Svært god butikk skal vell godt gjøres å få til på nyproduksjon i Norge bare kabinett og komponenter vil koste betydelige summer .dette er brutale saker. Samt myye arbeidstimer. Består blant annet av 16 slike.(den til høyre)
Jeg hadde en 5.52HP s/n 012 som ble bygget om til A5, mener å huske at Leif beholdt det samme nr. da den ble A5. Jeg solgte den til en på sørlandet i 2006, mener å ha sett den til salgs igjen i ettertid men er ikke helt sikker.Jeg trur det ble produsert 27 stk. 5.52 og 5.52HP. 026 er det høyeste nummeret jeg har sett, som sagt tidligere her, det er en A5.
Jeg har selv en nummer 007 som er en 5.52 og jeg har bygd om en 5.52 til A5 som har serienummer 009.
Så har jeg en 5.52HP med serienummer 018 stående som jeg skal bygge om til A5 hvert øyeblikk.
Så jeg trur at en gang mellom 009 og 018 så ble 5.52 oppgradert til 5.52HP. Nye transistorer og nye trafoer ( høyere spenning )
Serienummerene begynte ikke på 001 igjen når 5.52 ble HP.
Så det betyr at det er totalt 27 forsterkere av typen 5.52 og 5.52 HP. Og ikke 30 av hver......
Det er mange jeg ikke vet om. Lurer på hvor de har tatt veien ? Amper mellom 009 og 018 er foreløpig et svart kapitel.
Hvis det blir feil på de snart, da får jeg vel høre noe, eller er det slik at de er stampa / ikke i bruk ?
Jeg vil vel si at ihvertfall kabinettene fremstår som enkle. Patentbånd, gummibånd og strips brukt over en lav sko; mye man finner på Biltema.Svært god butikk skal vell godt gjøres å få til på nyproduksjon i Norge bare kabinett og komponenter vil koste betydelige summer .dette er brutale saker. Samt myye arbeidstimer. Består blant annet av 16 slike.(den til høyre) Vis vedlegget 778255 Vis vedlegget 778256
Ville ikke skryte.Bare en liten bemerkning til det RJEL skrev,
Du har også bygd om S.no 001 til A5 mk II, og både 001 og 009 står her hos meg
Kult! Er veldig få bilder av både 5000 og 6000 der ute.Skjønner det.
Det er "sier du" som jeg reagerer på.
Legger med er bilde fra 2007.
Du leste kanskje ikke det jeg skrev lenger oppe men den 5.52 jeg fikk bygget om til A5 var en HP med nr. 012.Ville ikke skryte.
Og nummer 001 er IHVERTFALL en 5.52. Eller var en 5,52
HVOR går skille? 013, 014 eller kanskje 017......
Det er vel ikke helt sant. Den sorte av/på knappen holdes på plass med mothaker på innsiden som må klemmes inn for å få knappen ut av messingplata. Stripset holder på plass printkortet gjerne med dæsj smeltelimKabinettene er jo enkle. Standardkomponeneter og noe enkel stempling/knekking av profiler. Messing som irrer og synlige skruer.
Funfact: det som forhindrer den sorte av/på knappen å falle ut av messingplata, er en strips som tredd igjennom på baksiden uten at låsen på stripsen er i bruk.
Det fungerer og er solid, men dyrt og fancy er det ikke.
Hadde en 5000H s/n 106 som jeg solgte til en i Sverige i `95, har letet etter bilder av den i dag, de er i så tilfelle analoge. Jeg syntes den hadde en finere finish en de sorte som kom senere.Kult! Er veldig få bilder av både 5000 og 6000 der ute.
Okei, det overså jeg. Da snevres det inn mellom 009 og 012. Da er det laget flere HP`er......Du leste kanskje ikke det jeg skrev lenger oppe men den 5.52 jeg fikk bygget om til A5 var en HP med nr. 012.
Vel, jeg biamper venstre høytaler med 5.52Hva synes du om 5.52 vs 5.52HP. Det var vel LMC som var misfornøyd med oppgraderingen og foretrakk originalen?
Det hadde vært moro å finne en 5000H eller HP en gang. Jeg har fått med meg at det finnes mange svenske fans av Dynamic Precision også, har inntrykk av at svensker harryhandler DP i Norge . Har hentet hjem en del PA-amper i Sverige i tiden det var enkelt å reise mellom Norge og Sverige i sommer/høst. Så har vel gjort en god gjerning med å hente de tilbake selv om dette har vært en relativt vanlige PA-modell, PA402..Hadde en 5000H s/n 106 som jeg solgte til en i Sverige i `95, har letet etter bilder av den i dag, de er i så tilfelle analoge. Jeg syntes den hadde en finere finish en de sorte som kom senere.
Ok, det kanskje husker jeg feil. Det er 15-20 år siden. Mener det var både bryter og printet til diodene som ble holdt på plass av det løse stripset.Det er vel ikke helt sant. Den sorte av/på knappen holdes på plass med mothaker på innsiden som må klemmes inn for å få knappen ut av messingplata. Stripset holder på plass printkortet gjerne med dæsj smeltelim
Sett i gang å bygg en tilsvarende til 2500,- hvis den låter/virker like bra så kan jeg kjøpe den fra deg for 2600,- så har du litt for jobben også.Ok, det kanskje husker jeg feil. Det er 15-20 år siden. Mener det var både bryter og printet til diodene som ble holdt på plass av det løse stripset.
Uansett, det er et enkelt kabinett og noen garasjeløsninger i mine øyne. Hva kan ha vært ren hardwarekost for 5.52; rundt 25000,-? Men for all del; det låt bra!
Mangler en null der..Sett i gang å bygg en tilsvarende til 2500,- hvis den låter/virker like bra så kan jeg kjøpe den fra deg for 2600,- så har du litt for jobben også.
...Da blir det for dyrt for meg, men likevel.. tror nok ikke den prisen du gjenspeiler er levedyktig for et firma.Mangler en null der..
Ja, om man som installasjonsfirma satte opp en bestilling på 30 stk av disse, tror jeg ikke enhetskostnaden hardwaremessig hadde vært langt unna.
Jeg snakker altså om hardwarekostnadene…...Da blir det for dyrt for meg, men likevel.. tror nok ikke den prisen du gjenspeiler er levedyktig for et firma.
Vet det.Jeg snakker altså om hardwarekostnadene…
Du er temmelig langt på jordet med prisanslaget ditt. Ved kjøp av mer enn 60 stykker, så ligger prisen på 456kr/stk. På 10 slike forsterkere (som du kanskje selger 5-10 stykker av i året) så bruker du 160 kondiser. Det er ugunstig å binde opp masse kapital på å ha deler for to års forbruk liggende på lager.Da vil et installasjonsfirma ha betalt omtrent 150,-/stk for Rifaene anslagsvis. Kabinett 5-8000,-, trafoene 3-4000,- ferdigmonterte printkort 10000,-? Bare spekulasjoner, men jeg tror ikke hardwaren er så kostbar siden det ikke er noe spesielt her. Så skal man jo selvsalgt sette en pris på utvikling, adm, logistikk, lønn osv
SjekkaKult! Er veldig få bilder av både 5000 og 6000 der ute.
Litt flisespikking, men store kondiser med den kvaliteten får man ikke for 150 kroner selv om man kjøper tusenvis. 565 kroner pluss MVA hvis man kjøper 112 stk.Da vil et installasjonsfirma ha betalt omtrent 150,-/stk for Rifaene anslagsvis. Kabinett 5-8000,-, trafoene 3-4000,- ferdigmonterte printkort 10000,-? Bare spekulasjoner, men jeg tror ikke hardwaren er så kostbar siden det ikke er noe spesielt her. Så skal man jo selvsalgt sette en pris på utvikling, adm, logistikk, lønn osv
Okei, ta av lokket på en Adyton Cordis 2.0S. Litt jobb, fordi du må av med frontplata først.Jeg snakker altså om hardwarekostnadene…