ta seg nok betalt for å overleve. Kanskje ikke 70se hadde trengt å være så rimelig? Eller kanskje denne har vært en viktig strategisk satsning som fortsatt betyr mye for oss den dag i dag? Vanskelig å si eksakt. Det nytter i alle fall ikke å gråte over spilt melk. Jeg håper ikke dere anser denne offentlige drøftingen som "uproff". Jeg gjør det da jeg setter veldig pris på å forstå hva dere ønsker. Jeg tror at dersom vi alle visste alt så hadde vi alle lett kunne vært Bill Gates eller Elon Musk. Vi har klare visjoner og vet hva vi vill , men jeg tenker det er lov å lufte tanker. Og man kan ikke være skråsikker på alt. Så håper dere tar dette for hva det er: en positiv lufting av ideer med interesse for å ha gehør til dere: våre kjære kunder.

    Det er selvfølgelig interessant å regne på et produkt som vi får en følelse av at markedet virkelig vil ha og ja, det er mange strategiske og gode produkter der ute i prisklassen 15-20k. Ingen tvil. Om vi kunne fått til en forsterker til under 20k , håndlaget i Norge med kvalitets-deler ala Rifa/Kemet, Noratel, norsk aluminium, dyre flotte transistorer osv osv. Vel, interessant å regne på, ingen tvil. Ville en potensiell forhandler vært villig til å tjene litt mindre enn normalt på en slik modell osv osv? Det er mye å ta hensyn til.

    Hvem som lager og ikke lager i Kina skal ikke jeg legge meg opp i men for oss er det uaktuelt. Det kan funke flott og vi ser mange får det til men det er utrolig mange fallgruver. Også er det noen slike "kortreist" politiske argumenter vi tilfeldigvis er opptatt av. Så får folk mene hva de vil om det ;) Etablerte kvalitetsdeler som Rifa, kemet, toshiba, vishay Dale ol. finnes det flust av kopier av og jeg har åpnet mange forsterkere med kopi-deler. Det skremmer meg. Måten vi bygger produktene på og de delene vi bruker passer kanskje dårlig inn i de produksjonslinjene Kina tilbyr? Jeg har fundert mye på det og betraktet det fra mange vinkler og registrerer også at jeg etterhvert ser ganske fort hvilke forsterker som er bygget på hvilke fabrikk i Kina. De har et lite knippe med mye brukte fabrikker som har spesialisert seg på "hifi-metoden". Skal man til Kina kan det virke som man bør utvikle forsterkeren delvis i samarbeid med hva produksjonslinjen i Kina kan levere. De har masse standardoperasjoner og kan ikke lage "alt". (vel, selvfølgelig til en pris men da koster det nesten som i vesten uansett). Så for vår del legger vi Kina-ballen død da våre produkter er så "snåle". Vi ønsker heller ikke at visse reguleringstekniske faktorer i vår elektronikk skal bli brukt uten vår kontroll. Det er det også en risiko for når man deler teknologien med eksterne produsenter.

    Mvh
    Trond
    Doxa
     
    Sist redigert:

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Rent teknisk: Det er flere faktorer som gjør at en eksakt kopi av eks. 70se er uaktuell slik som utgåtte deler, endrede produksjonsmetoder for andre deler osv. Det jeg sier er at vår rimeligste forsterker i dag ville ikke vært en kopi av det gamle - det ville blitt en nedskalering av dagens Doxa teknologi. Dette fordi det ville både blitt bedre lyd enn i en helt original gammel 70 se samt at det ikke ville kostet noe mer. Utviklingskost på å nedskalere eksisterende teknologi samt finne erstatningsdeler som er rimeligere er ikke så veldig heftig uansett. Det ville blitt samme operasjonen med samme kostnad om man hadde skullet gjøre de endringene med 70se for å tilpasse dagens tilbud på produksjon og deletilgang. Og da ville jeg helst gått for det med best lyd. Det at eks. boksen/chassis fikk samme dimensjon og uttrykk som gamle 70se på utsiden - ja, det kunne kanskje vært en riktig så god ide. Da kunne alle se på avstand at den var en bokstavelig talt mindre modell samt at det var en hyggelig "tribute" til historien.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Veldig informativt og interessant, Trond! Og stor respekt for at du deler disse tankene med hifi-miljøet her. Mitt inntrykk av Doxa i alle de årene de har eksistert er at folkene bak virkelig har en unik tankegang når det gjelder å designe produkter som låter nydelig. Og jeg vet at det blir brukt et ufattelig antall timer på å lytte seg frem til «perfekte» produkter. Igjen mitt inntrykk: det som man imidlertid ikke har vært like gode på er businessdelen. Jeg mener at Doxa kunne ha vært verdenskjente med den lydkvaliteten de har og har hatt. Vel og merke med et ordentlig apparat rundt markedsføring og forretning. Jeg vil at Doxa skal tjene penger og være sunn butikk. Vær så snill og ta ordentlig betalt for nye produkter dere måtte finne på å utvikle :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Rent teknisk: Det er flere faktorer som gjør at en eksakt kopi av eks. 70se er uaktuell slik som utgåtte deler, endrede produksjonsmetoder for andre deler osv. Det jeg sier er at vår rimeligste forsterker i dag ville ikke vært en kopi av det gamle - det ville blitt en nedskalering av dagens Doxa teknologi. Dette fordi det ville både blitt bedre lyd enn i en helt original gammel 70 se samt at det ikke ville kostet noe mer. Utviklingskost på å nedskalere eksisterende teknologi samt finne erstatningsdeler som er rimeligere er ikke så veldig heftig uansett. Det ville blitt samme operasjonen med samme kostnad om man hadde skullet gjøre de endringene med 70se for å tilpasse dagens tilbud på produksjon og deletilgang. Og da ville jeg helst gått for det med best lyd. Det at eks. boksen/chassis fikk samme dimensjon og uttrykk som gamle 70se på utsiden - ja, det kunne kanskje vært en riktig så god ide. Da kunne alle se på avstand at den var en bokstavelig talt mindre modell samt at det var en hyggelig "tribute" til historien.
    Dette vil jo gå rett inn i en godt etablert Doxa-tradisjon med Mkxxx-versjoner :D
     

    SveinR

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    38
    Antall liker
    21
    Hei,

    Som flere har fått med seg har jeg vært både syk, fraværende og gått gjennom en omfattende omstillingsprosess i privatlivet. Jeg er til stede nå. Jeg tør ikke love å følge opp i denne tråden på hifisentralen veldig tett men skal sjekke innom i ny og ne. Doxa er drevet av entusiasme og idealisme snarere en pragmatisk forhold til business.....på godt og vondt. Vi lager produkter vi er stolte av og som er slik vi ønsker dem for å kommer nærmest musikken slik vi opplever denne koblingen.

    Sykefraværet har lært oss at vi trenger en ansvarlig person til så vi har jaktet ei stund på en ny partner som kommer inn i bildet slik at det alltid er 'en som holder fortet dersom noen skulle trenge fravær i en kortere eller lengre periode. Mer info om dette kommer.

    Monoblokker: det har vært snakk om og vi kommer eventuelt tilbake til dette på sikt. Det blir i så fall nye dyre toppmodeller. I mellomtiden kan man gjøre som kunden over her som har skaffet seg to forsterkere og bruker 1 pr høyttaler. Kanalseperasjon blir da som monoblokker. I tillegg blir strømreservene doblet da begge trafoene "automatisk" da kun leverer til den kanalen som er i bruk.

    Så hva blir fordelene med to forsterkere benyttet som monoblokker:
    -potensielt bedre kanalseperasjon
    -en helt uavhengig strømforsyning pr. høyttaler/stereo-kanal
    -mulighet for kortere høyttalerkabler
    -dobbel strømreserve

    i prinsippet oppnår man alle fordeler en monoblokk har ved å benytte to forsterkere på denne måten. I tillegg kan man bruke forsterkerne mer fleksibelt til andre prosjekter da de har full funksjon som BÅDE stereo-forsterker OG som monoblokk.

    Trikset er at Doxa forsterkerne er koblet slik at begge trafoene leverer det samme uavhengig av om man bruker 'en eller to kanaler - mao: dobbel og helt seperat strømforsyning pr. høyttaler dersom man bruker to forsterkere.

    Det er litt for tidlig å si noe mer om nyheter fra oss nå.

    Mvh,
    Trond
    Doxa
    All the best👍
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nei, tror ikke det. Jeg var på ei messe i Lørenskog en gang hvor Abrahamsen var en av utstillerne, og der ble det sagt at de hadde funnet en fabrikk i Kina de stolte på. Ikke noe galt i det, men kan sikkert være en årsak til at de klarte å holde prisene nede.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nei, tror ikke det. Jeg var på ei messe i Lørenskog en gang hvor Abrahamsen var en av utstillerne, og der ble det sagt at de hadde funnet en fabrikk i Kina de stolte på. Ikke noe galt i det, men kan sikkert være en årsak til at de klarte å holde prisene nede.
    For endel år siden ble Abrahamsen produsert i Sverige, før det i Norge.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Som en kommentar til alle som klager på priser - Doxa må tjene tilstrekkelig med penger til at det er likviditet nok i bedriften for å dekke både utvikling og også kunne ha litt kontanter til en regnværsdag eller to.

    Småskalaproduksjon er dyrt, og å sende produksjonen av dette til Kina ville betydd en ting - store mengder piratprodukter.

    Johan-Kr
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ålgård skrev:
    Trenger forslag til hjelp. Har en Doxa pre 012 med lyd i kun 1 kanal. Strømmen skaper også støy.
    hvordan og hvem kan hjelpe eller vet om noen som kan hjelpe?
    Er den under 25 år kan du ta den på garanti.

    Hva har skjedd med www.doxa.no ?
     
    Sist redigert:

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    At et domenenavn er parkert betyr typisk at noen er registrert som eier av domenenavnet, men at det ikke finnes noen aktiv web-side knyttet til navnet.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    At et domenenavn er parkert betyr typisk at noen er registrert som eier av domenenavnet, men at det ikke finnes noen aktiv web-side knyttet til navnet.
    Ja, det er nettopp det han lurer på. Hvorfor det ikke finnes noen aktiv side..
     

    kapellmester

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    170
    Antall liker
    439
    Er den under 25 år kan du ta den på garanti.

    Hva har skjedd med www.doxa.no ?
    Denne kunden har nå fått fiks og gratis oppgradering hos oss. Bare for å presisere: Det er IKKE 25års garanti på alle Doxa produkter. Kun de som er produsert ETTER vi startet med denne garantien ca 2010. Og garantien gjelder ikke brukerfeil kortslutning osv. kun fabrikasjonsfeil. Før 2010 var det 10års garanti på Doxa produkter. Bare til info.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei noen som vet om 07 pre kan ta både mm og mc på riaa delen? Ser det er innstillinger til 47kohm og 47, 100 og 150ohm.
    Morten
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Hei noen som vet om 07 pre kan ta både mm og mc på riaa delen? Ser det er innstillinger til 47kohm og 47, 100 og 150ohm.
    Morten
    Tror det er kun MM. Vet den separate RIAA de har må bygges om dersom du skal bruke den til MC.
     
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    5
    Har lest mye godt om Doxa 8.2 og spesielt i kombinasjon med Doxa 61, men aldri fått lyttet på noe av dette:-(. Er det noen i krs. området som har tid og lyst til å gi en liten lyttedemo. Gi gjerne en lyd på 90199798:).
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Når gikk hifiklubben konkurs? Jeg jobbet der i nesten 20 år, og kan ikke huske at det skjedde.
    Etter oslohifisenter gikk Doxa over til hifi-klubben som hadde andre marginer og ville gi Doxa en større del av kaka. (ingen kritikk av oslohificenter: de gjorde en kjempejobb og solgte tusenvis av Doxa forsterkere og all ære til dem for å ta seg nok betalt til å ha skapt en solid forretning - det kommer jo faktisk kunden til gode og burde ikke være noen skam i det) Hifi-klubben gikk dessverre konk før de kom ordentlig i gang med Doxa.(kanskje de hadde for liten margin?- sammenheng?)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn