DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.853
    Antall liker
    4.489
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ja klart det påvirker i den ene eller andre retningen.
    Er det noen andre i menigheten her som kanskje har noen ord eller innsigelser om kvaliteten i dette settet.
    Det er jo utvilsomt spesielle saker, og sikkert en drøm å besitte for en ihuga blodfan:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.938
    Antall liker
    15.626
    Sted
    Langesund
    Betviler ikke at det er bra greier.
    Hvordan vil du beskrive disse lydmessig ift. standard toppmodell?
    Kan sikker få mye godlyd ut av de.
    Kjørte aktivt på disse i mine yngre dager, Låt småpent men ikke de mest dynamiske mellomtonene jeg har hørt.

    8x12_TOM's oppsett 103.jpg
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    På Finn nå DP 6,5 HP

    Det ligger en annonse på finn for to DP6,5 HP. Som selges kun samlet for 70000. (Kunne tolkes som et meget godt kjøp til 35000)

    Da ble det uaktuelt for meg, men noen spørsmål:

    Jeg husker ingen HP versjon, er det selger som roter her?

    Selger skrev at den ble oppgradert til 6,52, en modell som finnes i DP-Guiden med eget data-ark men tidligere i denne tråden er det nevnt at denne modellen ikke finnes fra Leif E sin side, kun noe som er laget av en Siggerud. Dessuten at 6,5 uansett er bedre?

    Hva stemmer her?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Det ligger en annonse på finn for to DP6,5 HP. Som selges kun samlet for 70000. (Kunne tolkes som et meget godt kjøp til 35000)

    Da ble det uaktuelt for meg, men noen spørsmål:

    Jeg husker ingen HP versjon, er det selger som roter her?

    Selger skrev at den ble oppgradert til 6,52, en modell som finnes i DP-Guiden med eget data-ark men tidligere i denne tråden er det nevnt at denne modellen ikke finnes fra Leif E sin side, kun noe som er laget av en Siggerud. Dessuten at 6,5 uansett er bedre?

    Hva stemmer her?
    JEG mener at 6.52 er mer korrekt enn 6.5HP... HP betegnelsen har jeg aldri sett blitt brukt før på 6.5.. Spesielt siden en original 6.5 er kraftigere enn det meste (oppgitt på papiret til 2x350w i 8 ohm, men er nok mye mer enn det... og gjerne ta en googlerunde og se om du finner forsterkere som er kapabel til å levere 240A.... det er ikke lett.. jeg har prøvd... ) Så HP betegnelsen er fra MITT ståsted misvisende på 6.5. HP er brukt på 5.52(HP) og 6.12(HP)

    Hva som egentlig innebærer 0.02 oppgraderingen må RJEL uttale seg om, iaff det tekniske... men det var nok jeg som skrev i tråden for lenge siden at denne ikke var en off. DP versjon. Det fordi Leif selv hadde glemt den bort... Men den finnes i papirene tydeligvis..

    Den ene av de to er min gamle faktisk. Jeg hadde en i ca12 år... husker ikke i farta nøyaktig. Fantastisk forsterker, men når jeg hadde 1stk 6.5 og 1stk A1s samtidig, klarte jeg ikke komme unna det faktum at A1s er et steg forran på hele registeret.. med unntak fra <30Hz kanskje.. kanskje... Da ble det 2 stk A1s på med istede for 2 stk 6.5 som var min drøm i mange år.

    Om det er et godt kjøp er vanskelig å si noe om, da jeg vet hva en av disse har skiftet eier for de 3 siste gangene. Men de har begge vært hos RJEL og fått omfattende arbeide utført.. Tar jeg ikke feil er alle kondensatorer byttet for sikkerhetskyld... og bare delene til dette er trolig noen kr... En annen synsvinkel er; hva annet ligger ute for 35k.... Jeg ser bl.a at det ligger et effektrinn til 45k (husker ikke om det var på finn eller HFS), som blir som en litteputt i sammenlikning til 6.5..

    ... og til slutt... utseendemessig er det etter min menig ingen som er barskere enn 6.5 & 5.52... Svære håndtak, 60 & 90 kg.. kun deler fra øverste hylle.. barskt barskt barskt!! Har bilder av da jeg i sin tid dro DP 600 ut av racket og satte den på siden av 6.5 dagen jeg fikk den i hus... Da ser man hvor grov den er.. og 5.52 er hakket over 6.5 igjen :)

    mvh Kai
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Kan forestille meg at The Shy kunne utnyttet 6.5 ene som ligger for salg :rolleyes:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.938
    Antall liker
    15.626
    Sted
    Langesund
    Mellomtonene mine skal tåle 600 watt kont. og 4000 watt i 10 ms. Har en DP pa 402 med litt for mye viftestøy så hadde vært spennende å prøv denne 6.52 modellen. Dessverre så sitter hifi-investeringer langt inne for tiden
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Mellomtonene mine skal tåle 600 watt kont. og 4000 watt i 10 ms. Har en DP pa 402 med litt for mye viftestøy så hadde vært spennende å prøv denne 6.52 modellen. Dessverre så sitter hifi-investeringer langt inne for tiden
    Det var synd, tenker de hadde kledd resten av anlegget ditt :cool:
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.211
    Antall liker
    2.305
    Vi kan le av mangelen på kompetanse som får folk til å gjøre slike ting, men det er nesten så en må ty til tårer over hvordan Menighetens kulturarv blir vandalisert på denne måten.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Vi kan le av mangelen på kompetanse som får folk til å gjøre slike ting, men det er nesten så en må ty til tårer over hvordan Menighetens kulturarv blir vandalisert på denne måten.
    Enig... Selverklærte geni (dem er det flere av), som modder og lodder etter egen vranglære, resulterer i potensiell skader på øvrige komponenter, brannfare, verditap osv. I etterkant viser det seg også at lydmessig har det ikke blitt noen forbedring heller...

    Men en ting jeg ser som er positivt, er at ubesudlede produkter er mer ettertraktet enn de som er herpa med. Det gir et signal videre på hva som ikke er lurt å gjøre...


    Ja, om den C1B kunne snakke, så hadde det i alle fall vore ei interessant historie! :)

    Har den vore i klørne på samme modder som den A1B, som var avbilda tidligare i tråden?

    Mvh Arild
    Ja, mannen med loddebolten er den samme som står bak flere A1s med treklosser som XLR-base, strømkabel lodda til print og grisedyre-furutech plugger overalt. Jeg er faktisk frista til å sende foretaket hans en mail om at han gjerne kan bruke tiden sin på noe annet enn dette...

    mvh
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.134
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    4
    En av disse treklosse A1s er ihvertfall nu satt tilbake i original stand. En god ting er at ingenting er ødelagt og at moddinga tydeligvis er gjort med tanke på at det skal være mulig å sette tilbake i original stand hvis man har mye reservedeler.
    Den preampen har jeg ikke sett før. Jeg ler og ler......
    Hvorfor er Dynamic så plaga med dette? Det kan man jo lure på..... Er noen av eierne tilbakestående?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.938
    Antall liker
    15.626
    Sted
    Langesund
    Jeg bare lurer, ser det bare dumt ut, eller går det også ut over lyd og målemssig data?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bare lurer, ser det bare dumt ut, eller går det også ut over lyd og målemssig data?
    Bildene er fra en annonse... selger beskriver forskjellen på umodda og modda som "inte jättestor"... men om forskjellen er til det bedre eller til det værre sies det ikke noe om. Eier har trolig lagt igjen et 5 sifra beløp til "Mr S" som har utført moddingen.. og som nå er mer en ulempe enn en fordel ved salg... IMO.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    On a more positive note...

    Her er min «nye» trekløver... dvs ett nytt tilskudd forrige uke...som sammen skaper dp-dac magi.. av det jeg har prøvd oppgjennom årene, er disse sammen en høydare!

    6D79E166-A2B8-4225-B70A-D83BB3F01FE0.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Etter lang tid med målrettet propaganda ovenfor en kompis... ble det dp på han til slutt. Fikk være med på å sprette pappen, pakke ut og koble opp en strøken 23åring, både internt og eksteriørt.

    0A7110C5-236D-4199-832C-16660591F0C4.jpg


    50987944-FE60-40CF-A450-DFC58C9E8E54.jpg


    Det fulgte med brukermanual også.. fikk scannet den slik man er et steg nærmere en komplett dp guide :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Etter lang tid med målrettet propaganda ovenfor en kompis... ble det dp på han til slutt. Fikk være med på å sprette pappen, pakke ut og koble opp en strøken 23åring, både internt og eksteriørt.

    Vis vedlegget 531614

    Vis vedlegget 531615

    Det fulgte med brukermanual også.. fikk scannet den slik man er et steg nærmere en komplett dp guide :)
    Og hva heter så barnet? :)

    Mvh Arild
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.938
    Antall liker
    15.626
    Sted
    Langesund
    Den 6.12'en får tankene tilbake til da jeg "forelsket" meg i DP første gang. Det var lyden i første omgang, og så utseende. Snart 25 år senere er jeg meget bestemt på at det er slik en effektforsterker bør se ut. Ikke noe jåleri og dill dall bare ekstremt gjennomtenkt, og med solid innmat.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Den 6.12'en får tankene tilbake til da jeg "forelsket" meg i DP første gang. Det var lyden i første omgang, og så utseende. Snart 25 år senere er jeg meget bestemt på at det er slik en effektforsterker bør se ut. Ikke noe jåleri og dill dall bare ekstremt gjennomtenkt, og med solid innmat.
    :)

    Et snev svartsjuk på den nybakte eiern.. har lenge ønsket meg en "mint" 6.12 til tvanlegget, men det blir det nok aldri noe av.. men når denne viste seg å være i enda bedre stand enn forventet... måtte jeg småsikle litt.
    Selv gikk jeg fra en solid Tandberg 3006(Denne ble vel bygd mens Leif jobbet for Tandberg.. kanskje..).. blytung sak på størrelse med en Oppo spiller. Den hadde jeg fra jeg var ca 13år til jeg var 17, da kom DP 600 inn isteden.
    Grunnen til at jeg liker 6.12 så godt, er at grunnet dems manglende evne til å falme i logoen.. Den vi pakket opp av eska på mandag er 23år gammel, og den så nesten ny ut. Noen ørsmå hakk/riper langs kanten, men de synes nesten ikke. Frontplata... spotless :)

    -Kai
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Om jeg ikke husker feil så var det noen som hadde fått til å parre c1 fjernkontrollen med Logitech Harmony Remote.
    Skulle likt å vist hvordan det gikk til så her mottas instruksjoner med stor takk.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    577
    Antall liker
    736
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Om jeg ikke husker feil så var det noen som hadde fått til å parre c1 fjernkontrollen med Logitech Harmony Remote.
    Skulle likt å vist hvordan det gikk til så her mottas instruksjoner med stor takk.

    Får å få den til å lese koder fra Dp kontrollen, måtte jeg legge til en ny enhet(kalte den Dp) når du går videre trykk har ikke original fjernkontroll, for så å finne den igjen i dine lagrede enheter og da trykk på add or fix a command,
    Add a missing command, og da skrive inn hvilken kommando du ønsker å legge til, feks volume up, må legge inn en og en, når jeg gjore det slik så tok logitechen i mot signal fra Dp kontrollen, måtte trykke 3-4 gang til den godtok.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Om jeg ikke husker feil så var det noen som hadde fått til å parre c1 fjernkontrollen med Logitech Harmony Remote.
    Skulle likt å vist hvordan det gikk til så her mottas instruksjoner med stor takk.

    Får å få den til å lese koder fra Dp kontrollen, måtte jeg legge til en ny enhet(kalte den Dp) når du går videre trykk har ikke original fjernkontroll, for så å finne den igjen i dine lagrede enheter og da trykk på add or fix a command,
    Add a missing command, og da skrive inn hvilken kommando du ønsker å legge til, feks volume up, må legge inn en og en, når jeg gjore det slik så tok logitechen i mot signal fra Dp kontrollen, måtte trykke 3-4 gang til den godtok.
    Takk ;)
    Får du opp volum nivå i Harmony'en?
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    577
    Antall liker
    736
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Om jeg ikke husker feil så var det noen som hadde fått til å parre c1 fjernkontrollen med Logitech Harmony Remote.
    Skulle likt å vist hvordan det gikk til så her mottas instruksjoner med stor takk.

    Får å få den til å lese koder fra Dp kontrollen, måtte jeg legge til en ny enhet(kalte den Dp) når du går videre trykk har ikke original fjernkontroll, for så å finne den igjen i dine lagrede enheter og da trykk på add or fix a command,
    Add a missing command, og da skrive inn hvilken kommando du ønsker å legge til, feks volume up, må legge inn en og en, når jeg gjore det slik så tok logitechen i mot signal fra Dp kontrollen, måtte trykke 3-4 gang til den godtok.
    Takk ;)
    Får du opp volum nivå i Harmony'en?
    Du tenk om jeg ser nivå i displayet ? Det er desverre ikke mulig.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    1.541
    Sted
    Sunndalsøra
    Om jeg ikke husker feil så var det noen som hadde fått til å parre c1 fjernkontrollen med Logitech Harmony Remote.
    Skulle likt å vist hvordan det gikk til så her mottas instruksjoner med stor takk.

    Får å få den til å lese koder fra Dp kontrollen, måtte jeg legge til en ny enhet(kalte den Dp) når du går videre trykk har ikke original fjernkontroll, for så å finne den igjen i dine lagrede enheter og da trykk på add or fix a command,
    Add a missing command, og da skrive inn hvilken kommando du ønsker å legge til, feks volume up, må legge inn en og en, når jeg gjore det slik så tok logitechen i mot signal fra Dp kontrollen, måtte trykke 3-4 gang til den godtok.
    Takk ;)
    Får du opp volum nivå i Harmony'en?
    Det er mange år siden jeg brukte harmony for Dp fjernkontrollen. Tror jeg var på nettet for å laste ned funksjonene. Dp var ikke noen kjent kontroller for Harmony. Denne hadde ikke same responsen som orginalen på volumkontrollen.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    577
    Antall liker
    736
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Om jeg ikke husker feil så var det noen som hadde fått til å parre c1 fjernkontrollen med Logitech Harmony Remote.
    Skulle likt å vist hvordan det gikk til så her mottas instruksjoner med stor takk.

    Får å få den til å lese koder fra Dp kontrollen, måtte jeg legge til en ny enhet(kalte den Dp) når du går videre trykk har ikke original fjernkontroll, for så å finne den igjen i dine lagrede enheter og da trykk på add or fix a command,
    Add a missing command, og da skrive inn hvilken kommando du ønsker å legge til, feks volume up, må legge inn en og en, når jeg gjore det slik så tok logitechen i mot signal fra Dp kontrollen, måtte trykke 3-4 gang til den godtok.
    Takk ;)
    Får du opp volum nivå i Harmony'en?
    Det er mange år siden jeg brukte harmony for Dp fjernkontrollen. Tror jeg var på nettet for å laste ned funksjonene. Dp var ikke noen kjent kontroller for Harmony. Denne hadde ikke same responsen som orginalen på volumkontrollen.

    For å få raskere respons med harmony må du inn i menyen der du kan velge mellom short press,long press eller both. Velger du both får du raskere respons. Før jeg gjorde det så var den skikkelig treg.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Hei,

    Jeg har en DP C1B (S) forforsterker og en Pro-ject phono box s RIAA trinn. Så er det jo RCA ut ifra RIAA trinnet og kun XLR på forforsterkeren. Er det kabel XLR kabel i ene enden og RCA i andre enden eller må jeg ha et nytt RIAA trinn med xlr? Regner med det er flere som har vært borti dette tidligere :)

    På forhånd takk.

    Mvh.
    Jarle
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Hei,

    Jeg har en DP C1B (S) forforsterker og en Pro-ject phono box s RIAA trinn. Så er det jo RCA ut ifra RIAA trinnet og kun XLR på forforsterkeren. Er det kabel XLR kabel i ene enden og RCA i andre enden eller må jeg ha et nytt RIAA trinn med xlr? Regner med det er flere som har vært borti dette tidligere :)

    På forhånd takk.

    Mvh.
    Jarle
    Du trenger ikke kjøpe noe nytt RIAA trinn. Lag en kabel med xlr i den ene enden og rca i den andre eller kjøp en overgang.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hei,

    Jeg har en DP C1B (S) forforsterker og en Pro-ject phono box s RIAA trinn. Så er det jo RCA ut ifra RIAA trinnet og kun XLR på forforsterkeren. Er det kabel XLR kabel i ene enden og RCA i andre enden eller må jeg ha et nytt RIAA trinn med xlr? Regner med det er flere som har vært borti dette tidligere :)

    På forhånd takk.

    Mvh.
    Jarle
    Du trenger ikke kjøpe noe nytt RIAA trinn. Lag en kabel med xlr i den ene enden og rca i den andre eller kjøp en overgang.
    Slike du trenger, bare motsatt.

    C8864DAC-F84D-4D88-BB11-479D4933C2F8.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Du finner sikkert overganger slik at du kan bruker kabler du har.. finnes det en musikksjappe i nærheten, type instrumenter, mic’r og PA.. de har sikkert sånt. Evt finnes det på nett. Alt fra enkle greier til 20kr, til de med litt mer lyx følelse ...

    DD024E03-5E7F-49C3-8CF2-99536C49F7D2.jpeg
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Du finner sikkert overganger slik at du kan bruker kabler du har.. finnes det en musikksjappe i nærheten, type instrumenter, mic’r og PA.. de har sikkert sånt. Evt finnes det på nett. Alt fra enkle greier til 20kr, til de med litt mer lyx følelse ...

    Vis vedlegget 533151
    Hvor fant du de lyx greierne dær, var jo en viss må ha faktor over disse :p
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Svensk A1B ebw og c1B på brukten, nedsatt pris nå
    Edit: noen regler/hensyn å ivareta hvis man handler brukt i Sverige?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn